Ga naar inhoud


Tja nu maakt tanken echt veel uit in buitenland


1pm

Aanbevolen berichten

Nee, maar dat is ook niet wat ik zeg. Waar zeg ik iets over verhogen van andere belastingen??

Belasting naar beneden --> meer koopkracht --> meer inkomsten voor staat uit BTW bij gelijkblijvend percentage. En bovendien:

 

Meer aankopen --> meer productie --> meer banen --> meer loon/inkomstenbelasting --> minder ww uitkeringen --> etc. --> etc.

 

Waarmee niet gezegd dat de staat quite zal spelen, maar de inkomstenderving zal veel minder groot zijn dan ons steeds wordt voorgehouden. Kwestie van een ander verdienmodel voor de staat :-)

 

Kijk dat is nu het verschil tussen de man op straat en de overheid.

Als ze jou 100 euro afpikken dan kun je hoog en laag springen maar ben je die 100 euro kwijt en moet je ergens anders op bezuinigen om die 100 euro te compenseren en dan noemen ze dat de tering naar de nering zetten.

(of gewoon gaan tanken in het buitenland om zo minder geld uit te geven)

 

Zou je de BPM oid. gaan verlagen dan komt er dus minder geld binnen en ipv. dan ook (tijdelijk) minder uit te geven maken ze gewoon iets anders duurder om zo het verschil via een andere weg weer terug te krijgen en wordt er geen cent bezuinigd.

Alleen zie je nu dus dat dit niet steeds maar door kan gaan omdat dan het prijsverschil met het buitenland te groot wordt en ipv. dat het extra geld op gaat leveren het juist geld gaat kosten omdat het geld nu in het buitenland wordt uitgegeven.

 

suc6

 

Gerrit

aangepast door gerrit B
  • Like 1

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites


Niet helemaal. Alleen zijn die gevolgen veel minder dan men doet veronderstellen. Neem even het voorbeeld van die auto hierboven.

 

Stel ik koop hem in de huidige situatie, dan betaal ik 12.000,-- waarvan  € 5.200,-- (BTW + BPM) direct de staatskas in vloeit.

Stel ik koop hem in het buitenland, dan betaal ik 6.800,-- en hou ik € 5.200,-- in mijn zak. Inderdaad nadelig voor BV NL.

 

Maar van die 5200 kan ik dan allerlei andere leuke dingen kopen waar ik ca 20% BTW = € 1000,-- op betaal. Bovendien wordt de economie hier mee gestimuleerd waardoor er meer banen ontstaan, (= minder ww enzo). Ook op die manier vangt de BV NL dus nog een aanzienlijk deel van de zogenaamd verloren BPM...

 

In jou reken voorbeeld pakt de staat dus meteen al 4200 minder, dus.....

 

Maar laten we er maar over op houden.

 

 

aangepast door ronaldsl
Link naar reactie
Delen op andere sites

Was vanmorgen even in Elten (dld) de lpg was er maar 5 cent goedkoper dan de eerste NL pomp over de grens.

Toch maar even  30 l getankt is maar 1.50 euro  maar wel leuk om Rutte de accijns door de neus te boren , ik kom elke week in Duitsland en blijf dit principeel doen nu.

 

Ik heb even geteld er stonden 15 nederlanders te tanken op dat moment, vervolgens stonden er bij de Penny supermarkt 50 auto,s waarvan 46 uit Nederland dit gaat dus om kapitalen wat de schatkist misloopt

Link naar reactie
Delen op andere sites

LPG is in Duitsland ook lang niet zo ingeburgerd en bij sommige parkeergarages staat daar ook nog steeds een verbodsbord voor auto's met LPG tank.

Het meeste voordeel behaal je met benzine en loopt je auto op E10 (benzine met bio toevoeging) dan ben je aan de pomp het goedkoopst uit.

Wat me wel opvalt is dat de tankstations dicht aan de grens het goedkoopst zijn, ga weer wat verder Duitsland in dan wordt het weer duurder.

Verder kennen ze ook variabele prijzen die op 1 dag soms meerdere keren op en neer gaan en is de benzine vaak het goedkoopst op rustige momenten.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

E10 met bio toevoeging is wel iets goedkoper, maar de energetische waarde is lager waardoor je onder de streep net zo duur uit bent.

Duitsers lopen niet warm voor E10.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik in Duitsland tank dan tank ik altijd E10 omdat bij mijn Mondeo in de klep staat aangegeven dat dit gewoon gebruikt kan worden.

En met een tank E10 maak ik gewoon net zo veel Km's als met een tank gewone super dus merk geheel niets van de minder energie die er uitgehaald kan worden.

 

Ik zie de E10 gewoon als vervanger voor de Benzin die men eerst altijd had.

 

Voor de rest geldt het net als hier, heb je een tankstation aan de snelweg dan betaal je de hoofdprijs, op een drukke pek dan betaal je al wat minder en ergens achteraf waar het niet zo druk is het minst, of het moet de enige in de buurt zijn.

Op vakantie bij de Edersee moest je het tankstation in Hertzhausen in de gaten houden, soms scheelde het zo 8 cent per liter door niet op zaterdag maar op zondagavond te gaan tanken en op maandagmorgen stond de normale prijs er weer op.

Hier vlak over de grens in Nordhorn of Gronau  doen ze dat ook maar zijn de verschillen minder maar toch ook nog 2 tot 4 cent per liter verschil.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou hier in het zuiden maakt toch wel meer uit hoor ik was er vandaag nog gewone benzine was prijs verschil zoeen 12 tot 14 ct per liter .

Ff  2kratten bier wat zoeen 8 euro scheelt per krat , tel uit je winst dan !!

 

1pm

Joa zo gaat dat alaaf !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, dat bedoelde ik niet, de prijsverschillen bij dezelfde Duitse pomp kunnen op 1 dag 2 tot 4 cent verschillen.

Dus om 18.00 uur 149.9 maar om 20.30 uur 148.9 en de volgende dag om 10.00 uur 146.9 en dan om 18.00 uur plots weer 149.9

Ze passen daar de prijzen dus gedurende de dag aan naar de vraag.

 

Maar een krat bier wat 8 euro goedkoper is?

Een krat Grolsch met 24 flesjes van 0,33 kost maar 10,99, als jij dan bier drinkt van 3 euro de krat dan hoef ik denk ik niet te weten waar dat naar smaakt.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

is met statie geld erbij berekent en is duits bier nl dat wordt hier in ned in de grens streken ook verkocht dus als ik een hele krat koop kost het me hier zoeen 20 euro zelfde krat kost in duitsland zoeen 12 euro dan .

en de benzine prijzen zijn op maandag het goedkoopst in duitsland op vrijdag het duurst ..

 

1pm

Joa zo gaat dat alaaf !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

am-samstag-stunde.jpg

Wanneer gaan we de eerste tankstation straten zien over de grens zoals hier in Luxemburg (Wasserbillig). Trouwens kloppen die prijzen op de foto niet meer... Deze zijn nu (11//2014) in Luxemburg:

Euro 95: 1,303

Super 98: 1,338

Diesel: 1,195

LPG: 0,623

 

Snopper

Xtrend ET9500 met OpenPli 3.0 met Kathrein 90cm (19.2 en 23.5)

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 jaar?? ik denk eerder al zo'n 20 jaar.

Mijn auto rijdt vrijwel niet anders dan op Duitse Benzine of ik moet geen tijd hebben en de tank leeg hebben terwijl ik nog ergens naar toe moet. Maar meestal tank ik dan gewoon zoveel dat ik genoeg heb voor dat ritje en tank dan wel weer vol over de grens.

En nu de Diesel daar ook al aardig goedkoper is kan het uit om ook daar even voor over de grens te gaan.

 

Het laatste nieuws uit den Haag is dat het nu nog te vroeg is om conclusies te trekken en dat ze met de zomervakantie pas gaan kijken hoeveel extra miljoenen er met deze verhoging over de grens zijn verdwenen.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Vandaag in het Limburgs Dagblad een groot artikel over de Nederlandse tankstations aan de grens.

Men speekt erover dat men eigenlijk alleen nog "gun" klanten heeft, mensen die hun hele leven al bij dat station tanken en het niet gepast vinden om "hun" station in de steek te laten.

Desondanks zijn de  omzetten in de eerste weken van 2014 behoorlijk terug gelopen.

Verleden jaar stonden vooral Duitsers in Nederland aan de wagen te schudden om nog een beetje meer Diesel te kunnen tanken en ging er ook nog een Jerrycan in de achterbak mee,

Vandaag in Venlo heb ik het nog nooit zo leeg gezien, overal open parkeerplekken en lege winkels.

Normaal staat het op een zaterdag afgeladen vol met Duitsers.

 

In Duitsland zitten er ondertussen stickers op de Zapfzäule waarop staat dat de brandstofprijs ondertussen lager is als die in Nederland.

Dit gaat in de grensstreek een behoorlijke schade voor ondernemend Nederland opleveren.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...