Ga naar inhoud


DM800HD start niet door


KoosKoets

Aanbevolen berichten

Zoals de titel aangeeft, start mijn DB800HD niet meer door. Hij start op, en het balkje loopt op tot ongeveer 10%, dan slaat hij af.

 

Tot nu toe heb ik het volgende geprobeerd:

1. second stage loader geupdate tot versie 84

2. Vervolgens de laatste PLI erop geflasht - nog steeds slaat hij tijdens booten af

3. de originele image van DMM erop - nog steeds slaat hij af

4. Hard Disk en Canal Digitaal kaart eruit, alle aansluitingen verwijderd (SAT kabel, netwerk kabel, DVI and digital audio) - nog steeds slaat hij af

 

De box is van Mei 2008, dus er zit geen garantie meer op...

 

Met de stop knop kan ik de doos nog wel via de web interface benaderen. Er zit geen USB stick in.

 

Heeft iemand enig idee hoe ik hem weer aan de praat kan krijgen?

 

VU+duo2, wave frontier t90, Openpli, 4 LNBs (Astra 1,2,3 en HB)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Bedankt voor de suggesties!

 

Ik heb er nu de voeding van mijn DB800SE op aangesloten, maar helaas exact hetzelfde gedrag:

 

hij boot op, slaat af, boot dan nog een keer tot het "balkje" op10% staat, dan slaat hij definitief af.

 

Dus ervan uitgaande dat de voeding exact gelijk is en mijn DB800SE goed werkt, kan het dus niet de voeding zijn.

VU+duo2, wave frontier t90, Openpli, 4 LNBs (Astra 1,2,3 en HB)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat je flashchip errors bevat en daarom niet doorstart. Probeer met de laatste dreamup de laatste originele versie van dmm te installeren.

 

Dit ivm het volgende:

 

 

05 September 2011 - Improved flash error correction 
Starting today, images for the models DM500HD, DM800 SE and DM800HD PVR include an improved flash error correction feature.
In order to benefit from the improvements, it is required that you either flash the new image with thelatest version of DreamUP (V1.3.3.9) or flash a new second stage loader ( DM500HD DM800HD PVRDM800 SE ) before flashing the image via your browser or other means.
If you use the online update functionality, the new second stage loader will automatically be installed after rebooting. 
It is recommended that you flash the new image for improved stability.

Xtrend ET9000 - OpenPLi 4.0
Ontvangst: 7,13,19,23,28,42E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zet de box in stopmode en ga dan met telnet client de box in via ip adres wat in display staat!

 

Je komt dan in een soort van bios setup. Laadt daar de factory defaults en flash de box zonodig nog een keer opnieuw.

ik heb zo al eens een dm600pvr gerepareerd, die startte ook niet door en alles leek goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...