Ga naar inhoud


Welke vogel is dit, een duif of iets anders?


Jürgen

Aanbevolen berichten

Vandaag zag ik op een Spaanse camping een nogal gekleurde duif, zie bijlagen.

We noemden deze vogel voor het gemak maar PapageiDuif.

Boze tongen beweerden dat hier een kunstenaar zijn hand in het spel zou hebben gehad en deze duif zou hebben beschilderd maar dat geloof ik niet want de kleuren zijn diep en helder, net zo als van een papagei.

 

Heeft iemand zo een duif of hoe de vogel dan ook mag heten eerder gezien?

 

 

post-37183-0-20166500-1383688847_thumb.jpg

post-37183-0-67013400-1383688883_thumb.jpg

post-37183-0-79266000-1383688902_thumb.jpg

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


Woon je soms toevallig in de buurt van de Efteling oid.?

Want daar vliegen die duiven ook vaak met dat soort kleuren rond.

Als je het mij vraagt dus inderdaad gewoon een duif die met een potje verf is behandelt.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Och, dat is heel normaal in Spanje. Dit is een gewone duif. De duivenliefhebbers kleuren hun duiven met ecoline zodat ze op afstand al kunnen zien of hun duif in de buurt van het hok is. Dan kunnen ze hem snel binnen lokken.


Bij ons zie je ook allerlei kleuren duiven, rood, blauw, groen enz.

De eerste keer wist ik ook niet wat ik zag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is een roepie-roepie.

  • Like 1

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

idd postduif, zie je zo aan de knoepert van de blauwe ring. En hij is moe.

Als die (veel te laat) op het hok terugkeert draait de eigenaar hem zo de nek om (!)

Als je dat beest ziet dan weet je ook dat die nooit meer op zijn hok terug komt.

Nek omdraaien en ring opsturen is het allerbeste, eten geven en oplappen geeft weer meer van de vliegende ratten er bij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

catw heb je echt geen hart voor welk dier dan ook???

 

ik zou me schamen voor dit zo te plaatsen

 

zo leer je echte  !! mensen !!  kennen

 

heb jij niet zo'n ring om???

die wil ik wel na je te hebben.... ook wel opsturen

 

ik heb zelf ook hier duiven zitten en daar word er nooit een van genekt

hier sterven ze alleen van ouderdom

en vermeerderen vermijd ik door wat kunsteieren te gebruiken

heb er hier zitten die zijn al meer als 13 jaar oud en die vliegen nog hun rondjes

 

hier komt ook wel eens een vreemde  duif aanvliegen .dan geef ik het nummer op de ring door met een telefoontje en weet zo de eigenaar te vinden wil die hem niet meer terug dan blijft die duif mooi hier zitten tot zijn einde

aangepast door blackeyes

vu duo//vuduo2//mutant hd51 4k // 65 inch lg4k

2 keer gibertini 100 // t90 // triax 88

Link naar reactie
Delen op andere sites

Feits is wel dat catw gelijk heeft. Dit soort uitvallers verwilderen in de regel en dan mengen ze zich uiteindelijk met stadsduiven.

Maar als je niet in de big city woont en het fenomeen vliegende ratten overlast dus waarschijnlijk niet kent zie je alleen een zielige vogel.

 

Even iets anders: wat ook veel gebeurt is bv dat mensen zo'n klein merel jong met donshaar zien rondsjouwen in hun achtertuin en denken dan ach wat zielig, die moet water en voer hebben. Hups in een kartonnen doos en voeren maar.

Met goed gevoel erover uiteraard. Niets is minder waar. De ouderdieren laten nu dit jong aan het lot over. (die zaten in de heg te kijken wat jong deed en voeren actief!)

Het is te hopen dat een roofvogel dit vogeljong als snack te pakken krijgt want dood gaat het door menselijk ingrijpen toch!

 

De natuur wordt op het moment veel te veel geromantiseerd. De natuur is snoeihard. Pas nog in het nieuws dat er een orca trainer opgevreten was. Nou dat is een beroepsrisico. Orca's horen in de natuur en het zijn roofdieren. Daar moet je bij uit de buurt de blijven.

Als straks de wolf weer teruggekeerd is in Nederland moet ik nog eens zien of de publieke opinie het dan nog zielig vind als ze die gaan afschieten. Moeten denk ik eerst menselijke slachtoffers vallen maar denk dat je dan te laat bent.

Trouwens, ik heb me groen ge-ergerd aan die recente anti-katten afschiet actie, die verwilderde rommel maakt nl veel echte natuur kapot.

Maar kattenliefhebbers zien alleen een zielig katje... Ik denk dat ze maar eens zo'n verwilderd kreng in huis moeten nemen dan weten ze tenminste waar ze over praten....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...