Ga naar inhoud


Goed werkende Plugins volgens de kenners.


Shadje

Aanbevolen berichten

Beste,

 

Ik heb vandaag weer eens met plezier naar de diverse vragen en antwoorden gekeken onder de verschillende onderwerpen.

Wat ik elke keer terug zie komen als er iemand problemen heeft met zijn box er vaak naar de plugins word gewezen.

Ikzelf ben ook altijd nieuwsgierig wat welke plugin doet (of niet doet ;-( ).

En als ik dan de vele reacties van wat ik denk de kenners zie met hun eigen voorkeur voor image dan vraag ik mij af of er een lijst bestaat of nog gemaakt kan worden met de plugins die nu als betrouwbaar/stabiel kunnen worden beschouwd.

En dan voor diverse images zoals bijvoorbeeld PLI en VTi.

 

Dit is misschien voor beginners zoals mijzelf een reden om niet van alles op je box te knallen.

Want er lopen meerdere discussies waar deze problemen spelen,dus vandaar mijn vraag.

En dan graag zonder discussie welke box je beter vind maar puur welke plugin op welke image gewoon goed is.

 

Gr Shadje.

Midden van het Land .

VU Solo2 met PLi 6.1 en Triax 90 cm. 4 x lnb vast.

Link naar reactie
Delen op andere sites


begin maar een matrix op te stellen alle plugins op alle mogelijke images ;)

 

en dan een derde dimensie voor de versies van de plugins :D

 

m.a.w. is heel moeilijk daar een sluitend antwoord op te geven en een "never ending story"

 

mijn advies: kies een image waarmee je tevreden bent, en lees dan in het forum van het image

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Bschaar,

 

Dit is niet wat ik helemaal bedoel,gewoon simpel houden denk ik.

Want ik denk dat heel veel mensen met dezelfde goed werkende plugins werken toch.

En hier op het forum zie je vaak diezelfde personen reageren die denk ik allemaal heel snel een goed werkend lijstje kunnen maken met betrouwbare plugins,en daar gaat het om.

En wat mij betreft,ik blijf toch nieuwsgierig en blijf dingen installeren.

Met de kennis als het mis gaat even een vraag op het forum en redelijk snel wel een passende reactie.

Midden van het Land .

VU Solo2 met PLi 6.1 en Triax 90 cm. 4 x lnb vast.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Degene die in de feed van een bepaald image zitten zijn betrouwbaar en getest op goede werking met het desbetreffende image.

 

Grtz Philip

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een 'normale' receiver zonder al dat plugin-gedoe... maar ik denk dat dit fenomeen te vergelijken is met een computer.

Ik ken mensen die ook allerlei plugings voor firefox zitten te installeren, en dan loopt de boel plots niet meer zoals het hoort. Op zich zal iedere plugin wel getest zijn, en als je hem als enige installeert, prima werken... maar de interactie tussen de plugins zorgt er vaak voor dat het geheel niet meer optimaal werkt...  Omdat zo een linux receiver eigenlijk ook een soort computertje is, denk ik dat je dat fenomeen ook gewoon terug zal vinden bij het installeren van meerdere plugins.

Mijn devies blijft altijd om zo weinig mogelijk 'ballast' te installeren... Vraag je altijd af of je de plugin "echt werkelijk nodig" hebt...

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

.....Mijn devies blijft altijd om zo weinig mogelijk 'ballast' te installeren...

 

..en hier kan ik me alleen maar bij aansluiten.

Ik zie op het VU+ forum (en waarschijnlijk ook op andere) regelmatig problemen beschreven die uiteindelijk veroorzaakt zijn door het wat ongebreideld installeren van de verschillende niet ter functie toe doende Plug-in's.

Meestal gebeurt dit ook nog wel door nieuwelingen die het oooh zo leuk vinden om alles en nog wat te proberen zonder zich te realiseren dat willekeurige gekozen Plug-in's onderling kunnen conflicteren en dan vaak tot onvoorspelbare problemen leiden.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

één van de beginners fouten is het installeren van allerlei plugins terwijl dat het meest

noodzakelijke reeds standaard in de image zit maar niet geweten is.

 

grtz Philip

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu ja, zo is dat toch ook simpel te verklaren en een lijst geven is haalbaar.

alles wat er standaard in het image zit

en daar bij

+ softcam uit de feed

 

heel groot is mijn lijst niet :grin:

 

zo vanaf daar wordt het spannend;

lees eerst over de plugin (en de versies)

 

 

en lotto plugin heb ik niet nodig, je wint nooit wat met die plugin :P

ciao

Shewolve

Intergalactic Lovers

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

één van de beginners fouten is het installeren van allerlei plugins terwijl dat het meest

noodzakelijke reeds standaard in de image zit maar niet geweten is.

 

grtz Philip

Hallo,

 

Dat is nou net wat mij weerhoud om een bijv. een Golden mediabox Triple aan te schaffen, tenmiinste als ik zo lees dat gebruikers van deze en andere receivers van alles uit moeten halen om de ontvanger werkend te krijgen.

Of is het bij deze genoemde Golden Media |Triple ook een kwestie van aansluiten op de schotel,  zenders scannen en misschien nog het een en ander aanpassen?

Bij de oudere ontvangers is het een kwestie van eens in de zoveel tijd nieuwe firmware downloaden (als dat echt nodig is) en dat is het dan ook.

 

mvg Wiljo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok dat is allemaal duidelijke taal toch.

Het was gewoon een vraag en nog niet eens voor mezelf,want ik denk uiteindelijk dat een ieder van jullie voordat ze de kennis hadden ook van alles probeerden.

 

En dat van die Lotto plugin dat klopt,je moet ook de Postcode loterij plugin hebben (ze zijn bij mij al 3 x geweest toen ik niet thuis was).

;-)

 

Gr Shadje

Midden van het Land .

VU Solo2 met PLi 6.1 en Triax 90 cm. 4 x lnb vast.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Pedro Newbie

Bij Openpli was er ooit een aanzet gemaakt om een lijst te maken http://openpli.org/forums/topic/11945-overzicht-bruikbare-plug-ins/

Maar zo'n lijst verouderd ook heel snel en er hoeft maar iets te veranderen aan een image of plugin en deze veranderd van een goedwerkende nuttige plugin tot een ergernis en groene schermen veroorzakende plugin (behalve dan de BackupSuite  :grin:  :grin: )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij Openpli was er ooit een aanzet gemaakt om een lijst te maken http://openpli.org/forums/topic/11945-overzicht-bruikbare-plug-ins/

Maar zo'n lijst verouderd ook heel snel en er hoeft maar iets te veranderen aan een image of plugin en deze veranderd van een goedwerkende nuttige plugin tot een ergernis en groene schermen veroorzakende plugin (behalve dan de BackupSuite  :grin:  :grin: )

groene schermen wanneer dan

ik heb er enkel als ik een vrijbuiter zijn skins test

of dat ik stom stom stom een image afhankelijke op het andere image overhevel.

Shewolve

Intergalactic Lovers

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb niet vaak meegemaakt dat er goede plugins bestaan....altijd is er wel iets wat het hele box hapert.

 

Daar ben ik het toch niet helemaal mee eens.

Als je de normale standaard en niet al te exotische plug-in's uit de feed van een goede Image haalt zal je in de regel nauwelijks of geen problemen ondervinden, althans dat is mijn ervaring met de ontvangers en images die ik tot nu toe in gebruik heb gehad.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...