moonchild Geplaatst: 20 uren geleden Geplaatst: 20 uren geleden 10 minuten geleden, Gerard 76 zei: Of 20 km dagelijks fietsen naar t werk? En weer terug? Met de juiste fiets doe je hier 30 minuten over. Hoe lang duurt dezelfde rit in de auto in de file? Lekker scheuren op je Fatbike, natuurlijk zonder helm VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2
Pionewbie Geplaatst: 19 uren geleden Geplaatst: 19 uren geleden Niet iedereen fietst met een snelheid van 40 km/u. Gemiddelde snelheden per type fiets: Stadsfiets: ca. 15 - 18 km/u Elektrische fiets (e - bike): ca. 20 - 25 km/u Racefiets (recreatief): 24 - 27 km/u Racefiets (getraind): 28 - 33+ km/u Mountainbike (verhard): ca. .20 km/u Mountainbike (onverhard): 10 - 15km/u
Gerard 76 Geplaatst: 10 uren geleden Geplaatst: 10 uren geleden En niet iedereen kan een dure elektrische fiets betalen Dat bedoel ik dus Niet iedereen woont in de randstad
Moderator ceesv Geplaatst: 10 uren geleden Moderator Geplaatst: 10 uren geleden 10 uren geleden, moonchild zei: Met de juiste fiets doe je hier 30 minuten over. Je bedoelt een opgevoerde illegale fatbike?🥵 Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Tonskidutch Geplaatst: 8 uren geleden Geplaatst: 8 uren geleden Elke keer als ik een commentaar geef leef ik in een bubble. Daar heb ik niks aan en niets mee. In alle moderne steden zijn stedenbouwkundige na veel onderzoek ( en terugkoppeling met de bewoners of pendelaars ) in samenwerking met diezelfde gemeenten van plan om de auto luwe stad en de fiets voetganger vriendelijke stad te ontwikkelen. Dat jij dergelijke impulsen en ontwikkelingen niet ziet is juist jouw bekrompen autobubble, snap je. Niet alleen wegens de steeds vaker optredende hittestress in steden moet er meer groen en dus verdampingskoeling alsook schaduw komen hetgeen betekend dat al die oppervlakte die de auto inneemt teruggedrongen zal moeten worden. OOK wegens de fijnstof van al die piepende banden op de asfalt. All Over The World Electric Light Orchestra
Eduard07 Geplaatst: 7 uren geleden Geplaatst: 7 uren geleden (aangepast) 46 minuten geleden, Tonskidutch zei: In alle moderne steden zijn stedenbouwkundige na veel onderzoek ( en terugkoppeling met de bewoners of pendelaars ) in samenwerking met diezelfde gemeenten van plan om de auto luwe stad en de fiets voetganger vriendelijke stad te ontwikkelen. Niet alleen wegens de steeds vaker optredende hittestress in steden moet er meer groen en dus verdampingskoeling alsook schaduw komen hetgeen betekend dat al die oppervlakte die de auto inneemt teruggedrongen zal moeten worden. Als het niet past in het starre Links/Rechts narratief, is er soms geen discussie meer mogelijk. In de Stad Groningen worden grote doorgangsroutes met 50 km/u heringericht met meer groen, integrale verkeersroutes met een maximum snelheid van 30 km/u. Minder parkeerruimte en minder verkeersruimte voor de grote SUV bolides met enorme tractorbanden die in feite het vele tweewielerverkeer onveilig maken. Uiteraard waren scheldpartijen op het internet met "Linkse hobby's en verzinsels" niet van de lucht. Of erger. Een internet-onderzoekje mijnerzijds van nog geen halve minuut mijnerzijds leverde het volgende op: https://www.anwb.nl/belangenbehartiging/verkeer/verkeer-in-de-stad En dan volhouden dat een wethouder "niet zouden nadenken" en zijn eigen bedenksels dictatoriaal zou kunnen doordrukken. Of dat een bepaalde politieke kleur niet met publiek geld vertrouwd zou zijn. Alsof er geen meerderheden van de Gemeenteraad voor nodig zou zijn om dit soort forse investeringen te doen. Als voetganger in deze Stad ben ik blij dat stap voor stap die onverantwoorde 50 km/u naar 30 km/u gaat. Nu nog de handhaving. (Geldt ook voor fatbikes die met hoge termpo's slalommen in voetgangersgebieden.) Overigens is een andere, veel gehoorde dooddoener in de Gemeente Groningen dat de Linkse meerderheid na de laatste verkiezingen de ongewenste politieke invloed van de studentenpopulatie zou zijn. Numeriek is die invloed echter niet alleen onmogelijk, maar bovendien is de Gemeente na WO2 altijd al rood geweest. Toen met veel minder studenten. Maar hoezeer je ook verifieerbare, harde feiten aandraagt, degenen die ze niet willen erkennen, blijven de ander verwijten in een bubbel te leven. Heel herkenbaar. 7 uren geleden aangepast door Eduard07 1 Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
Mojo Geplaatst: 7 uren geleden Geplaatst: 7 uren geleden 41 minuten geleden, Tonskidutch zei: en terugkoppeling met de bewoners of pendelaars Absoluut onwaar. Zie hier diverse plannen in Nijmegen die de bewoners gewoon door de strot zijn geduwd. 42 minuten geleden, Tonskidutch zei: Niet alleen wegens de steeds vaker optredende hittestress in steden moet er meer groen en dus verdampingskoeling alsook schaduw komen hetgeen betekend dat al die oppervlakte die de auto inneemt teruggedrongen zal moeten worden. OOK wegens de fijnstof van al die piepende banden op de asfalt. Je bedoeld dat groen dat ze eerst onder het mom van "geen geld meer voor onderhoud" hebben gerooid en verwijderd. You know when you've been shagged. I like receivers who give me pleasure.
Tonskidutch Geplaatst: 7 uren geleden Geplaatst: 7 uren geleden @Mojo ik kan niet elk project overzien, maar men kan zich wel degelijk informeren. https://www.architectuurcentrumnijmegen.nl/ Niet elk project, stedenbouwkundig en architecturaal is een succes dat geef ik toe. Wij kennen hier "die groene loper", waar de A2 sinds enkele jaren ondergronds gaat en het is wel een verademing qua geluid en luchtkwaliteit maar die groene loper is bijna maximaal verhard met een paar boompjes DUS niet echt groen of in zoverre bijdragend aan het microklimaat. Ja dus er zijn ook slechte voorbeelden en wat je noemt; kosten is altijd een belangrijk punt. Maar er zijn veel meer initiatieven en projecten die wel goed aangepakt en opgepakt worden. @Eduard07 noemde het al betreffende Groningen. Maar belangrijk is dat we dus wel iets doen aan die mobiliteit van mensen. Als mede aan het weghalen van verhardingen en meer planten en bomen in de stad. Hoe mensen zelf ermee omgaan? ik zag afgelopen voorjaar 2024 de aanplant van allemaal mooie bloemdragende tijmsoorten rondom de boomstammen in onze fietsstraat, waar auto's enkel gedoogd worden. Gisteren keek ik er weer eens goed naar, het is immers lente, de helft is eruit gepikt/gestolen en een kwart is stuk gemaakt omdat mensen hun auto parkeren buiten de parkeervakken en hun afvalzakken erop dumpen. All Over The World Electric Light Orchestra
Eduard07 Geplaatst: 6 uren geleden Geplaatst: 6 uren geleden (aangepast) 52 minuten geleden, Tonskidutch zei: Gisteren keek ik er weer eens goed naar, het is immers lente, de helft is eruit gepikt/gestolen en een kwart is stuk gemaakt omdat mensen hun auto parkeren buiten de parkeervakken en hun afvalzakken erop dumpen. Moedwillige vernieling uit politieke intolerantie is ook niet te onderschatten. Gelukkig komt in de Stad Groningen het omgekeerde ook voor, en uit -voor sommigen - wellicht uit onverwachte hoek: https://www.oogtv.nl/2026/03/groene-actie-bij-sterrebos-xr-plant-beschermwal-van-inheemse-struiken-langs-randen/ De discussie is in de Stad al langer gaande over dat beplantingen door de Gemeente Groningen ondeskundig zouden worden gekozen wegens overwegende voorkeur voor beplantingen van uitheemse origine. Wellicht uit kostenoverwegingen. (Dat zou menige rechtgeaarde Nederlander toch moeten aanspreken, zou je denken.😉 ) Ondertussen gaat stimulering van de vergroening van het stadsverkeer ook door: https://ruimtevoorjou.groningen.nl/projecten/zero-emissie 6 uren geleden aangepast door Eduard07 1 Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
wanderer Geplaatst: 6 uren geleden Geplaatst: 6 uren geleden tanken is duur ik ben blij dat ik dichtbij de belgische grens woon Samsung 40D6510WS
Tonskidutch Geplaatst: 5 uren geleden Geplaatst: 5 uren geleden Inderdaad het Topic gaat over tanken van brandstof, of ging het over tanken? Minder tanken of niet meer tanken. 😁 All Over The World Electric Light Orchestra
Moderator ceesv Geplaatst: 4 uren geleden Moderator Geplaatst: 4 uren geleden Net getankt in Frankrijk. Benzine € 1,95 Diesel € 2,01 Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Gerard 76 Geplaatst: 2 uren geleden Geplaatst: 2 uren geleden (aangepast) 5 uren geleden, Tonskidutch zei: Elke keer als ik een commentaar geef leef ik in een bubble. Daar heb ik niks aan en niets mee. In alle moderne steden zijn stedenbouwkundige na veel onderzoek ( en terugkoppeling met de bewoners of pendelaars ) in samenwerking met diezelfde gemeenten van plan om de auto luwe stad en de fiets voetganger vriendelijke stad te ontwikkelen. Dat jij dergelijke impulsen en ontwikkelingen niet ziet is juist jouw bekrompen autobubble, snap je. Niet alleen wegens de steeds vaker optredende hittestress in steden moet er meer groen en dus verdampingskoeling alsook schaduw komen hetgeen betekend dat al die oppervlakte die de auto inneemt teruggedrongen zal moeten worden. OOK wegens de fijnstof van al die piepende banden op de asfalt. Ik zal het nogmaals aangeven. Niet iedereen woont in de stad. NL is meer dan alleen grote steden waar je makkelijker zonder auto kunt. Eduard, wat heeft dit met links of rechts te maken? Jij geeft t onderwerp hiermee een andere draai 2 uren geleden aangepast door Gerard 76
Mojo Geplaatst: 2 uren geleden Geplaatst: 2 uren geleden 3 uren geleden, wanderer zei: tanken is duur ik ben blij dat ik dichtbij de belgische grens woon Ik woon dicht bij beide grenzen🙃 You know when you've been shagged. I like receivers who give me pleasure.
Tonskidutch Geplaatst: 2 uren geleden Geplaatst: 2 uren geleden 10 minuten geleden, Gerard 76 zei: NL is meer dan alleen grote steden waar je makkelijker zonder auto kunt. Eerder dan vandaag heb ik dat ook als overweging mee gegeven inzake compensaties. All Over The World Electric Light Orchestra
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen