Ga naar inhoud


Manuele scan starten via PC mogelijk?


Zilverhippie

Aanbevolen berichten

Ik gebruik OpenWebif om kanalen via mijn PC in boeketten te organiseren, maar daarvoor moeten ze wel eerst ingescand zijn natuurlijk.

Is het ook mogelijk om een manuele scan van een gekozen transponder te starten op een VU+ via PC?

Dit mag voor mijn part via OpenWebif, remote access software zoals RealVNC of Teamviewer of andere Windows-software. Kan dit op één of andere manier?

 

Bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ja hoor... Je opent de WebIF gewoon op de PC. Dan open je de virtuele AB. Je kunt dan gewoon je box bedienen. Alleen is de uitvoer wellicht wat vertraagd... Je kunt de verversingstijd op b.v. 5 seconden instellen en ververs automatisch aanvinken. Gaat prima...

  • Bedankt 1

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, helaas wel die vertraging en geen bewegend beeld.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, da ga niet hè. Wees blij da ge een WebIF hebt!

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je dat maar weet! ;)

Zie je op ook maar één provider geleverde ontvanger zo'n mogelijkheid??? Dacht het niet hè.. 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De ontvanger hangt aan de TV in de woonkamer waarmee ook naar kabel-TV en andere beeldbronnen wordt gekeken, meestal door vrouw of kinderen.

Terwijl zij naar een programma kijken dat niet via de satelliet komt, zou ik vanaf mijn PC eens een frequentie kunnen scannen, boeket updaten, etc... zonder gedoe van een kabel te moeten versteken naar een andere monitor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, Tonskidutch zei:

maar op jouw manier via het interface stoor je dan toch ook de kijkers

Dat is juist de reden waarom ik mijn PC wil gebruiken. Zij kijken naar de kabel, DVD of Kodi-box via de TV, dus de satellietontvanger is tot mijn beschikking (maar de TV niet).

 

6 minuten geleden, Tonskidutch zei:

ik begrijp niet goed wat je met het versteken van de kabel aan een andere monitor bedoeld

Als de satellietontvanger vrij is (maar de TV niet omwille van gebruik van andere beeldbron) zou ik de HDMI-kabel van de sat-receiver tijdelijk naar een andere monitor kunnen versteken, maar dat wil ik vermijden. Vandaar dat ik zocht naar manier om het vanop afstand via de netwerkkabel te doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, Zilverhippie said:

Als de satellietontvanger vrij is (maar de TV niet omwille van gebruik van andere beeldbron) zou ik de HDMI-kabel van de sat-receiver tijdelijk naar een andere monitor kunnen versteken, maar dat wil ik vermijden. Vandaar dat ik zocht naar manier om het vanop afstand via de netwerkkabel te doen.

 

Ik heb het HDMI signaal van mijn interactieve tv (en soms ook mijn Satontvanger) gesplitst en dan gaat één HDMI kabel naar de TV en de andere naar een DVB-C-Modulator.
Daardoor kan ik ook in andere kamer via de "oude coax" in HD naar het DVB-C beeld kijken.
(en altijd alles wat ik kijk opnemen/pauzeren/spoelen via een Humax-5200C)

Maar let op: Niet alle HDMI splitters zijn voor dit doel geschikt: Als je belangstelling hebt zoek ik de site op waar hierover info te vinden is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

het begint redelijk ingewikkeld te worden voor een actie die je eens een keertje doet met spitters en zo

ik zou gewoon wachten tot ze allemaal nog liggen slapen of gewoon zeggen jongens ga effe wandelen

maar ik heb geen kleuters in huis, dus het is misschien gemakkelijk gezegd dan gedaan :grin:

Cherry Blossom Girl

Air

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...