Ga naar inhoud


Vu duo 4k resolutie veranderen via webinterface


Vriendje Stokvis

Aanbevolen berichten

Goedenavond

Iemand die dit toevallig weet

Ik heb sinds een aantal dagen  dat ik mijn duo 4k  geen beeld meer laat zien op de samsung tv.

Ik zie dat de vu doorstart maar krijg uiteindelijk geen beeld op mijn tv te zien

Hij zit  aangesloten op een yamaha rxv 681 hdmi out kabel naar ARC op de samsung en een hdmi kabel van duo 4k naar hdmi 2 van de receiver zo heeft het altijd gewerkt.

Maar  nu sinds een paar dagen niet meer.

Kan ik via webinterface aangezien de vu  op 2160 p staat dit aanpassen naar 1080 p wat mijn andere tv is zodat ik hem even kan testen op tv 2 ?

Alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ja, via de OpenWebif is dat is mogelijk,
Gebruik de virtuele "Afstandsbediening" en zorg ervoor dat "Maak screenshot" aangevinkt is.
Aan de hand van de screenshots kan je zien wat je aan het doen bent.

Je klikt op de "Menu-toets" en navigeert met de "pijlen" rond de OK toets, en bevestigen doe je telkens met "OK"

 

oude OpenWebif look:

1.jpg.def8dd5ac25c60a3019a0ca5bb4f4a71.jpgvia instellingen kan je de oude of de nieuwe OpenWebif look instellen

 

nieuwe OpenWebif look: (terug naar oude look via de 3 puntjes helemaal rechtsbovenaan en Old design aanzetten)

3.jpg.7b52bf0a60506bd935eb9fd3a2a834f6.jpg

 

 

Een andere mogelijkheid is verbinden met jouw ontvanger en de file "settings" aanpassen in de map
/etc/enigma2/

 

(init 4 of 5 om enigma2 stoppen - regel aanpassen of verwijderen - file opslaan - init 6 of reboot - indien nodig video instelling via menu weer goed zetten)

03.jpg.fd124bb6605a727c06b1df3bb6baa59c.jpg

 

 

aangepast door satmaat
screenshots toegevoegd
Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk ook even op het VU+ forum.. Dasr zijn ook een aantal VU+Duo4K boxen met hetzelfde probleem (geweest). In garantie de box gewoon retourneren als al het andere faalt (Nieuwe HDMI kabel, fladhen). Eén box had een koude soldering bij de HDMI plug. Alle andere zijn vervangen...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uren geleden, Vriendje Stokvis zei:

zo heeft het altijd gewerkt.

Maar  nu sinds een paar dagen niet meer.

En niemand heeft stof afgedaan in de tussentijd en of was er soms één update voor Yamaha en of de TV?

(kabel checken of die echt ingestoken en gearreteerd is).

Vreemd hoor!

 

of is je smartcard niet meer geldig? (oscam interface)

testen aan andere TV is indien je HDMI-CEC had ingesteld op de VU+ wel even alles na uitschakelen en ook van de stroom halen voorafgaand aan de test.

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel lullig wat het uiteindelijke probleem was

Na diverse hdmi kabels vervangen te hebben, kwam ik er gister achter na de vu wat verzet te hebben dat de hdmi kabel in de vu enigsinds wat scheef zat dus niet goed contact maakte.

Stond echt al op het punt een andere AV receiver te kopen, omdat ik dacht dat hier het probleem in zat.

Nou heb ik toch spijt van die aankoop destijds de Yamaha geen prettig ding in het gebruiksgemak, maar daar komt nog wel een keer wat anders voor

Iedereen bedankt voor het meedenken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...