Ga naar inhoud


VU+ android app + OpenVPN


Tuneboy
Ga naar oplossing Opgelost door wiz,

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Situatie is als volgt:

 

Synology nas + VU+ solo2 + android telefoon.

 

Op mijn android telefoon heb ik openVPN geinstalleerd en met dit maak ik een VPN verbinding via 3G naar mijn nas server. Dit werkt goed. Ik kan alles bekijken (alle apparaten in mijn thuis netwerk) via het interne IP adres 192.168.2.xx via 3G. Wanneer ik de vu+ app configureer moet ik zowel bij settings het interne alsook het dns ip adres ingeven + het poortnummer van de webif van mijn VU+ solo2 + user and pass.

helaas de vu+ app werkt enkel wanneer ik de poort van mijn vu+ solo2 webif forward in mijn router. Dan kan ik via 3G mijn vu+ bediennen.

Wanneer ik de poort weer disable in mijn router werkt de app dan niet. Hoe komt het dan dat de app niet via mijn vpn verbinding werkt wanneer die actief is op mijn telefoon. Het is niet de bedoeling om mijn webif poort te forwarden maar dat alles via mijn vpn (3G) verloopt. Zie ik iets over het hoofd?

 

thanks

aangepast door Tuneboy
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 31
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

  • Moderator
  • Oplossing

ja :)

 

Ik ga er even vanuit dat je openvpn met de tap interface hebt geconfigureerd, anders zul je je android telefoon moeten rooten. Als ik me niet vergis heb je dan een tunnel tussen je synology en je telefoon op een ander netwerk nummer als je lan. Nadeel daarvan is dat je op je vu+solo dan het netwerk wat je gebruikt voor je tap interface als statische route op je solo2 moeten ingeven met je synology als gateway, en je moet je synology laten routeren tussen die twee netwerken. Je vu+solo weet de weg terug naar je android telefoon niet, en daarom werkt het niet.

 

 

Android ----------- Synology---------------Vu+solo2

              10.8.0.x                 192.168.1.x

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uhm wat bedoel je juist met de "tap interface"?

Op mijn synology staat openvpn server ingesteld op 10.0.0.0 (bereik ligt tussen 10.0.0.0 en 10.0.0.255).

als ik kijk op mijn android telefoon dan zie ik de logfile dat lokaal IPv4 adres 10.0.0.6/30 is met daaronder een regel die zegt

Routes: 192.168.2.0/24, 10.0.0.0/24, 10.0.0.1/32

Hoe moet ik dit dan juist configureren. Mijn android telefoon en synology nas met rust laten (niets aanpassen) en enkel dan mijn netwerksettings van mijn vu+ solo2 aanpassen?

 

btw: mijn android telefoon is rooted

aangepast door Tuneboy
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

je kan openvpn op 2 manieren configureren, met een tap interface, en dan ligt je vpn client in een ander netwerk dan je lan, en je kan openvpn configureren met een tun interface, en dan ligt je vpn client wel in het netwerk van je lan. Zo te zien is die aanname correct, jij hebt 10.0.0.0 voor je vpn, en intern 192.168.2.0 voor je lan.

 

wat je op je vu+solo2 moet doen is een route add -net 10.0.0.0 netmask 255.255.255.0 gw  <ip adres van je synology>. Jouw android krijgt het netwerk 192.168.2.0 van je synology, alleen jouw vu weet niet dat de client 10.0.0.6 bereikbaar is via je synology. Je vu volgt zijn default gateway en stuurt alles wat je vanaf je android doet naar je router en daar stopt het dan.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

het is even de vraag of dat kan op een synology, ik ken die apparaten niet en weet niet of die mogelijkheid er is. Op de website van openvpn zijn voorbeeld configuraties te vinden, en daar wordt ook uitgelegd wat de voor en tegens zijn van beide manieren van configureren.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat je op je vu+solo2 moet doen is een route add -net 10.0.0.0 netmask 255.255.255.0 gw  <ip adres van je synology>. Jouw android krijgt het netwerk 192.168.2.0 van je synology, 

 

Kan je mij even precies vertellen hoe ik dit moet doen want het lukt mij toch niet echt. veel info kan ik niet direkt vinden op internet over dit onderwerp? of een linkje geven waar er uitgelegd wordt hoe je dit precies moet doen?

 

Thanks

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

inloggen op je vubox met telnet en dan "route add -net 10.0.0.0 netmask 255.255.255.0 gw  <ip adres van je synology>" ingeven en enteren. Op de plek <ip adres van je synology> moet je dan natuurlijk wel het ip adres van je nas invullen.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

inloggen op je vubox met telnet en dan "route add -net 10.0.0.0 netmask 255.255.255.0 gw  <ip adres van je synology>" ingeven en enteren. Op de plek <ip adres van je synology> moet je dan natuurlijk wel het ip adres van je nas invullen.

 

ok is gebeurd. moet ik nu nog iets speciaal configureren op mijn solo 2 of in mijn vu+ app?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Nu zou het moeten werken. In vu app bij externe dns zou je nog het ip adres in kunnen vullen wat je gebruikt voor de vu box als het niet werkt.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Idd moest even nog bij het dynamisch ip adres in de vu+ app ook het interne adres opgeven en nu werkt het !

Zelfs streamen (met transcode functie) lukt nu ook via 3G  + VPN.

Bedankt voor de hulp.

 

PS bij flashen nieuwe image ga ik dit waarschijnlijk opnieuw moeten doen correct?

 

Greetings

aangepast door Tuneboy
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

je zult alleen nog iets moeten regelen bij reboots dat die route weer aangemaakt wordt. Ik zal als ik thuis ben even kijken of ik nog ergens heb genoteerd hoe ik dat destijds heb geregeld.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

ik weet het niet meer zeker, maar ik denk dat ik in /etc/network/if-up.d een file route gemaakt had met het route statement om de route toe te voegen.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...