Ga naar inhoud


Snelheid zappen met softcam


FrankAdem

Aanbevolen berichten

Ik had vroeger een DM8000 en nu een Duo2. Beide met OpenPli. Ik dacht dat het zappen veel sneller zou gaan op de Duo2 (zappen naar volgende, vorige zender met links/rechts). Maar met CCCam softcam vind ik niet dat dit sneller gaat. Ik heb gewoon een CD kaartje insteken. Is dit altijd zo, dat je toch 1-2 seconden moet wachten eer je beeld krijgt? Zelfs als ik zap tussen ongecodeerde zenders (BVN of BBC of zo), dan nog duurt het even. Niet dat het storend is, maar zappen "zoals vroeger" bij een analoge tv was toch een stuk sneller. En ook menige digitale kabelbox doet het (iets) sneller. Of verwacht ik gewoon te veel?

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 42
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Je moet analoge TV, zoals je vroeger op je buiten antenne ontving, niet vergelijken met de tegenwoordige digitale gecomprimeerde en gecodeerde signaal.

Analoge TV was alleen even de VCO verstellen en klaar was kees (front tot back alles was analoog).

 

Digitaal betekent altijd vertraging, al gaat het alleen al om het omzetten met een DAC en dan nog maar niet te spreken van de-coderen en de-comprimeren en bufferen van de digitale data voor uitvoer.

VU+ Zero & VU+ Solo2 - VTi 11.x  Unstable Oscam 11xxxx  MacBook Pro Ubuntu 16.04LTS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik bedoel niet het getalletje in ms dat er staat als je zapt. Ik bedoel effectief hoe snel je de nieuwe zender te zien krijgt nadat je op + of - hebt gedrukt. Dat duurt toch al snel een seconde of meer, vind ik, met of zonder (soft)cam.

 

Na een test is het meer 3 à 4 seconden, van het moment dat het scherm zwart gaat, tot de "nieuwe" zender verschijnt.

aangepast door FrankAdem
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

met mijn ultimo duurt het minder dan een seconde met oscam, dat zou met een duo2 nog iets sneller moeten kunnen. Als de jouwe er 3 of 4 secondes over doet is er echt iets niet helemaal tof...

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

wel meer kunnen we er pas van maken als je de config eens laat zien,

maar TVVlaanderen + CanalDIGITAAL zijn multicrypt zenders met vele CAID's op de zenders , die zoekt ie allemaal te decoderen

tenminste iemand schreef nog recent dat het onnodig was bij CCcam 2.3.0

maar kijk maar eens in je webinterface van CCcam aan de pc terwijl je zapt, wat voor recaties je kunt zien van de cam.

ciao

aangepast door Tonskidutch

Tush

ZZ Top

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

hmmm, op mijn duo2 zappen rond de 1 sec.(Cccam2.3, TVV kaart) ;)

picons in flash.

 

grtz Philip

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Link naar reactie
Delen op andere sites

hmmm, op mijn duo2 zappen rond de 1 sec.(Cccam2.3, TVV kaart) ;)

picons in flash.

 

grtz Philip

 

Dus op een Duo2 met Openpli en CCcam 2.3. Net wat ik heb. Zonder cccam.prio vermoed ik? Kan je nog eens nakijken hoe lang het effectief duurt als je bijvoorbeeld zapt van 2BE naar Vier? Dus de tijd dat het scherm zwart blijft?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...