Ga naar inhoud


Tja nu maakt tanken echt veel uit in buitenland


1pm

Aanbevolen berichten


Ik denk wel dat Den Haag dit heeft in gecalculeerd. Natuurlijk verdwijnt er eea naar het buitenland, maar voor het gros van de Nederlanders is het niet rendabel (of ik moet met vrachtauto PLUS oplegger bier, shag en benzine) gaan halen. Dus, mi blijft er meer aan de strijkstok zitten dan er verdwijnt..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Natuurlijk calculeren ze dat in en zolang niet allen binnen een straal van laten we zeggen 70 km van een buitenlandse stad weten hoeveel er te besparen valt  zal er weinig veranderen.

Maar voorlopig bespaar ik jaarlijks iets in de richting van een 1000 euro. Misschien meer.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De geschiedenis heeft geleerd dat het vaker voorkomt dat een te hoge belasting/accijns onder de streep tot minder opbrengsten lijdt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kom net weer uit de Pruis met een auto vol benzine en boodschappen.

Benzine 146,9

mandarijntjes 1 Kg 99 cent

fris drinken 39 cent per 1,5L

paprika chips 250 gram 79 cent

gedroogde cranberries 1,79

pink grapefruit drinken 59 cent per 1,5L

dikke frieten 99 cent voor 1Kg

Brie kaasje 350 gram 2,86

Pomelo 1,49

pizza (de gezonde spinazie variant :grin: ) 2  voor 2,49

bananen 89 cent per Kg

lychees 29 cent per 100 gram

macaroni fucilli 500 gram 44 cent

Harde bolletjes 13 cent per stuk

spek broodbeleg 200 gram 1,89

paar flessen wijn bordeaux van 2,87

enz, enz.

 

Dus de Duitse staatskas weer flink gespekt.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kom net weer uit de Pruis met een auto vol benzine en boodschappen.

Benzine 146,9

mandarijntjes 1 Kg 99 cent

fris drinken 39 cent per 1,5L

paprika chips 250 gram 79 cent

gedroogde cranberries 1,79

pink grapefruit drinken 59 cent per 1,5L

dikke frieten 99 cent voor 1Kg

Brie kaasje 350 gram 2,86

Pomelo 1,49

pizza (de gezonde spinazie variant :grin: ) 2  voor 2,49

bananen 89 cent per Kg

lychees 29 cent per 100 gram

macaroni fucilli 500 gram 44 cent

Harde bolletjes 13 cent per stuk

spek broodbeleg 200 gram 1,89

paar flessen wijn bordeaux van 2,87

enz, enz.

 

Dus de Duitse staatskas weer flink gespekt.

 

suc6

 

Gerrit

Ben je de waspoeder vergeten! Im angebod 7,99.

En ik mis ook het vlees.

aangepast door Mojo

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Achja het lijkt soms wel, dat de slimme mannen in den haag alleen maar naar hun eigen omgeving kijken.

Want wie uit de randstad, zou nu in het buitenland willen gaan tanken.

 

Dat doen toch alleen maar die domme boertjes, die vlak bij de grenzen wonen en dat zijn er niet zo veel.

 

Nou ik rij ook lekker voortaan even naar Baarle nassau waar de euro benzine 1.44 kost, in plaats van hier bij de tango 1,69 om de hoek.

Is voor mij maar 32 km, en dan pikken we gewoon nog een lekkere belgische patat mee.

 

 

Volgende keer eens kijken, of er in de supermarkt daat ook nog wat winst valt te halen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Natuurlijk calculeren ze dat in en zolang niet allen binnen een straal van laten we zeggen 70 km van een buitenlandse stad weten hoeveel er te besparen valt  zal er weinig veranderen.

Maar voorlopig bespaar ik jaarlijks iets in de richting van een 1000 euro. Misschien meer.

Als je een straal van 70 km hanteert vanaf het dichtstbijzijnde buitenlandse tankstation, dan wonen er erg veel Nederlanders binnen dat gebied. 

Nederland is klein en heeft erg veel buurland binnen bereik.

Als je bovendien tegelijk drank en sigaretten koopt, is tanken een zeer lonend snoep-reisje.

 

De geschiedenis heeft geleerd dat het vaker voorkomt dat een te hoge belasting/accijns onder de streep tot minder opbrengsten lijdt.

Staat in alle schoolboeken Economie, met het schijnt bij de Haagse poitici maar moeilijk door te dringen.   

Maar wat wil je, als kamerleden Groningen al "ver weg" noemen? Het Randstad-denken is al eeuwenoud maar lijkt nog van geen wijken.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik al zei, er is zeer goed over nagedacht. Niemand verplicht je om dure brandstof in te slaan bij een lokale pomp.

Heb je de centen er voor over, dan doe je dat. Kun je niet anders? pech voor jou. Elders goedkoper: sla je het elders in.

Wees blij dat je aan de grens woont, een van de voordeeltjes dacht ik zo

 

En vergeet niet een mooie bedankbrief te schrijven en op te sturen naar Den Haag, ze mogen daar ook wel eens horen als er iets goed bedacht is :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben je de waspoeder vergeten! Im angebod 7,99.

En ik mis ook het vlees.

 

Nee waspoeder hadden we net 2 pakken dash gehaald, 2 pakken voor 24 euro voor 100 wasbeurten per pak.

En van het vlees past niet meer in de diepvries.

Net wel weer genoten van een heerlijk stuk malse Duitse Schweinshaxe (zonder bot) van €. 3,89 per Kg

Maar ook Krustenbraten van slechts 2,89 per Kg uit de oven is overheerlijk (soort karbonadevlees maar dan zonder bot)

Volgens mij is vlees voor de hond hier in Nederland zelfs nog stukken duurder.

 

Wel zie ik dat afgelopen jaar het vlees in Duitsland ook ongeveer met 1 euro per Kg duurder is geworden. (is toch een stijging van 25%) want koste vlees eerst zo'n 4,69 euro per Kg nu zit je rond de 5,79 per Kg.

Maar koop ik daar kip dan is dat altijd een stuk goedkoper (vaak onder de 2 euro per Kg) en ook keurig schoongemaakt terwijl je hier vaak eerst nog veren mag gaan plukken ed.

 

En nee een brief stuur ik niet, stel je voor dat ze ons oosterlingen dat voordeeltje ook al weer niet gunnen en zie ze in staat om dan de opcenten oid. maar weer een stuk hoger te maken omdat we ook goedkoper in het buitenland kunnen tanken.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij stond er gisteren iets in de telegraaf van onze minister dat het wel meeviel met dat tanken in buitenland enz hij zou zich in juli eens erover buigen .

vandaag ff in dutsland geweest want daar zijn de bakkers ook open met lekker vers brood nl mmmm beter als die troep hier !!!

Zie ook L1 hier http://www.l1.nl/nieuws/239617-weekers-sust-pomphouders

20 ct klopt hier dus als ikmijn tank vol gooi 40 l is 8 euro verschil ff nog een pakje shag erbij kopen hou ik nog geld over

 

1pm

aangepast door 1pm

Joa zo gaat dat alaaf !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

vandaag even over de grens geweest om even mijn auto + 3 jerry cans voor mijn vrouwtje haar autoke,

totaal € 100 , normaal zou ik wel bijna € 120 kwijt zijn.

daarna nog even bij rewe center geweest voor dolce gusto cups € 3.79 per pak......

.

Link naar reactie
Delen op andere sites

vandaag even over de grens geweest om even mijn auto + 3 jerry cans voor mijn vrouwtje haar autoke,

totaal € 100 , normaal zou ik wel bijna € 120 kwijt zijn.

daarna nog even bij rewe center geweest voor dolce gusto cups € 3.79 per pak......

Pas wel op met jerrycans want je mag, volgens mij, maar 20 liter extra in de kofferbak hebben.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...