Ga naar inhoud


Vu+ hangt bij dreambox live plugin


Zork9999

Aanbevolen berichten

Omdat ik via dreambox live app vanuit buiten tv wil proberen te kijken, heb ik een aantal port forwards ingesteld op mijn router, voor streaming en webif.

 

Nu heb ik het volgende probleem:

1. Als ik het interne ip adres gebruik in de dreambox live app is er geen probleem, dus gewoon thuis op mijn wireless lan.

 

2. As ik het externe ip adres gebruik dan werkt het ongeveer 20 sec en dan niet meer. Op de VU+ krijg ik 2 tandwieltjes en kan niet meer zappen of iets ander doen. Huidige zender blijft gewoon overigens aan. Pas na de stroom er af en weer aanzetten, kan ik de VU+ weer gebruiken en zijn de tandwieltjes weg.

 

Info:

Vu+ Ultimo 

Openpil 3.0

Kernel: 3.1.1

Enigma: 2013-04-19

Laatste upgrade: 2013-04-21

 

Iemand een idee waarom dit gebeurd ? Misschien een ander idee om vanuit buiten TV te kunnen kijken ?

Via VPN geprobeerd maar dat was geen succes qua snelheid/beeld.

 

Groeten

Zork

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


dat hangt met veel aspecten samen,

maar via het extern ipadres trachten te kijken ben je afhankelijk van de upload snelheid van de router.

die is per abonnement ingesteld op een bepaalde waarde

 

en daarenboven heb je te maken met een zogenaamde kwaliteit van de verbindingssnelheid die je eventueel met meerderen op de wijkcentrale deelt.

 

als je via eigen WLAN kunt kijken (dus niet via extern) kies die optie dan ook!!!

als je alternatieven wilt voor buiten kijken, dan rijst natuurlijk de vraag bedoel je de TUIN en het Terras...

Als ik een tuin zou hebben zou ik al lang een waterdichte doos voor Electra en Data aangelegd hebben.

Maar ik heb gewoon een draad door open venster naar balkon :D

Drinkin' Bout You

Nathan Ozug, Nora Jones

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach ja via de dreambox live app heb je volgens mij minder bandbreedte nodig aangezien je klein beeld hebt en alleen sd zenders kan kijken. Ga er vanuit dat de internetlijn van de camping dat wel gaat redden  :P

 

Vandaag even mijn broertje laten testen via iphone met dreambox app, dat gaat dus even goed maar naar 20 sec komt er weer een tandwiel op de vu en stopt de app...

 

Iemand nog ideeën ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

lijkt erop dat je geheugen onvoldoende is of het geheugen volloopt... kijk eens naar de status en info van de box via webinterface.

overigens transcoderen van een stream is enkel voor SOLO2 en straks in juli de DUO2 (dus niet voor de ultimo.

ciao

Drinkin' Bout You

Nathan Ozug, Nora Jones

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ok waar kan ik status info zien via de webinterface ? Via Webif kan het niet vinden...

 

Ga toch denk ik toch maar eens kijken naar http://www.enigma-tv.com/

Daar kan je volgens mij webserver aanmaken waar je de stream kan aanpassen op bitrate

Had namelijk gelezen dat je voor een SD kanaal ongeveer 5 tot 10 Mbit moet hebben en voor HD dezelfde 10 tot 20 Mbit.

Dus ff wachten op glas :D

 

In indergeval tnx voor het mee denken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

ik kan je meteen uit de droom helpen. Ik heb hier een 100 mbit glas verbinding, en dat is geen garantie dat het op een andere plek op het www storingsvrij te kijken is.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...