Ga naar inhoud


DM800 geeft even na inschakelen "afstemmen mislukt"


hugogertie

Aanbevolen berichten

Wij hebben hier een DM800HD die na het uit standby halen (niet helemaal uitgeschakeld) na een paar minuten "afstemmen mislukt" geeft en dan duurt het ongeveer een minuut of 4 voordat de tuner weer werkt.

Wanneer we de ontvanger gewoon aan laten staan werkt hij normaal. Ik heb het idee dat er een condensator of torretje niet helemaal in orde is maar de vraag is welke, heb hier geen doc van en dan wordt het snel lastig om dit te onderzoeken. Heeft iemand deze klacht al eens meegemaakt en wat was daar de oplossing ?

VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik herken dit probleem.

Wat gebeurt er als je gelijk overschakelt naar een andere zender? Wel gelijk beeld?

Na een nieuwe flash was dit probleem bij mij weg.

  • Like 1

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee wanneer de fout er in zit kun je zappen wat je wilt altijd de melding "afstemmen mislukt" na die minuut of 4 werkt alles weer normaal.

Nieuwe flash heb ik al geprobeerd maar probleem blijft hetzelfde. Het lijkt wel of de spanning van de lnb inzakt maar heb dit nog niet kunnen meten omdat de ontvanger op de slaapkamer staat en ik dan geen universeelmeter bij de hand heb.

VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als er hardware-probleempjes ontstaan zoals jij beschrijft in #1, zou het ook te maken kunnen hebben met (dus gevolgschade kunnen zijn van) een zich verslechterende voeding.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het de laatste dagen nogal druk vandaar deze late reactie.

Ik zal de voeding eens omwisselen met die van de DM500HD, dat zou dezelfde moeten zijn eens kijken of dan het probleem weg is bij de 800 en of dan de 500 niet goed meer werkt, dan weet ik of het de voeding is, dit is eenvoudig en snel te testen,

Laat de uitslag wel weten bedankt voor de antwoorden.

VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moet er bij vermelden dat bij mij buiten het 'afstemmen mislukt' ook het OLED display flikkerde direct bij het aanzetten. Echt een spanningsdip dus. Heb een nieuwe besteld bij mijn satboer en sindsdien weer vlekkeloos. Heb hem deze zomer verkocht aan een collega nadat ik mijn DMM8000HD kreeg. Zie ook het draadje van 'Originele DM800 gedowngrade door winkel'. Apparaat speelt prachtig bij hem thuis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het de laatste dagen nogal druk vandaar deze late reactie.

Ik zal de voeding eens omwisselen met die van de DM500HD, dat zou dezelfde moeten zijn eens kijken of dan het probleem weg is bij de 800 en of dan de 500 niet goed meer werkt, dan weet ik of het de voeding is, dit is eenvoudig en snel te testen,

Laat de uitslag wel weten bedankt voor de antwoorden.

Helaas is het wel zo, dat er mogelijk hardware-schade kan optreden (elco's etc.) als de ontvanger te lange tijd te lage spanning heeft gehad.

Maar dat hoeft bij jou niet per se het geval te zijn.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu wat testen gedaan en weet alleen hee zeker dat het in de dreambox zelf zit.

Op de testbank bellef hij het natuurlijk gewoon doen.

Heb eerst de voeding in de vriezer gelegt en daarna de dreambox opgestart geen probleem alles blijft werken. Daarna de DM800HD in de vriezer gedaan voor en toen "afstemmen mistlukt" daarna direct de voeding van de DM500HD gepakt met hetzelfde resultaat.

Het probleem zit dus in de DM800 wanneer deze koud is is het probleem daar en wanneer deze warm is en aan blijft werkt hij gewoon normaal. :/

VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weer een stapje verder De print van de tuner alleen in de vriezer gedaan en na een 10 minuten print weer in de ontvanger gestoken en opgestart en jawel "afstemmen mislukt" en na een paar minuten werkt hij weer. Tuner wordt ook erg warm.

Probleem zit dus op de print van de tuner maar welk onderdeel......... :/

VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat lijkt op een gebroken soldering tussen een van de onderdelen (waarschijnlijk een IC) en de printbaan.

 

Door de warmte zetten onderdelen uit, onderschat die kracht niet van uitzetten en inkrimpen.

Sommige onderdelen zijn in staat om een soldeer verbinding te breken als die niet goed was uitgevoerd.

Zo kan het gebeuren, dat iets na poosje gaat uitvallen of in uw geval weer verbinding legt.

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lijkt me ook een paar elco's die slecht zijn alleen kan er net niet bij met koude spray.

Een nieuwe vervangende is de snelste oplossing maar ik vind het wel een prijzige € 89,00 als ik even vlug kijk :eek: .

Heeft iemand een schema en print layout van het tuner met de waardes?

aangepast door hugogertie

VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...