Ga naar inhoud


cardsharen zonder receiver mogelijk?


badkarma777

Aanbevolen berichten

Dag allemaal,

 

Ik wil graag het TV signaal vanaf m'n Vu+ receiver naar m'n PC in de slaapkamer doorsturen. Nu vraag ik me af hoe ik dat t beste kan doen.

Via zo'n audio/video zender zie ik niet zitten, maar zijn er misschien PCI insteekkaarten met ci module waar je mee kan sharen? Of moet ik perse een tweede receiver kopen? En behoud ik dan ook al m'n zenders? (zijn er een paar duizend)

 

groet, Niels  :grin:

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


streamen via webif

 

grtz Philip

 

Dus kijken via Wifi neem ik aan en webif is de software die je dan nodig hebt? Bedankt voor je reactie..

 

Zijn er dan tenslotte nog insteekkaarten voor PC die je voor cardsharen kan gebruiken? Dan kan ik daar in de toekomst eens mee aan de slag. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De webif (web-interface) van de ontvanger is standaard aanwezig en kun je gewoon oproepen door op een computer binnen het netwerk het ip-adres van je ontvanger in te typen (die kun je in het menu vinden, ergens bij netwerk). Je komt dan op een soort website van de ontvanger terecht, waar je o.a. kunt streamen. Of dat via wifi of bedraad gaat hangt er natuurlijk vanaf hoe je hem benadert.

 

Er zijn insteekkaarten voor de PC, maar voor de beginner niet aan te raden denk...en ook niet bijzonder goedkoop. Dan kun je beter een instapmodel stand-alone receiver kopen voor op de slaapkamer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

er zijn inderdaad PCI DVB-S(2) kaarten te vinden in de computerhandel, van goedkoop tot peperduur, met en zonder kaartlezer. Maar je hebt dan natuurlijk een coax van de lnb naar de PCI kaart nodig. Er bestaan ook USB ontvangers, die sluit je dus aan op een USB poort.

Verder kan je op de pc onder Windows bijvoorbeeld Progdvb (gratis proefversie) of DVBDream -idem installeren. Mits de juiste plugins kan je dan jouw kaart in jouw ontvanger naar de PC INTERN sharen via LAN of WIFI. Dit vind je met een beetje zoeken wel op dit forum.

Of je kunt onder LINUX, UBUNTU bijvoorbeeld, werken met nog meer mogelijkheden maar hiervoor kom je beter wel goed beslagen op het ijs.

Succes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de info. Is dit kaartje geschikt?  Link naar winkel is niet toegestaan op Sat4all !

Alleen moet ik dan nog een losse canal+, of weet ik veel wat voor kaart kopen, om intern te kunnen sharen? Ik neem aan dat je die kaart dan in je PC dvb-s2 reader moet steken?

aangepast door M_Z
Link naar winkel is niet toegestaan op Sat4all !
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat je nu 3 tot 5 zaken door elkaar haalt.

Leg nu eens even uit wat je precies graag zou willen.

Wat heb je aan Sat materiaal in en aan je huis hangen?

Belangrijk in dezen is:

A. Wil je ook gecodeerde zenders van Canal-digitaal kunnen bekijken (de nederlandse zenders dus)?

B. Hoeveel kijkplekken wil je graag hebben, en moeten deze onafhankelijk van elkaar zenders kunnen bekijken, of kijk je toch maar op 1 plek tegelijkertijd?

C. Kun je met een coax kabel van een schotel bij de verschillende kijkplekken komen?

 

Dit zijn over het algemeen de eerste vragen die ik stel aan de mensen die mij om advies vragen, helaas komt het vaak voor dat men zich later bedenkt over de mogelijkheden en daarna moeten herïnvesteren om dat ze zoch meer zenders, meer kijkplekken e.d. willen. Dus daarom eerst goed uitleggen wat je wil, en daarna de juiste keuze maken. Het is niet voor niets dat de prijs voor een sat installatie uit-een-loopt tuussen de 100 en 5000 euro (of meer).

 

Tenslotte: Cardsharen, wat jij in de header noemt is uitsluitend bedoeld op 1 Canaldigitaal smartcard op meerder ontvangers in huis gelijktijdig te kunnen gebruiken zodat je niet voor elk toestel/ontvanger een extra smartcard en/of abbonement hoeft af te sluiten.

Het gebruik hiervan is op zich al een discussie en het zou zomaar op een dag niet meer kunnen werken. CD biedt als alternatief een tweede kaartje, de voors of tegens hiervan zijn ook weer een discussie opzich.

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je een kabel kunt leggen van jouw schotel naar jouw pc kan je daarop satellieten ontvangen op een PCI kaart.

De gevoeligheid kan wel minder zijn dan bij jouw VU.

Als je in jouw Vu al een canaldigitaal of tvv of een andere betaalkaart hebt kan je die vandaag via Lan of Wifi delen met jouw pc.

Dan heb je in de pc geen CI(+) of kaartlezer nodig.

Maar je kunt dit wel als je wilt om een tweede kaart van dezelfde of een andere provider te gebruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...