Ga naar inhoud


Snelheid zappen met softcam


FrankAdem

Aanbevolen berichten

Dat was mijn probleem ook maar numet VTI Image werkt alles superop mijn VU Plus Duo2

 

nu heb ik gehoord dat OpenA.tv nog beter is ?

 

Waar heb je wat gehoord dat OpenATV beter is.

Er zijn geen slechte Images, ieder Image heeft zijn eigen (kleine) voor- en nadelen en die zijn dan meestal ook nog op persoonlijke bevindingen gebaseerd.

De één vindt OpenATV geweldig, een ander weer VTI en de volgende OpenPLi of BH.

 

Gewoon zelf uitproberen en zelf ondervinden welke Image je nu het beste bevalt.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 42
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

hoeveel hops ver weg is die telesat ?

 

Gewoon, in de logeerkamer. Dus 0 hops vermoed ik. Maar ik kan die Telesat kaart ook met een Smartreader in de Duo2 steken (maar vertraagt zo'n USB Smartreader het zappen niet?). Dan nog blijft de vraag: hoe vertel ik CCCam dat hij de CD-zenders enkel met de CD-kaart moet openen, de TVV-zenders enkel met de TVV-kaart en de Telesat-zenders enkel met de Telesat-kaart (om snelheid te winnen). Of kan dit niet in CCcam? Ik denk wel dat het in OScam moet kunnen, maar ik vind die zo verdomde ingewikkeld. En ik vraag me af of het wel enig effect zal hebben voor de snelheid.

 

Wat vind je trouwens van de snelheid in het videootje?

aangepast door FrankAdem
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon, in de logeerkamer. Dus 0 hops vermoed ik. Maar ik kan die Telesat kaart ook met een Smartreader in de Duo2 steken (......

 

Wat vind je trouwens van de snelheid in het videootje?

ik zien enkel een zwart beeld in de browser, meer niet...

 

maar daar gaat het niet om,

stop die smartcard maar eens in de duo2 zelf

 

ik denk je hebt een kreuner van een F- en C- lijntje van naar.

ciao

Guilt

Marianne Faithfull

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Pedro Newbie

Ik heb een solo2 maar de snelheden zijn zo op het oog gelijk met die van jou. Er is absoluut wat mij betreft niets afwijkends ten opzichte van andere boxen.

De manier van zappen kan je ook instellen, bij jou staat ie waarschijnlijk op "zwartscherm tot lock" je kunt dit wijzigen naar iets anders daardoor lijkt het soms sneller te gaan, b.v. de optie bevries scherm.

De instelling is te vinden via Menu -> Instellingen -> Systeem -> Diverse instellingen -> Zapmodus

otp99l.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gebaseerd op de gop indeling die gebruikt wordt op de meeste zenders van canaldigitaal behoor je beeld te krijgen vanaf een halve seconde minimaal tot een volle seconde maximaal. Sneller is simpelweg niet mogelijk.

Aangezien de reaktie tijd van een kaart ongeveer 300 ms zit worden de zaptijden van deze gecodeerde zenders tussen de 800 en 1300 ms.... Sneller kan technisch gewoon niet. Uitzondering is hier als de cw nog in de cache van de emu staat... Dan heb je die extra 300 ms niet (als je direct terugzapt)

aangepast door Littlesat
Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gebaseerd op de gop indeling die gebruikt wordt op de meeste zenders van canaldigitaal behoor je beeld te krijgen vanaf een halve seconde minimaal tot een volle seconde maximaal. Sneller is simpelweg niet mogelijk.

Aangezien de reaktie tijd van een kaart ongeveer 300 ms zit worden de zaptijden van deze gecodeerde zenders tussen de 800 en 1300 ms.... Sneller kan technisch gewoon niet. Uitzondering is hier als de cw nog in de cache van de emu staat... Dan heb je die extra 300 ms niet (als je direct terugzapt)

ach kijk nuanceren bestaat.

ook inzake hoe snel de zap beeld levert (goeie tip van Littlesat, dus toch een instelling die niet iedereen kent)

test het maar eens zonder een softcam (softcam uit) op pure FTA zenders minder dan een seconde als je juiste EPG hebt...

Guilt

Marianne Faithfull

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...