Ga naar inhoud


Amiko HD8200 series kan geen kanalen vinden


Bami

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Wij hebben al een tijdje een Amiko 8200 HD receiver, maar nadat deze een tijd gewerkt heeft deed hij het van de ene op de andere dag niet meer. We kunnen nog wel Nederland 1 via de TV zelf bekijken, maar als de ontvanger als bron gebruikt wordt kunnen er geen kanalen gevonden worden. Als er gezocht wordt naar kanalen staat er S 0% Q 5% en de TV is vrijwel direct klaar met zoeken. Ik neem aan dat dat betekent dat de signaalsterkte weinig tot niks is en dat er daarom geen kanalen gevonden kunnen worden. Maar als dat zo is: wat doen we daaraan? Is er een TV kabel kapot? Ik heb de kabel tussen de receiver en de TV al met een andere vervangen maar we hebben geen andere geschikte kabel voor tussen de receiver en de aansluiting in de muur (te grote afstand) dus dat kunnen we zo één twee drie niet testen zonder een nieuwe te kopen.

 

Er zit overigens een Ziggo Irdeto smartcard in, maar ook met de smartcard van de TV beneden waarvan we zeker weten dat die werkt lukte het niet.

 

Hoop dat iemand kan helpen, want het was juist zo handig dat we ook boven TV konden kijken!

 

(Ik kan overigens ook het internet niet aan de praat krijgen... ik heb de receiver middels een internetkabel via een signaalversterker aan de router gehangen maar toch kan hij geen verbinding krijgen.)

aangepast door Bami
Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik zou maar eens beginnen met je schotelinstallatie te controleren. Aansluiting LNB-coax en de aansluiting aan de ontvanger. De parabool kan verdraaid zijn, LNB stuk, verzin het maar. En je verhaal over de TV, dat ie meteen klaar is en niets vindt, dat is niet zo verwonderlijk, de TV laat zien wat de ontvanger wel of niet aan kanalen vindt en dat vervolgens aan de TV aanbiedt. Succes met zoeken en ik hoop dat je snel uitsluitsel hebt! 

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tjeeh is het enkel een DVB-Cable ontvanger? Zat ik zeker te maffen achter de pc.  :sleep:

aangepast door waterpas
In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Er zit overigens een Ziggo Irdeto smartcard in, maar ook met de smartcard van de TV beneden waarvan we zeker weten dat die werkt lukte het niet.

 

Hoop dat iemand kan helpen, want het was juist zo handig dat we ook boven TV konden kijken!

 

(Ik kan overigens ook het internet niet aan de praat krijgen... ik heb de receiver middels een internetkabel via een signaalversterker aan de router gehangen maar toch kan hij geen verbinding krijgen.)

Hen je de ontvanger beneden al eens  aangesloten? Dan weet je of het aan de bekabeling ligt. (Of de stekkers aan de bekabeling.)

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...