Ga naar inhoud


sony lcd tv doet ineens niks meer


dtslife
Ga naar oplossing Opgelost door Steve,

Aanbevolen berichten

hallo

mn zoon heeft een sony bravia lcd kld-40w5500 die van op het ene moment op het andere niks meer doet,heeft week uitgestaan zeg maar en toen hij m aan deed,bleef het beeld zwart,groene ledje brand ff en daarna geeft het ledje 14 knippertjes,dan paar seconden niks en dan weer 14 x.

heeft iemand enig idee wat dit aantal knipperen inhoudt?

al hier en daar rondgekeken op internet,maar nog niks kunnen vinden,misschien dat iemand het hier wel weet.

bvd dtslife ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Op internet is terug te vinden dat er een fout is op het T-Con board.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo Steve

dat onderdeeltje zal wel gesoldeerd zitten en aangezien ik dat niet kan,heb ik dus iemand nodig die dat (tegen vergoeding natuurlijk) voor mij wil en kan doen.

en heb ook geen enkel idee waar ik dat onderdeel kan kopen.

of iemand die weet waar ik het complete t-con printje kan kopen,wat dk dat dat nog wel lukt om dat te monteren

vr gr dtslife

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo alle  mensen die gereageerd hebben,allemaal tot zo ver bedankt,heb een t-con board besteld,en ga die vervangen,met speciale dank aan steve voor het adres,ze hadden er nog 1 liggen,dus gelijk maar besteld,nu f afwachten dus tot ik het binnen heb en erin gezet heb.

de afloop wordt dus nog wel hier gemeld.(ps matchless ik kom uit gelderland,dus ja de afstand is wat ver!!!!! ;) )

met vriendelijke groet marcel (dtslife) :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

:)  :)  :)  :)  :)  :)  :) hallo allemaal,iedereen die mij heeft geholpen hier wil hartstikke bedanken voor de info cq aandragen van de oplossing,heb het t-con board besteld en geplaatst en de lcd tv doet t weer zoals het hoort.

dus ook namens mijn zoon,allemaal een dikke pluim voor jullie.

met vreindelijke groeten marcel  (dtslife) :D  :D  :D  :D  :D  :D  :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 jaren later...

Super,

 

TV doet het weer en heeft 1 euro 35 gekost. Mijn vader heeft de mosfet gekocht aangezien ik geen haast had (lange levertijd). Het is een andere mosfet maar hij gaf aan dat dit geen probleem was omdat het als ware een verbeterde versie is. 

 

Dat bord is wel SD techniek maar hij gaf aan een trucje te hebben om het te solderen. Was bang deze TV te moeten weg gooien en ben blij dat hij weer werkt. Mij monitor heb ik 3 jaar geleden ook gefixt met 4 euro aan condensatoren. 

 

Groet, DieBoard

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 6 maanden later...

Hallo allemaal,

 

Hopelijk reageert er nog iemand op dit oude onderwerp!

 

Wij hebben dezelfde tv (Sony KDL-40W5500) en dezelfde foutmelding (led knippert 14 keer). 

Ik begrijp dat het t-con board (4046NN_MB4C4LV0.1) dan dus het probleem is, en waarschijnlijk die ene FDS4435 mosfet op IC21.

Deze tv repareren voor 1,50 klinkt aantrekkelijker dan een hele nieuwe tv te moeten kopen.

 

Vraag 1:

Zijn er anno 2016 nog van die kleine mosfets FDS4435 te koop, of wat zou een goede vervanger zijn? Ik vind namelijk alleen SOIC8 FDS4435, en die hebben maar 8 pootjes ipv 10, en zijn blijkbaar een maatje te groot. 

 

Vraag 2: 

Waar zou ik anno 2016 nog zo'n t-con board kunnen kopen? Op ***geen-reclame*** vind ik wel tweedehands gebruikte, maar ik heb geen idee of deze ook nog ergens nieuw te vinden zouden kunnen zijn?

 

Alvast bedankt voor de hulp!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...