Jump to content
Sign in to follow this  
joker55

vu plus algemeen zenderlijst updaten

Recommended Posts

Posted (edited)

Beste mensen.

ongetwijfeld zie ik wat over het hoofd, maar wat.

ik heb een vu+ solo 4K, twee tuners, beide via switch op de vier sat's (13 - 19 - 23 - 28 oost, en net de nieuwst Vti geupdate via de box.

Bij aanschaf van de box, heb ik (ik dacht met dreamboxedit) een lijst van hans ( e2_hanssettings_13e_19e_23e_28e.zip) erin geschoten.

Dit werkt al een aantal jaren, maar ik kom steeds meer tegen een probleem aan, dat enkele zenders "verdwenen" zijn, veranderd in freq, en ook nieuwe zenders erbij.

Bijv BVN kan ik via een omweg krijgen, maar de 19 positie is weg (en weer terug ergens anders?)   Dus, hoog tijd om eens een nieuwe lijst erin te knallen.

De nieuwe lijst van hans gedownload, en in een mapje gezet, en dreamboxedit gestart. (3.jpg)

Maar ik krijg  error's als ik "send files to dreambox" druk, zie bijgevoegd plaatje.  Ook zie ik dat er niets is veranderd, de oude lijst blijft erin.  (zie ik omdat ik veronica gewisseld heb met RTL-Z in de nieuwe lijst). (1.jpg)

Nu kijk ik met dreambox control center, en vergelijk diverse zaken, dan is er een grootte verschil in diverse files, anders had ik ze zo over gezet.  (2.jpg)

Kan iemand mij een schop in de goede richting geven? 

Hartelijk dank !

1.JPG

2.JPG

3.JPG

Edited by joker55

laat maar...………………...gevonden.

topic kan verwijderd worden !!!!!!

toch nog even, er is een veel nieuwere versie van DreamBoxEdit

Of E-Channelizer gebruiken, voor mij tot nu toe het beste programma.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Similar Content

• By hiburg
      Hallo,

Ik heb een VU Plus Uno 4K SE in combinatie met Canal Digitaal, als Image gebruik ik VTI.
      Als ik nu via het menu zenders zoeken een fastscan doe dan heb ik daar niet de optie om LCN (logical channel number) aan te zetten. Daardoor (volgens mij) komen de kanalen achter elkaar doorgenummerd te staan en wijken deze af van de nummering die Canal Digitaal aanhoudt. Vb: foxsports 1 staat op 28, bij mijn buurman op 30 (die heeft een andere ontvanger).

Weet iemand of en hoe ik LCN kan aanzetten of zit dit niet in VTI ?

• By Mimisiku
      Ben op zoek naar diverse lcd_skins voor de VU+Ultimo 4K. Wil bewust géén LCD4Linux gebruiken, maar gewoon een vaste skin installeren die me (en mijn vrouw eigenlijk) het meest aanspreken..
    • By Elske
      vu+ duo 4k kabeltuner 
      als we een kabeltuner scan doen (kabeltelevisie van telenet) vindt deze
      de belgische zender 'caz' niet de rest van de zenders wel.
      dit probleem hebben we zowel op de vu+ en op de gigablue ontvanger
      iemand een idee waaraan dit kan liggen?
    • By Vriendje Stokvis
      Goedenavond
      Iemand die dit toevallig weet
      Ik heb sinds een aantal dagen  dat ik mijn duo 4k  geen beeld meer laat zien op de samsung tv.
      Ik zie dat de vu doorstart maar krijg uiteindelijk geen beeld op mijn tv te zien
      Hij zit  aangesloten op een yamaha rxv 681 hdmi out kabel naar ARC op de samsung en een hdmi kabel van duo 4k naar hdmi 2 van de receiver zo heeft het altijd gewerkt.
      Maar  nu sinds een paar dagen niet meer.
      Kan ik via webinterface aangezien de vu  op 2160 p staat dit aanpassen naar 1080 p wat mijn andere tv is zodat ik hem even kan testen op tv 2 ?
      Alvast bedankt
  • Create New...

Important Information

Onze Terms of Use en Privacy Policy