Ga naar inhoud


Vast of dynamisch IP?


Con

Aanbevolen berichten

Binnenkort krijg ik glasvezel.

 

Nu zit ik bij T-mobile en heb en abo bij NO-IP in verband met o.a. mijn camera.

 

Wellicht is het slimmer om over te gaan naar een provider die een vast IP heeft.

 

Wat is jullie visie hierin? 

 

Nu valt het mij op dat buiten de deur de verbinding met mijn camera redelijk

traag verloopt. Wellicht brengt een vast IP hierin verbetering?

 

 

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites


De upload van T-Mobile die je nu hebt bepaalt de traag of snelheid van een IP camera die opgeroepen wordt.

Dynamic DNS is minder relevant om aan je camera te geraken.

Als die glasvezel straks meer levert zal het een stuk sneller zijn want qua verhouding up en down bleek dat altijd een verbetering.

 

Een vast IP adres kan in enkele gevallen iets uitmaken maar volgens mij niet voor IP camera's die in je intern netwerk hangen.

Wij hadden jaren een DNS provider die heel snel bleek, pas toen we naar een goedkopere provider uitweken waren haperingen en trage respons zichtbaar.

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nu (met 4G) een upload van ruim 20Mbps, lijkt mij zat, toch?

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 25-2-2021 om 11:48, Con zei:

Binnenkort krijg ik glasvezel.

 

Nu zit ik bij T-mobile en heb en abo bij NO-IP in verband met o.a. mijn camera.

 

Wellicht is het slimmer om over te gaan naar een provider die een vast IP heeft.

 

Wat is jullie visie hierin? 

 

Nu valt het mij op dat buiten de deur de verbinding met mijn camera redelijk

traag verloopt. Wellicht brengt een vast IP hierin verbetering?

 

 

Bij mijn profider wisseld het ip-adres ook soms.

Voor mijn Synology nas heb ik een redirect bij mijn e-mail server en bereik ik dus met nas.e-mailadres.nl, wijzigt het ip-adres bij de profider dan kan ik het snel aanpassen, zo ook voor mijn NVR (Netwerk Video Recorder).
Dit kan je uiteraard ook op deze wijze instellen voor een enkele camera.

Op die wijze kan ik ook mijn ip-camera's bekijken op afstand en vrijwel zonder problemen.

En in de router heb ik alle componenten, 70, met hun MAC-adres een vast ip-adres gegeven bij DHCP-reserveringen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Neem een betere IP camera die via de server van de leverancier te benaderen is, dan maakt vast IP of DHCP niet meer uit, hoef je geen poorten open te zetten om je camera te benaderen en ook niet bij elke spanningsstoring of reset van je modem je IP adressen weer aan te passen.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Bij mij werkt dat goed, zelfs voor camera's achter een dubbel NAT via 4G.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uren geleden, gerrit B zei:

Neem een betere IP camera die via de server van de leverancier te benaderen is, dan maakt vast IP of DHCP niet meer uit, hoef je geen poorten open te zetten om je camera te benaderen en ook niet bij elke spanningsstoring of reset van je modem je IP adressen weer aan te passen.

Volgens mij kost dat meestal geld, toch (abo) ?

Daarnaast krijg je dan een mogelijk "Big Brother" effect?

Vervolgens wil ik ook naar een eigen server de beelden

uploaden bij beweging, meestal ook alleen met abo.

 

Correct me when I am wrong. 

21 uren geleden, ceesv zei:

Bij mij werkt dat goed, zelfs voor camera's achter een dubbel NAT via 4G.

 

Wat werkt bij jou goed? Niet helemaal duidelijk waaraan jij refereert.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wat mij bij goed werkt is HIK-Connect, van Hikvision, welke gratis is en goed beveiligd.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben niet zo'n Hikvision fan.

Bij ons noemen ze Hikvision het bedrijfs hoertje onder de camera systemen.

Je kunt nl. vrijwel geen groothandel noemen of deze verkoopt Hikvision of heeft dit wel verkocht.

Probleem met Hikvision is dat je op geen enkele exclusiviteit kunt rekenen, verkoop jij het en je buurman roept "ik verkoop er meer" dan krijgen ze meteen een verkoopcontract.

aangepast door Michel
Advertenties waar ze horen a.u.b.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Lekker belangrijk, goed nieuws voor de consument toch?

Zelf heb ik ook hikvision camera’s en ik ben er zeer tevreden over. 
 

Terug on-topic, als je de mogelijkheid hebt, neem een vast IPv4 adres, kan je no-ip opzeggen en ben je van die ip-wissel ellende af.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zelf axis cameras en recorder, met de axis companion app heb ik geen vast ip adres nodig.

Had eerst foscam, maar ergerde me altijd als ik geen goede ontvangst op mijn mobile foon had dat ik op maar 1 van de 6 cameras of geen beeld kreeg.

Nu met axis altijd beeld, kost wel een paar ribben uit mijn lijf, maar heb er een paar jaar over gedaan om mijn systeem bij elkaar de sprokkelen.

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Link naar reactie
Delen op andere sites

 

3 uren geleden, Michel zei:

Lekker belangrijk, goed nieuws voor de consument toch?

Ik weet niet of dat goed nieuws is voor de consument, je zal niet de 1e zijn die te horen krijgt dat de leverancier Hikvision uit het pakket heeft gemikt, dat men overgestapt is naar een ander merk en dat men geen service backup meer geeft.

 

Axis kost inderdaad een vermogen maar ze weten wel met eenzelfde Full HD camera vaak een veel beter beeld te krijgen dan veel andere merken.

Foscam kent/kende wat veiligheidsproblemen met het kwalijke dat men dit niet bekend maakt(e) naar de gebruikers, ook niet toen dit breed uitgemeten werd in consumentenprogramma's. Daarnaast duurde het nogal lang voordat de software was verbeterd en van wat men mij heeft verteld is er voor bepaalde modellen ook nooit een update gekomen.

 

Probleem met vast IP is echter dat er steeds minder providers een vast IP adres kennen.

Xs4all en Tele2 bieden deze mogelijkheid nog wel, KPN bij sommige abonnementen, T-mobile niet, Ziggo niet, Oxio niet en ook bij vrijwel alle andere budget providers is een vast IP adres geen optie.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Axis camera’s zijn een stuk duurder en als je appelen met appelen vergelijkt is het qua beeld en mogelijkheden geen gelopen strijd. Mijn hik ColorVu camera kost een fractie van de vergelijkbare axis en kan meer, zoals line detection en ziet er net zo goed of zelfs beter uit dan een (prijs)technisch vergelijkbare axis.

 

Maar goed, zwaar off topic want het ging hier over een vast IP-adres of niet 🤓

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...