Ga naar inhoud


Nieuwe codering Fox Sports 2 international


Aanbevolen berichten

Die gegunzipte firmware is 16MB groot. Ik heb geprobeerd daar een bestandsysteem in te ontdekken... nada. JPEG- of PNG-headers komen erook niet in voor. Het lijkt gewoon een image te zijn dat integraal in het RAM geladen wordt en uitgevoerd. Ofewel... je moet 16MB aan code disassembleren en uitpluizen. Da's niet mals!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik ben er veel te lang op doorgegaan, tegen beter weten in want het is idd veel te veel.

Maar die 16 MB zit ook heel veel aaneengesloten blokken met repeterend data patroon. Als je het mij vraagt gewoon onzinnige vulling.

Enfin, bijna helemaal achteraan zit cam code. Zoek maar CAK VERSION R-AETAD-ACXAM

Op offset 0x00C85C80 zie ik ook verschillende ATR's van smartcards staan.

Wat ik zo zie is het een soort lib die ingeladen wordt.

 

Om dingen wat simpeler te maken: heeft iemand wellicht wat voorgaande firmware versies van de M801 ontvanger of een plek waar ik die kan downloaden. Als ik die onderling dan vergelijk zie je sneller waar wat kleine wijzigingen in programmacode zitten en kun je op die plekken beginnen met boren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om dingen wat simpeler te maken: heeft iemand wellicht wat voorgaande firmware versies van de M801 ontvanger of een plek waar ik die kan downloaden. Als ik die onderling dan vergelijk zie je sneller waar wat kleine wijzigingen in programmacode zitten en kun je op die plekken beginnen met boren.

http://www.canaldigitaal.nl/uploadedfiles/SAT801_MM_2.03a.hdt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor de goede orde... als de checksum uit is, dan zijn er dezelfde cw's.

Wel weer wat geleerd, en niet meer intrappen zoals theparasol zegt.

 

Ja vannacht middels testen vast gesteld dat ze 100% gelijk waren als oscam geen crccheck doet.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heren,

Ik volg met grote belangstelling (maar weinig IT-kennis in dit opzicht)  jullie zoektocht.

Zojuist keek ik even op Kingofsat, en zag dat er op 12.515 H eergisteren een cam-update/wijziging door CDS heeft plaatsgevonden.

(Die was ook al aangekondigd.)

Is die relevant voor jullie?

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

De vraag is of deze oeCW in software wordt gedaan. Er schijnt een securechip in de boxen te zitten.

De nano01 flag in de ecm zal ervoor zorgen dat de ingebouwde softcam de oeCW zal aanbieden bij de securechip die er dan de gebruikelijke plaincw van maakt die in de demuxerhardware gebruikt kan worden voor het gewenste resultaat.

Maar die code zal je terug moeten kunnen vinden in softcam gedeelte van de box.

En als je die code kunt vinden zou je een aanpassing kunnen maken dat de plaincw die de secure chip teruggeeft op beeld getoont wordt.

BV in een menu title ofzo. Season erin om oeCW en ecm te loggen en bijpassende plainCW van tv aflezen.

Ach als we toch bezig zijn ff de network interface enablen. Ik zag al een compleet debugging menu in de firmware

0xC84FB0 kom ik ook username password tegen. Zoek voor de grap maar eens op "echostar"

 

Enfin, er worden 2 ST231 cpus ingezet. 1 voor audio en 1 voor video. Elk draait een eigen programma.

Er zit een "NexGenOS" op (zoek er maar eens op) vlak daarna wat geouwehoor met security fuses.

Iets linux achtigs ook nog (zoek meermaals op STMicroelectronics).

Link naar reactie
Delen op andere sites

De vraag is of deze oeCW in software wordt gedaan. Er schijnt een securechip in de boxen te zitten.

De nano01 flag in de ecm zal ervoor zorgen dat de ingebouwde softcam de oeCW zal aanbieden bij de securechip die er dan de gebruikelijke plaincw van maakt die in de demuxerhardware gebruikt kan worden voor het gewenste resultaat.

Maar die code zal je terug moeten kunnen vinden in softcam gedeelte van de box.

En als je die code kunt vinden zou je een aanpassing kunnen maken dat de plaincw die de secure chip teruggeeft op beeld getoont wordt.

BV in een menu title ofzo. Season erin om oeCW en ecm te loggen en bijpassende plainCW van tv aflezen.

Ach als we toch bezig zijn ff de network interface enablen. Ik zag al een compleet debugging menu in de firmware

0xC84FB0 kom ik ook username password tegen. Zoek voor de grap maar eens op "echostar"

 

Enfin, er worden 2 ST231 cpus ingezet. 1 voor audio en 1 voor video. Elk draait een eigen programma.

Er zit een "NexGenOS" op (zoek er maar eens op) vlak daarna wat geouwehoor met security fuses.

Iets linux achtigs ook nog (zoek meermaals op STMicroelectronics).

 

Nou dit is een mooi draadje om te volgen, ben benieuwd...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een tip gekregen om eens naar gecertificeerde philips dozen te gaan kijken.

Die bakken zouden niet van een securechip voorzien zijn en moeten dus nano01 in software nabewerken.

En je raad het alweer... wie heeft er firmware voor me beschikbaar... liefst allerlaatste en een voorganger.

Kans dik aanwezig dat recentere firmwares nl hele softcam gedeelte uit voorzorg ge-encrypt is.

Maar dat is niet erg, als we oude versies met jongste naast elkaar leggen verraden ze zo direct waar we softcam gedeelte kunnen vinden ;)

 

Dus wie-o-wie helpt het onderzoek op gang bij deze wat simpelere ontvangers...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...