Ga naar inhoud


AZBox Elite HD - boot niet meer


FritZZ

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik had een werkende AZBox Elite HD, met zowel een Satellite en Cable ontvanger er in.

 

Ik heb daarin een image voor Enigma-2 ge-upload. Dit ging allemaal goed, tot de reboot.

 

In de boot sequence blijft hij hangen, dus het lijkt dat hij geen "hersens" meer heeft. Er is dus

géén communicatie meer mogelijk met het apparaat.

 

Nu zag ik op diverse forums dat je via de seriele poort, binnenin het apparaat zou kunnen proberen om de boel te herstellen, maar, in de eerste plaats zou je daarvoor toch minimaal een soort van interface moeten hebben met de hardware en een basis-set van het operatingsystem.

 

Zijn er mensen die ook deze ervaring hebben, of hebben gehad? En wat ze er uiteindelijk aan gedaan hebben?

 

Vriendelijke dank alvast voor uw reacties.

 

Groet,

 

Frits

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hoi VluggeW,

 

Deze had ik al eens geprobeerd. Dit werkte niet. Ik heb nu zo'n serial to usb dingetje gekocht en ga proberen om hem "in ere" te herstellen.

Ik weet niet of de Elite ook met E2 is uit te voeren, want ik zie alleen maar dingen voor de Premium en zo..... Zal daar dus aan liggen.

Of, ik moet eens uitzoeken welke image ik nodig heb. Ik heb nu die van 090312 gebruikt denk ik (zo uit mijn hoofd te zeggen).

 

Anyway bedankt voor je antwoord !!

 

Groet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nu een procedure gebruikt om hem weer op te kalefateren. Dit heb ik met behulp van http://myazbox.de/database/teamupload/NL-Herste_een_geblokkeerde_Azbox_met_als_enige_melding_Booting.pdf gedaan. Een stukje hardware gekocht via maktplaats. 8.20 Euro.  :-)

 

Ik kom in de box en kan eigenlijk alles, tot het moment dat ik de recovery files moet gaan gebruiken. Hier wordt niet gezegd waar je die kunt vinden.

Ik heb er dus wel wat gevonden, maar uiteindelijk blijken die niet te werken (net voordat de procedure klaar is). Ik denk dat de bestanden te groot zijn.

 

Ik heb inmiddels wel weer een operatingsystem nu, maar ik kan nog niet booten.

 

de error in de laatste stap voor het automatisch rebooten is "HD_DD: write fail: /dev/mtfblock4"

Dit gebeurede na de ./update /MMP/backup_kernel stap (de teller liep op tot 99 voordat hij crashte)

 

Waarschijnlijk heb ik niet de juiste recovery software. Ik vond deze; http://skatbg.net/Azbox/RecoverAzbox/Files/

 

Als er iemand is die weet welke recovery software er nodig is, dan houd ik me graag aangeboden.

 

Bedankt alvast maar weer....

 

GreetZZ

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben er hoor !!! Ik had versie 1.7.0 nodig. Op deze manier kon ik hem wel weer herstellen. Nu draait e2 erop. Maar, nu verder.

Updaten, plugins, cccam enzo.

 

Weet iemand een link voor dit ?

 

Tot welke versie van e2 kan ik eigenlijk updaten. Ik denk nl. dat ik nog een oude versie van de azbox elite heb.

 

Groet Frits

 

Allemaal nog een zeer goed 2014 !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Even hetzelfde probleem maar op een Premium plus

 

Ik heb een USB To RS232 TTL UART PL2303HX Auto Converter USB to COM Module Cable T7 besteld in China teneinde de box terug tot leven te brengen. ( zie bijlage )

Nu werkt alles prima , USB voorzien met de correcte driver en alles correct aangesloten op het mainbord van de ontvanger. In putty heb ik COM8 en poort 115200 ingesteld . Daarna even de bovenvermelde handleiding gevolgd en alles loopt prima tot bij

 

Stap 5: Laden en het starten van Rescue Linux

Type het commando:
load -b tftp://192.168.168.10/vmlinux.bin 0x90020000

 

Ik krijg altijd een error : ARP - timeout , no response on ARP - request ( zie screenshot )

 

De draden TX en RX zijn juist aangesloten op het mainbord als aangegeven bij de handleiding. Schijnbaar gaat het om een verkeerd IP adres of remote host.

 

ter info :  ip pc is : 192.168.1.103  en ip box is ( handmatig bepaald , zoals in de handleiding aangegeven ) 192.168.1.241

 

Kan iemand mij vertellen wat ik eventueel verkeerd doe , of kan iemand mij verder helpen ?

 

post-37533-0-90115200-1396362033_thumb.jpg

post-37533-0-49961300-1396362052_thumb.gif

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor de reactie.

 

PumpKIN loopt vooraleer ik Putty start , met de instellingen in bijlage.

 

De firewall is uitgeschakeld en ik gebruik deze load commando  zoals je aangaf , bevattende het IP adres van mijn PC , nl 192.168.1.103

 

En toch krijg ik altijd hetzelfde error : ARP - timeout , no response on ARP - request.

 

Snap het niet , zie ik nog iets over het hoofd ?

post-37533-0-99668700-1396459337_thumb.gif

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja die ken ik , maar hoe moet je deze juist instellen bij current directory , server interface , tfp server, tfp client , enz.... ?

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben met Tfpd het volledige proces doorgeraakt  (proces 1 tot proces 97) maar op het einde krijg ik een foutmelding ( zie eerste screenshot )

 

Na een vijftal minuten start de box automatisch terug op , nu met een rood lampje i.p.v. he blauw , en blijft terug hangen op "booting". ( zie tweede screenshot )

post-37533-0-16430600-1396629509_thumb.jpg

post-37533-0-18420300-1396629523_thumb.jpg

aangepast door Crazy Sat

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...