Ga naar inhoud


Vu+Ultimo Reageert niet op afstandsbediening?


2pk

Aanbevolen berichten

Weet er iemand raad met volgend probleem.

 

Kan met de afstandsbediening deze ontvanger niet meer bedienen.

Druk je op een toets dan moet je ongeveer 30sec wachten voordat hij verder gaat.

De reactie is enorm traag ts afst. en ontvanger.

Batterijen OK.

 

Al meerdere keren opnieuw van software voorzien maar probleem blijft.

Eveneens originele soft lost niets op.

Probleem is vandaag gewoon begonnen, toen ik de traagheid opmerkte bij het zappen.

 

Heb er nu andere soft opgezet maar kan hem niet meer configureren omdat hij bijna niet reageert op afstandsbediening.

 

Alvast bedankt voor enige reactie,

Gl.

 

aangepast door wiz
titel aangepast
Link naar reactie
Delen op andere sites


Dit lijkt er toch wel heel sterk op een defecte afstandsbediening.

Heb jij niet iemand in de buurt die een VU+ UNO, SOLO2 of Ultimo heeft, dan kun je de AB van de hiervoor genoemde VU's proberen of deze functioneren.

Deze 3 ontvangers maken gebruik van de dezelfde codes.

 

Uiteraard is een universele AB ook perfect om te testen.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op het frontje kan ik enkel het volume regelen en dit werkt snel.

 

Met de pijltjes springt hij gewoon van boven naar beneden in het menu, maar dit is wel snel.

 

Ik denk dat de communicatie afstandsbediening in de box defect zal zijn.

 

Probleem is dat het voor géén meter meer lukt om enige instellingen te plaatsen met de AB.

Je klikt 1x naar beneden en gaat er ofwel 5 naar beneden of vliegt gewoon uit het menu.

aangepast door 2pk
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan zal het wel bijna aan de hardware van de Ultimo liggen want als de AB van de UNO ook niet functioneert dan moet het probleem haast wel aan de Ultimo liggen.

Welke image gebruik jij nu en is dat diegene die je al herhaaldelijk hebt vervangen?

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

1) originele soft  = géén oplossing

2) openpli = géén oplossing

3) vti = géén oplossing

 

@jurgen,  kan je een hardware probleem oplossen of is deze box voor de prullebak.

 

Ook kan ik via Webif perfect de box bedienen, maar dit is natuurlijk géén oplossing.

aangepast door 2pk
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt ook de ontvanger bedienen via de webinterface (Webif), dat kan door het IP adres van de ontvanger op een PC in een webbrowser te typen. Dan zie je een software AB, test deze eens. Als deze wel werkt heb je mogelijk een hardware probleem.

 

Voor een smartphone zijn er gratis AB app's die via de Webif de ontvanger aansturen. Die kun je tijdelijk gebruiken totdat je probleem is opgelost.

  • Like 1

VU+ Ultimo, OpenPLI, 2TB hdd. CCcam 2.3.0

VU+ Duo, OpenPLI.

Dreambox 7025+, OpenPLI image, Swapfile 64mb op CF kaart, Magic skin.

iPad met Dreambox live.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb dat ook gehad, afstandbediening te hard op de grond laten flikkeren.

nieuwe afstandbediening was mijn oplossing, (zoals jürgen schrijft eentje effe lenen om dat te ontdekken)

 

EDIT:

uh bovendien schoot mij wegens dit bericht Code AB van Sony Bravia wijzigen? van Jürgen ook nog het volgende te binnen:

in enkele gevallen komt het infrarood signaal gestoord over op de VU+

dat kan door LED lampen en TV alsook door andere apparatuur veroorzaakt worden

geen fabeltje;

dat hadden enkele mensen op een ander groot forum ontdekt, mede door middel van het afplakken van de sensoren van andere apparatuur

aangepast door Tonskidutch

I Smashed Your Phone - Kincaid Remix

Blancmange

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

die Modi für die Fernbedienung: Code 1 für DUO & Solo, Code 2 für UNO, Ultimo, Solo2 & DUO2.

met een andere afstandbediening wel even aan de in te stellen code denken.

 

 

config.plugins.remotecontrolcode.systemcode=3

 

/etc/enigma2/settings.

Musst per Telnet Enigma2 vor dem speichern mit init 4 stoppen - zurückspeichern und mit init 3 wieder starten.

met een editor (zoals DCC_E2.exe) even zoeken naar het bestand etc/enigma2/settings

daar kun je evenwel de code editeren die nu erin staat

ciao

aangepast door Tonskidutch

I Smashed Your Phone - Kincaid Remix

Blancmange

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tonski, volgens mij ligt het niet aan het signaal of aan de AB want de TS heeft ook een AB van de UNO geprobeerd en ook die functioneert niet terwijl de AB van de UNO, SOLO2 ook op de Ultimo werkt.

 

2pk@ ...een Ultimo naar de prullenbak lijkt me wel heel erg prematuur, ook al is de sensor voor de AB defect dan is die uiteraard goed te repareren en ik denk dat op de Ultimo door de leverancier vast nog wel garantie wordt verstrekt of coulance wordt toegepast ook al zou de garantietermijn zijn verstreken.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb vandaag contact opgenomen met dealer... moet de box opsturen naar hun zodat ze het zelf kunnen constateren en zullen deze dan herstellen.

Als ik teweten kom wat het was, laat ik het hier zeker nog weten, al zal ik de box wel een 3-tal weken kwijt zijn.

 

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb vandaag contact opgenomen met dealer... moet de box opsturen naar hun zodat ze het zelf kunnen constateren en zullen deze dan herstellen.

 

Ik weet niet of jouw leverancier de Ultimo met een Image van derden heeft afgeleverd of met de originele VU Image.

Als dat laatste het geval mocht zijn dan zou ik overwegen om de originele Image terug te zetten want er zijn dealers / leveranciers die een VU+ met een Image van derden niet accepteren of iets in rekening brengen omdat de ontvanger niet met de originele FW is opgeleverd.

 

Dit is geen fabeltje, ik heb dit al 2 keer met een grote leverancier meegemaakt.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...