Ga naar inhoud

Tja nu maakt tanken echt veel uit in buitenland

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

puur graaibeleid want er is nog stock voor 90 dagen en enige probleem is de Trump die aanvalt maar verder niks doet enkel omdat hij denkt de US economie en zichzelf te boosten.Als je daar met een supermodern vliegdekschip ligt dan heb je ook onderzeers die simpelweg dreigende schepen kelderen

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor + Triax fixed 5W
Vu + Duo4K SE  sat tuner 4 X DVB-S2X en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Geplaatst:

Tja, in ons buurland, Duitsland weten ze wel van aanpakken. 

Wil het verder niet over de nieuwe EV subsidies hebben bij onze oosterburen. Laat staan de vrijstelling tot 2035!

En waar eerder de pomp prijzen per uur kon veranderen, is dat volgens mij ook inmiddels verboden, er moet een vaste prijs voor de gehele dag gelden. 

Dan nu mogelijk een vermindering van de accijnzen. 

En wat doet NL, tja eerst maar eens aankijken, verder komen ze niet. 

Hier gaat toch echt iets compleet fout! 

Geplaatst:

Wat Trump schreeuwt is al lang niet meer betrouwbaar zeker als hij de NATO daarbij noemt.

De NATO heeft niets te maken met eenzijdige acties van TrumPpp en Netanyahoe of wel soms?

Ik zou maar beter een normale fiets kopen dan nog mee te gaan doen aan die fossiele gekte en netwerkcongestie...

Gypsy Woman

Cristal Waters

• Moderator
Geplaatst:

Ik haal woensdag 2 diesel generatoren op, mij maken ze niet gek.😉

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

En weer is werkend Nederland de sigaar 

Op de fiets is makkelijk praten als je je werk dichtbij hebt of in de grote stad woont, of niet meer hoeft te werken.

De overheid is hier de lachende partij met al die extra inkomsten zo 

Ook nu berekent iedereen die iets kan doorrekenen de extra kosten al dan niet noodgedwongen door.

De rekening komt altijd bij de werkende Nederlander terecht.

Zo demotiverend dit.

Geplaatst:

werkend of niet, die rekening komt overal aan

ook bij onze buren waar wij tanken omdat het goedkoper is

Als Duitser of Belg, zul je ook een budget hebben om te reizen per fossiel gestookt voertuig, welnu dat de prijzen stijgen hebben zij net zo'n pijn als wij in die portemonnaie

Gypsy Woman

Cristal Waters

• Moderator
Geplaatst:

En een onderbelicht probleem,de prijs van ad-blue.

8 jaar geleden tankte je dat spul voor 30 cent per liter.

Vanochtend 1,08 Euro de liter.

Het tankje zit weer vol, voldoende voor 13.000 km.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

• Moderator
Geplaatst:
2 uren geleden, Tonskidutch zei:

0 teveel @ceesv ?

Nee, ad-blue tankje is goed voor 13.000 tot 15.000 km.

Geplaatst: (aangepast)
4 uren geleden, ceesv zei:

En een onderbelicht probleem,de prijs van ad-blue.

8 jaar geleden tankte je dat spul voor 30 cent per liter.

Vanochtend 1,08 Euro de liter.

ik betaal nog steeds 79 cent per liter en rij met 1 tank ad-blue van 13 liter meestal tussen de 20.000 en 30.000 km, behalve als ik de aanhanger mee heb met de hoogwerker van 1500 Kg er op, dan gaat de ad-blue er ook veel sneller doorheen.
Voordeel is wel dat ik altijd zo'n 30L op voorraad heb, even overgieten in een doorzichtige 10L tank en zodra de auto aangeeft van je kunt nog 2500 km en moet minimaal 7 en max 10L bijvullen dan gaat de slang in de tank en met de accuboor pomp ik 10L over.
Veel eenvoudiger dan moeten prutsen bij het tankstation zonder te kunnen zien hoeveel je er al in gegoten hebt of dat het er uit klotst als je net iets te snel gaat (bij mij zit de ad-blue vulopening binnenin de auto) 

aangepast door gerrit B

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

• Moderator
Geplaatst:

Ik tank bij voorkeur bij een AD-Blue tankzuil met een vulpistool.

Op het display kan je precies zien hoeveel liter je getankt hebt.

De vulopening zit naast de diesel vulopening achter de tankklep.

Op het display in de wagen kan je aflezen hoeveel liter er getankt kan worden en wat de rest reikwijdte is.

Ad blue in jerrycans blijf ik uit de buurt dat is een hopeloos geklungel en de prijs is geheel uit het lood van dat spul uit de tankshop.

Geplaatst:

Waar ik het haal is ook met een tankzuil maar omdat ik half in de achterklep moet duiken lukt het niet om te tanken en gelijktijdig het display te bekijken.

En is dat tankje vol dan klotst het er ook meteen overheen en dan heb je die zooi in de kofferbak en probeer het maar weer weg te krijgen.

Daarom tank ik dus gewoon in een grote jerrycan en vul dan ook meteen de kleintjes van 10l.

Maar als de kleine leeg zijn dan giet ik het over van de grote naar de kleine van 10L en voorkom zo dat je teveel tankt en de kofferbak weer schoon kan gaan maken. 

Vaatjes van 10l in de winkel/shop kopen is idd. schreeuwend duur maar heb er ooit een paar gekocht met 40% korting en heb daar nog de doorzichtige vaatjes van.

Ik heb me verder een pomp op de accuboor gekocht met wat doorzichtige slangen. Dat ding ziet er niet meer uit en is helemaal wit uitgeslagen maar werkt al jaren probleemloos en dan pomp je 10l over in 1 a 2 minuten zonder te knoeien en zonder kramp in de vingers van het pomppistool door die maar half in te moeten drukken omdat het anders te hard gaat.

Geplaatst:

Ik heb ooit een VW Sharan gehad en onderschrijf de puinhoop die je krijgt door het geknoei met AdBlue in de kofferbak. Wat een troep en weken na het schoonmaken komen er steeds nog kristallen tevoorschijn. De oplossing voor mij was een speciale vulslang die je op het tankje kon schroeven en die je ook op de vulopening in de auto kon schroeven. Daar zat een klepje op wat automatisch sloot als de AdBluetank van 17 liter vol was. Niks pompen, gewoon leeg laten lopen door de zwaartekracht. 

T B

Geplaatst:

Ik heb dus zijn broertje de Alhambra en vul deze ad Blue tank inmiddels al zo'n 600.000Km bij met mijn pomp op de accuboor (de 1e 100.000 Km heb ik dus ook lopen prutsen met tanken in de kofferbak, flesjes van 1 L, trechters enz.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen