Ga naar inhoud


Glasvezel Tele2


schimpie

Aanbevolen berichten

Wij "krijgen" in ons dorp vanaf komende herfst glasvezel.

De beschikbare pakketten bieden ook allemaal televisie aan, bij Tele 2 zo'n 70 TV- en radio-zenders waarvan 11 TV-zenders in HD.

 

Mijn vraag is of hier al iemand ervaring mee heeft, hoe is de meegeleverde ontvanger, hoe is de beeldkwaliteit.

Wij overwegen dit te gaan nemen en dan de schotel te gebruiken voor alleen nog FTA-zenders.

---- Schimpie ----
IPTV CanalPlus + DVB-S FTA Triax 80 cm Multifeed 13 - 19,2 - 23,5 - 28

[VU+ Zero 4K UHD] {OpenPli 8.3} / Samsung 43" QLED 4K TV

[Zgemma H9S UHD] {OpenPli 8.3} / Samsung 37" HD TV

Link naar reactie
Delen op andere sites


Maar voor NED 1-3 HD heb ik dan nog steeds de schotel, pasje wordt alleen gedeactiveerd. En voor wat de RTL-SBS-en uitzenden is gezien de (mijn mening, weet ik) kwaliteit van de programma's en het wel erg vaak ontbreken van echt HD wel overheen te komen. De Duitse en Engelse zenders, waar wij wel zeer regelmatig naar kijken blijven ook gewoon in HD op de schotel.

Dan wordt het een mooi goedkoop alternatief in deze dure tijden.

Nadeel: we hebben 2 ontvangers staan en moeten schakelen tussen die ontvangers.

Die dvb-C zenders heb ik in het aanbod van Tele 2 nog niet kunnen vinden, maar mijn TV heeft toch geen dvb-C.

 

Omdat wij hier net te ver bij een centrale vandaan zitten is het huidige ADSL erg traag en is er geen IP-telefoon mogelijk.

Kabel (Ziggo) hebben onze buren één week geprobeerd, gaf zoveel problemen dat dat ook geen oplossing is, als de telefoon ging viel de TV en internet uit.

 

Even een vergelijk:

NU: CD FamilieHD € 19,95, Internet traag ADSL download max. 8 Mb/s € 29,95, telefoon b.v. KPN € 20,50, gesprekken € 20,--; totaal ca. € 90,-- per maand.

Aanbieding glasvezel: totaalpakket met (laagste) 40 Mb/s up- en download, 30 TV-zenders (11x HD), telefoon, gesprekken € 20,--; totaal € 62,50 per maand.

Verschil bijna € 30,-- per maand. Kun je toch leuke dingen mee doen.

---- Schimpie ----
IPTV CanalPlus + DVB-S FTA Triax 80 cm Multifeed 13 - 19,2 - 23,5 - 28

[VU+ Zero 4K UHD] {OpenPli 8.3} / Samsung 43" QLED 4K TV

[Zgemma H9S UHD] {OpenPli 8.3} / Samsung 37" HD TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...