Ga naar inhoud

Tja nu maakt tanken echt veel uit in buitenland

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

De hoeveelheid aan vrachtverkeer in Duitsland kun je niet met Nederland vergelijken. 
Nederland is veel kleiner en vrachtwagens kunnen het hele land makkelijk bereiken en bij bedrijven op hun parkeerplaatsen rusten. 
Wil je in Duitsland van Flensburg naar München dan ben je nog wel even onderweg en moet je die rusttijden onderweg inplannen. 
Nadat de beide Duitslands, Oost en West samengevoegd werden is het vrachtverkeer extreem toegenomen en moesten er veel meer parkeerplaatsen komen. Dat is niet zo makkelijk. 
Kijk eens naar de A3 van Aschaffenburg tot ver achter Würzburg richting Nürnberg,  wat een mega project het was en is om die Autobahn te verbreden en te moderniseren. 
En kijk eens wat er een verkeer, vooral vrachtverkeer over het Frankfurter en Offenbacher Kreuz rijdt A3, A5, A661, A45. 
Daar word je duizelig van. 

“On ne voit bien qu´avec le cœur.

L´essentiel est invisible pour les yeux”.

Geplaatst:

Ik was er onlangs om een auto wegens proefrijden. Is helemaal niet meer leuk de Deutsche Autobahn. Eens even het vermogen en/of hoge snelheid testen kan nog maar zeer zelden. Als je geluk hebt zo na 19:00 uur tot 21:00 uur op de A7 Hamburg - Hannover kun je op de drie baans weg eens tot 300km/u doortrekken.

Think Twice

Céline Dion

Geplaatst:

Als ik je een tip mag geven, pak de A31 eens.

Vanaf zo ongeveer Schermbeck tot Emden  kun je daar aardig doorrijden en ook het pedaal wat verder wegtrappen dan normaal.

Blijkbaar doen dat er meer want ondanks een gangetje van boven de 200 moet je dan toch regelmatig naar rechts om er iemand langs te laten die nog meer haast heeft.

• Bedankt 1
  • Haha 1

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Geplaatst:

Neem de A5 van het Frankfurter Kreuz richting Basel, tot kort voor Darmstadt. 
Daar kun je razen als een randdebiel. 
Je hoeft niet eens te sturen want het gaat rechttoe rechtaan. 
Dan kom je ook nog langs een monumentje van de coureur Bernd Rosemeyer voorbij die zich daar tijdens het halen van een nieuw snelheidsrecord tot aardappelpuree gereden heeft. 
Dat was in de jaren 30. 
Hij moest het record van 432,6 km/h zien te verbeteren. 
Hij kan het niet meer navertellen. 🫣😳

Geplaatst:
22 minuten geleden, Tonskidutch zei:

daar zijn geen echt lange stukken drie baans.

nee is hoofdzakelijk 2 baans maar wel zo rustig dat je flink op kunt schieten.

Rij dat stuk regelmatig als ik vanuit het oosten naar Groningen moet en rij dan bij Nordhorn de A31 op, maar ook als ik naar en van Trier ga/terugkom dan pak ik meestal de 31 omdat die een stuk rustiger is.

• Like 1

Geplaatst:
20 minuten geleden, Drs. IJzerbout zei:

Daar kun je razen als een randdebiel. 
Je hoeft niet eens te sturen want het gaat rechttoe rechtaan. 

Ha, maar dan voel je het gedrag van de auto niet. 😉

Ik was er een paar weken geleden bij, toen een kameraad van mij een Alpina B5 GT wilde proefrijden (autootje van 200.000€ ) en mocht ook een stukje achter het stuur. Tering hé autofielen dat is ongelooflijk.

Zelf heb ik geen auto meer, die Alpina zuipt 20l op 100km bij die topsnelheid, gelukkig zaten we in het buitenland om te tanken 🤣

Think Twice

Céline Dion

Geplaatst:

Hier in de Emiraten mag je 100 km/h maximaal en vanaf 120 km/h wordt geblitzt. 
Maar…..die Arabieren willen ook wel eens wat kunnen raggen en vaak wordt dan de Autobahn E11 van Dubai naar Abu Dhabi door de politie vrijgegeven en kan je lekker planken zonder dat de blitsers afgaan. 
Dat doen ze vaak op vrijdag en zaterdag ‘s nachts. 

Geplaatst:

Duitsland is super qua benzineprijzen en parkeren in steden maar een ramp met afritten en parkeren naast de snelwegen. 

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat, 1 Oled en 2 LCD's

Geplaatst:

Afritten moet je idd. wel erg aan wennen.

Hier kun je gewoon de vaart er inhouden en een beetje afremmen op een afrit.

In Duitsland moet je echter regelmatig vol in de ankers omdat er 150m verder een haakse bocht in de afrit zit.

Maar parkeren in de binnenstad van grote steden is vergeleken bij hier vrijwel gratis.

Waar je hier een kwartier voor kunt parkeren kun je daar hartje centrum gewoon een hele avond parkeren en dan ben je vaak nog maar iets van 2 euro kwijt.

Uit eten in Duitsland hetzelfde, waar je hier een glas drinken en een borrelhapje voor hebt daar heb je in Duitsland drinken en een complete maaltijd voor. 

Geplaatst:

Inderdaad, daar parkeer je 2 uur gratis waar je hier in een vergelijkbare plaats 2 a 3 euro kwijt bent voor maximaal een uur.

Vandaar dat je daar graag gaat winkelen, los van de benzineprijzen .En de 50% goedkopere dingen naast  wat hier domweg niet te krijgen is.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat, 1 Oled en 2 LCD's

Geplaatst:
3 uren geleden, minplus zei:

parkeren naast de snelwegen. 

Dit is mij niet duidelijk. 
Wil je op de vluchtstrook parkeren?

Lijkt me geen goed idee. 

Geplaatst:
9 minuten geleden, Drs. IJzerbout zei:

Dit is mij niet duidelijk. 
Wil je op de vluchtstrook parkeren?

Lijkt me geen goed idee. 

Parkeer en of Rustplaatsen

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Geplaatst: (aangepast)

Die heb je in Duitsland ook. Zijn er zat van. Kleine en grote. En ook Autohofs en Raststätten. 
Maar ik geef toe dat die ook veelal overvol zijn vooral ‘s nachts. Die kunnen de enorme groei van het vrachtverkeer niet aan.

Het is echter wel de laatste jaren beter geworden. 
Toch zijn er nog 30.000 parkeerplaatsen te weinig. 

aangepast door Drs. IJzerbout

Geplaatst:

Als je effen snel naar het toilet moet dan is het vaak de Raststätte  en dat hebben de Duitsers best goed voor elkaar, er staan bordjes langs de weg over hoeveel km je de volgende kunt verwachten terwijl je dat hier maar af moet wachten.

Moet je ook tanken dan ga je op zoek naar een Autohof, die liggen meestal iets van de snelweg af maar het tanken is er al wel vaak een stuk goedkoper en wil je nog goedkoper dan moet je een App gebruiken en vaak wat verder het dorp in rijden of doorrijden naar een volgend dorp en daar de snelweg weer opdraaien.

Maar dat is wel een voordeel met mijn auto, tanken onderweg hoeft vrijwel nooit als je op 1 tank ruim 1200 km kunt rijden.

Dus meestal gooi ik de tank vlak voor de grens eerst vol, rij dan in 1 keer door naar waar ik moet zijn, soms onderweg al even een keer tanken in Luxemburg en zo ook weer terug.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen