Ga naar inhoud


kan DM800 pvr niet meer flashen met dream-up


RoyvH

Aanbevolen berichten

Hoi iedereen,

 

Ik ben nieuw hier maar uit vrienden en kennis kring hoor ik dat dit een goede forum is voor dreamboxen. 

 

bij deze heb ik meteen een vraag tevens een probleem en ik hoop dat iemand van jullie hier een oplossing voor heeft,

ik heb hier een dreambox 800HD pvr hier op zat PLI-Jade welke versie weet ik niet meer ik wilde hier mijn eigen software opzetten wat ik gewend ben open-Pli 2.1 ik ging hier van uit dat dit een clone is er stond toen bootloader #72 op na het flashen van de bootloader naar ssl84 stond er in het beeld NO CA FOUND om deze te flashen met netwerk gaat ook niet meer ik krijg geen ip adres meer te zien in het schermpje, dus nu weer met dream-up via serial geflasht maar dan niet de bootloader maar de image er meteen opgezet open-pli die voor de clone is bedoelt, hier krijg na het flashen (duurt 1 uur ongeveer) krijg ik de melding van geheugen vol iets dergelijks.

 

nu begin ik toch haast te denken dat dit geen clone dreambox is maar een echte dus op de site van open-pli.org de software gedownload en weer ge flasht toen kreeg ik de melding OLD VERSIEN maar de oudste versie van open-pli  die op de site staat is nog van 2013 en daar krijg ik de zelfde melding van.

Nu heb ik maar de PLI-Jade image gedownload en deze met dream-up via serial er in geladen in dit lukte en de box starte op alleen naar het opstarten vraagt hij welke video uitgang dvi, dvi-pc of scart maar de afstandsbedieng reageert niet en ik heb geen beeld, maar ik weet nu PLI-Jade versie moet ik hebben nu heb ik PLI-Jade2 er op geladen maar nu begint het echte probleem zodra ik de dreambox opstart staat in het schermpje "Dreambox multimedia" en meer doet hij niks meer en zodra ik met dream-up via serial aan sluit krijg ik ook geen contact meer als ik een andere dreambox er op aan sluit doet hij het meteen zodra die andere er weer aansluit doet hij niks ook niet als ik dreamup opstart met een goede dreambox en onder het flashen de stekker om zet naar de defecte box en dan op flasen klik gebeurt er niks.

 

wie o wie weet hier een oplossing voor? ik hoor het graag.

 

Groetjes,

RoyvH

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als ik jouw verhaal hierboven stap voor stap volg, staat er nu Pli-hutspot op je ontvanger.

De vraag is of bij het flashen met een officiële versie de clone-rommel die ervoor op stond, wel 100%  wordt opgeruimd.

Kan me voorstellen dat de boel vervolgens vastdraait.

 

Ik denk dat ie naar de dealer moet voor een volledige herinstallatie met mogelijk vervanging van enige hardware.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat valt er ter vervangen van de dreambox behalfe de tunner modem en front stukje?

 

ik kan de dreambox ook niet meer benaderen met dream-up via nulmodem kabel om de software er uit te halen als het goed is het een HD versie ik

kan het niet zien aan de image maar op de site wel.

is de DM800 ook in sd uitvoering geweest in meende dat de 800 altijd HD was!

 

het is een dreambox van ongeveer 5 jaar oud.

 

gr,

aangepast door RoyvH
Link naar reactie
Delen op andere sites

met HD werd in reply 4 een Harde schijf bedoeld; heb je die (als er tenminste eentje inzit) al eens losgekoppeld?

Groeten van dvbs,        

 

             UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Link naar reactie
Delen op andere sites

met HD werd in reply 4 een Harde schijf bedoeld; heb je die (als er tenminste eentje inzit) al eens losgekoppeld?

nee er zit geen harde schijf in ik heb ook weer gehoord dat je dream ook kunt flashen via usb met een programmatje Sunrise of zo iets

weet iemand hier iets van of ooit van gehoord?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan DM800 alleen met attachicon.gifDreamUP1339.zip flashen, als je een ander programma moet gebruiken heb je met een clone te maken. Zoek de usb drivers erbij en het zou moeten lukken.

Hoi Loui,

 

ik heb dreamup1330 en 1334 en 1339 alle drie geprobeerd maar hij blijft zeggen dat ik de box spanning moet geven terwijl ik dit wel doet het lijkt dat hij hem niet ziet maar een andere box ziet hij meteen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

er begint mij iets te dagen ik heb 2 dreams 800 de nieuwe heeft een sim201 er in zitten en de defecte staat nix op alleen als ik de kapote sim in de goede dreambox doe werkt de dreamup wel en als ik de sim waar nix op staat en in de defecte dreambox zit en die in de goed dreambox dan geeft hij erro1 fout melding.

 

maar stel ik zet de sim kaart van de defecte dreambox in de goede dreambox en ik laat de sim1 versie er op?

1 maak ik dan mijn goede dreambox kapot?

2 stel hij laat de bootloader kan ik die dan weer in de defecte dreambox zetten zodat hoop ik dat hij dan weer doet?

 

gr,

RoyvH

Link naar reactie
Delen op andere sites

je kan nog keer de originele software proberen van dreamboxupdate.com. dan heb je de allernieuwste originele softeware erop staan en nieuwste bootloader. maar ga ervan uit dat het een originele box is en geen clone.

DM920 2x S2+1xDVB-C/T - Apple TV 4K - DM8000 2x S2 + 2x DVB-C


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...