Ga naar inhoud


VU+ android app + OpenVPN


Tuneboy
Ga naar oplossing Opgelost door wiz,

Aanbevolen berichten


  • Reacties 31
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

  • 9 maanden later...
  • Moderator

het hangt ervanaf waar je openvpn draait. Als je dat op je router draait gaat het goed, draai je het op een nas of raspberry of vu box en gebruik je de tap interface, dan zul je met static routes op je lan moeten werken. Zo werkt netwerken nou eenmaal, als je iets naar een apparaat in 192.168.1.0 stuurt vanaf 10.8.0.0, dan stuurt het apparaat waar je wat naartoe stuurt het antwoord via zijn default gateway. Dat zal je router zijn, en die kan verkeer voor 10.8.0.0 niet kwijt op het internet dus daar stopt het dan.

 

heb jij openvpn op je settop box draaien dan zal dat meteen goed gaan omdat de openvpn interface in het 10.8.0.0 netwerk op je vu box staat.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo, even een andere situatie bij mij. Ik heb nu een nieuwe router Asus RT-AC68U die standaard OpenVPN heeft. Op die router zijn mijn synology nas server en mijn vu+ solo2 aangesloten. Op mijn interne netwerk zien beide elkaar en kan er gekopieerd en opgenomen worden enzo. Beide toestellen zijn echter afgesloten van het internet (geblokkeerd via parental control in router) dus enkel intern aangesloten op mijn thuisnetwerk. Wanneer ik nu met mijn smartphone via 3G verbinding maak met mijn router via VPN lukt dit goed echter wanneer ik dan het lokale IP adres ingeef van ofwel mijn solo2 of mijn Synology kan hij geen verbinding maken met beide. Je zou toch denken eens je via VPN binnen bent met je 3G smartphone dat je dan gewoon op je interne thuisnetwerk zit en dus gewoon de lokale 192.168.2.xx adressen kan aanspreken of ben ik hier verkeerd in mijn redenering?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

lees deze draad nog eens door vanaf het begin. Het staat of valt met hoe je die openvpn hebt geconfigureerd. Gebruik je de tun interface, dan ligt je tunnel endpoint wel aan de binnenkant van je router, maar buiten het netwerk van je lan. Gebruik je de tap interface, dan krijgt je tunnel endpoint een ip adres binnen je lan en werkt alles.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat weet ik maar in de asus router kun je VPN gewoon aan of uitzetten. En de export file maakt hij zelf aan. Hoe weet je dan hoe die vpn staat, in welke mode?

 

edit: Heb het gevonden in de router. Je moet naar geavanceerde instellingen gaan en daar kan je de interface kiezen. Stond bij mij op tunnel. Eens proberen te verzetten naar TAP.

aangepast door Tuneboy
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok is gelukt nu, na het veranderen TUN naar TAP en de client adress pool zo te zetten dat ze niet binnen mijn ip's van mijn intern netwerk vallen is het in orde, ik kan nu via 3G op mijn smartphone verbinding maken met de asus vpn server en kan ik nu ook al mijn apparaten in mijn thuis netwerk aanspreken inclusief de vu+ solo2.

Ik post hier nog een screenshot, zijn er nog extra settings waar ik zou moeten op letten of lijkt dit ok voor jullie?

post-32229-0-13237900-1408734679_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

ik zou de compressie op no zetten. Je cpu van je router heeft het al druk genoeg met encryptie/decryptie.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Hallo, ben hier weer.

 

Hier thuis (in belgie) werkt alles goed qua VPN verbinding met mijn thuisnetwerk over 3G alsook over wifi. Nu ben ik juist terug van vakantie van Turkije en daar gemerkt dat het NIET werkte. Ik had goede wifi verbinding in het hotel en kon verbinding maken met mijn thuisnetwerk via vpn maar daar bleef het ook bij. Ik kon geen enkel apparaat aanspreken. (Na het ingeven van user en pass was ik dus wel verbonden met mijn thuis netwerk!) Mijn instellingen waren dus niet veranderd op het moment dat ik afreisde naar Turkije. Ik kreeg in Turkije namelijk de volgende warnings wanneer ik verbonden was met mijn vpn thuis:

 

WARNING: 'dev-type' is used inconsistently, local='dev-type tap', remote='dev-type tun'
WARNING: 'link-mtu' is used inconsistently, local='link-mtu 1573', remote='link-mtu 1541'
WARNING: 'tun-mtu' is used inconsistently, local='tun-mtu 1532', remote='tun-mtu 1500'
Warning: Since you are using -dev tun with a point to point topology, the second argument to -ifconfig must be an IP adress. You are using something (255.255.255.0) that looks more like a netmask (silence this warning) with -ifconfig-nowarn
write to TUN/TAP: invalid argument (code=22)
write to TUN/TAP: invalid argument (code=22)
write to TUN/TAP: invalid argument (code=22)
write to TUN/TAP: invalid argument (code=22)
write to TUN/TAP: invalid argument (code=22)
write to TUN/TAP: invalid argument (code=22)
write to TUN/TAP: invalid argument (code=22)
enz...
 
Iemand een idee waarom het in belgie wel werkt en in Turkije niet?
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

ding moppert onder anderen over mtu size. Er  valt weinig van te zeggen als niet de client en de server config getoond worden. afgaande op de meldingen is er een verschil in configuratie tussen client en server voor wat betreft tun / tap  en mtu size.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

aan de foutmeldingen te zien gebruik je  openvpn client  van colucci . Als je die niet gekocht hebt zul je daarmee never de tap interface kunnen gebruiken, en krijg je inderdaad error writing to tap interface. Maar dat heeft dan nooit gewerkt.

 

Heb je niet eerst thuis in belgie een andere openvpn client gebruikt op je android device?

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...