Ga naar inhoud


Aanschaf VU+ Solo


Donkeyman

Aanbevolen berichten

Ik ben van plan om een VU+ Solo aan te schaffen voor de slaapkamer.

Op internet/marktplaats zie ik uiteenlopende prijzen voor deze ontvanger en ik heb gelezen dat er diverse versies te koop zijn.

Waar moet ik op letten om geen kat in de zak te kopen?

 

Kan er een softcam geinstaleerd worden in de Solo?

Kan ik de Icesat en Hans zenderlijsten gebruiken die ik ook in de Solo 2 heb geladen?

 

M.vr.gr. Donkeyman

 

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites


Solo is gewoon een Linux receiver met alle voordelen. Beperking zit hem b.v. in dat je geen HDD kan inbouwen en ongetwijfeld wat hardware specs. Maar beeld kwaliteit is prima.

 

Voor slaapkamer doosje is hij meer dan prima. Ik heb er ook 1tje en heb daar OpenPli en CCam opgezet. Kan er gewoon mee werken net zoals met mijn oude Dreamboxen en mijn VUDuo etc.

 

Ik heb wat probleempjes met de mijne nu, maar dat ligt meer aan mij dan aan de doos. Ik ken nog een paar mensen met Solo's en die hebben 0.0 problemen.

 

Zitten overigens wel 1 USB aan de voorkant en 1 of 2 aan de achterkant op, dus je kan er altijd een HDD aan hangen (mounten kan ook).

aangepast door Sjattuh

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat klinkt allemaal erg goed. De Philips DSR 7121 is verkocht (werd daar gek van), de Rebox RE-9000HD blijft blokken met 8PSK op mijn schotel en gaat ook de verkoop in.

Resteert nog de vraag waar ik die Solo moet kopen, ik zie adresjes op marktplaats waar ik slechts 165 euro kwijt ben.

Ik zie ook zaken die 220 euro vragen. Zijn dit verschillende versies?

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inmiddels heb ik antwoord gekregen van een handelaar. Hij verkoopt een zogenaamde "clone versie" en verleent daar 1 jaar garantie op.

Wat is een "clone versie", komt die niet uit Korea? Wat is het nadeel van een clone versie?

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

@donkeyman,

 

Handen af van een clone, dit is een nagemaakt apparaat en dat kan niet hetgeen de echte Vu+ wel kan.

Dus niet kopen!!.

 

Dan schrijf je:

"Dat klinkt allemaal erg goed. De Philips DSR 7121 is verkocht (werd daar
gek van), de Rebox RE-9000HD blijft blokken met 8PSK op mijn schotel en
gaat ook de verkoop in."

 

Een zeer goede gedachte, ik jaag nu mensen de kast op, maar dit zijn niet de beste toestellen.

Mocht je met de nieuwe aankoop ook blokken hebben, dan schotel beter uitrichten.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

er is geen support voor clones op geen enkel forum

en de werking is echt anders en bedroevend uit de ervaringen af te lezen van die er wel een kochten

en ook al geeft die beste man 1 jaar garantie, vindt je die man dan nog na een half jaar om je garantie op te eisen?

 

dacht het niet

overigens heb ik mijn DUO tijdje terug verkocht voor een soortgelijk bedrag

werkend zien en meenemen als de prijs reit ( right ) is.

 

de solo kan echter wel geen HBBTV (oei oei oei) maar is een prima partner in de slaapkamer

Tush

ZZ Top

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...