Ga naar inhoud


loading defaults VTI 6.0.3 en geen signaal


kawa74
Ga naar oplossing Opgelost door wolverine,

Aanbevolen berichten

Ben net verhuist en wil mijn schotel weer configureren.

 

Nu heb ik alles staan maar ik krijg helemaal geen signaal.

 

Bezit een VU+ Ultimo en een jaar terug draaide ik hier PLI op, was nog in mijn oude woning.

Nu wou ik er VTI opzetten en hiermee aan de gang.

Ik flash hem naar VTI6.0.3 en installeer CCcam mede fastscan en satzoeker of hoe het maar heet.

 

wanneer ik hem aansluit op 1 LNB dan krijg ik 0,0 signaal, terwijl wanneer ik een andere box gebruikte ik wel een signaal kreeg.

Heb tuner A en B geprobeert. ingesteld als eenvoudig en enkel LNB.

 

Na geen signaal heb ik dus toch maar weer een satfinder tussen de coax kabel gehangen om toch zeker te zijn dat er een signaal was, maar wat kreeg ik 0,0 sat finder brande niet helemaal dood. VU+ met VTI was opgestart alleen rechts boven in beeld geeft die loading defaults, tuner A is ook ingesteld op 1 LNB.

 

 

Hierna heb ik de VU+ opnieuw opgestart en wat blijkt tijdens het opstarten begint de satfinder die tussen de coax zit wel te piepen en branden, maar nadat de VU+ is opgestart is die dood.

 

nu is de vraag wat kan hier het probleem van zijn, waarom krijg ik geen signaal en waarom stuurt de tuner geen spanning naar de LNB, lijkt mij te maken te hebben met de VTI software.

 

apparatuur:

VU+ Ultimo

TRIAX 110 cm schotel met een multi rail.

ga naar 4 lnb maar test het eerst met 1 lnb uit.

VTI6.0.3 meerder keren nieuw geflasht.

CCCam3.2.0 ook OSCAM en oudere versies geprobeerd.

ALPs LNB.

 

Wie weet raad, want heb weinig kaas van linux boxen gegeten, maar kan er wel enigzins mee omgaan. (linux for dummie:) )

 

ben dit weekend weer in de woning zodat ik weer iets kan proberen.

aangepast door kawa74

Triax 110cm met TRIAX Multifeed, 2x single ALPS LNB, 2x Twin ALPS LNB, VU+ Ultimo, TF7710HDPVR zilver ontvanger overleden/reparatie.
ASTRA1,2,3 en Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

wat ik eerst zou doen is de coax kabels per tuner op de andere aansluiting steken. Als je voordat de Ultimo geboot is wel spanning hebt, maar als hij geboot is niet denk ik toch echt dat je je kabel op de verkeerde aansluitingen hebt gehangen. Daarom heb je denk ik ook geen signaal.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

WIZ: verkeerde aansluiting is het niet, dit heb ik al gecontroleerd.

bekabeling is het ook niet, want dat heb ik al volledig na gelopen en mede nieuwe kabel aangesloten.

 

Afgelopen zondag had ik OpenPLI er op zullen zetten maar niet aan toe gekomen.

 

Ik zal dan eens een oudere versie proberen, Welke versie stellen jullie voor te proberen.

 

Het probleem is wanneer je de VU aanzet dan heb je direct spanning, VTI embleem komt er voor (op TV) en je ziet loading defaults met een balkje eronder (geeft aan dat die bezig is).

 

Hierna blinkt het scherm even en het balkje (bussy balkje) is verdwenen en mede de spanning is verdwenen op de LNB.

Maar loading defaults blijft die weergeven.

 

Vind het zeer vreemd.

Triax 110cm met TRIAX Multifeed, 2x single ALPS LNB, 2x Twin ALPS LNB, VU+ Ultimo, TF7710HDPVR zilver ontvanger overleden/reparatie.
ASTRA1,2,3 en Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

6.0.3 zal wel 6.0.2 betekenen...

 

als de schotel niet juist uitgericht is, kan het zijn dat je helemaal geen uitslag op de satfinder ziet...

als je de Coax aansluit aan de kabel moet je de receiver eerst uit doen (stroomloos)

mocht je pardoes een kortsluiting hebben gemaakt kun je de tuner zelf beschadigen en meer zelfs

dat geld dus ook voor het aansluiten van de satfinder via COAX

 

om te testen of de schotel juist uitgericht is, zou ik die andere receiver eraan hangen via diseqc en compleet configureren

zodat je ziet of op alle satelliet posities beeld is

 

als dat zo is, dan kun je de Ultimo eraan koppelen en booten

nadat ie geboot (ook al gaat ie niet verder dan loading defaults) is stop je der een settingslijst in via PC

dan herstart je middels telnet

boot de Ultimo en blijft in loading defaults hangen klik exit exit menu <<< wat gebeurd dan

 

nu kun je wellicht de tuner configuratie opnieuw instellen via je menu

of er geberud niets en de Ultimo is daadwerkelijk beschadigd

 

ciao

Pacific AM

Yello

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Oplossing

Ik zou er eens een werkende kanalen lijst in zetten want moet een satfinder geen werkende frequentie hebben als je de finder tussen vu+ en lnb hangt?

 

gr

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij het opstarten dan werkt de satfinder wel en dan heeft die toch geen werkende kanaal lijst.

Het lijkt zoals ik zelf beredeneer dat het gewoon uitgeschakeld wordt de tuners.

 

Mede zou het toch heel vreemd zijn als je eerst een werkende kanaallijst er in moet hebben staan om signaal te krijgen.

Want naar mijn idee als ik de tuner aan zet dan moet die een spanning open zetten want anders zou je nooit en te nimmer hem kunnen instellen.

dan is de optie van sender zoeken ook overbodig geworden.

 

maar zal dit wekend wel even zien.

 

alvast voor het meedenken.

Triax 110cm met TRIAX Multifeed, 2x single ALPS LNB, 2x Twin ALPS LNB, VU+ Ultimo, TF7710HDPVR zilver ontvanger overleden/reparatie.
ASTRA1,2,3 en Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien heb ik me verkeerd uitgedrukt.

Maar ik denk dat er een transponder frequentie moet gekozen worden die bvb op astra 23,5 aanwezig is om dmv een satfinder de sat uit te richten op astra 23,5.

Naar mijn weten maakt de satfinder altijd geluid als er net spanning op gezet wordt.

Het piepende geluid nadien komt er maar als er signaal dorkomt en daarvoor moet je dan die bestaande transponder frequentie ingeven. En om dit te vergemakkelijken neem je een werkende kanalenlijst.

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

aaaa is een logische beredeneering ja.

 

Zal dit weekend het eens proberen, als het weer het toelaat:).

Triax 110cm met TRIAX Multifeed, 2x single ALPS LNB, 2x Twin ALPS LNB, VU+ Ultimo, TF7710HDPVR zilver ontvanger overleden/reparatie.
ASTRA1,2,3 en Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

is opgelost, nadat ik de zenderlijst er in heb gezet had ik direct signaal.

 

Dus bedankt voor de info en hier kan een slotje op want probleem is opgelost:).

Triax 110cm met TRIAX Multifeed, 2x single ALPS LNB, 2x Twin ALPS LNB, VU+ Ultimo, TF7710HDPVR zilver ontvanger overleden/reparatie.
ASTRA1,2,3 en Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...