Ga naar inhoud


Kijken + opnemen Philips OLED 984


DrNukey

Aanbevolen berichten

Ik heb pas een 65" Philips OLED 98 TV aangeschaft. Die heeft twee LNB's waarop ik een DUO schotel heb aangesloten. Deze antenne was eerst aangesloten op een VU+DUO2  en daarop werkte tegelijk een zender bekijken en twee andere kanalen opnemen  Bij de nieuwe TV krijg ik dat tot nou toe niet voor elkaar.

Weet iemand hoe ik op deze TV kan zien of de signalen op beide aansluitingen OK zijn? Weet iemand misschien een andere reden waarom dat tegelijk opnemen en kijken niet werkt?

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Welk type heb je precies?

Een tv is geen satelliet tuner, of je daarmee de door jou gewenste functionaliteit kunt gebruiken is de vraag.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het type is 65OLED984 die wel degelijk een dubbele satelliettuner heeft. Het is een 4K TV, vandaar dat ik liever de TV de satellietkanalen laat ontvangen (die hopelijk binnenkort ook steeds meer 4K worden) dan verder te gaan met de VU+DUO2, die geen 4K ondersteunt. Daarnaast zou ik het zonde vinden om de mogelijkheden van de TV niet te gebruiken, waarvoor je per slot van rekening voor hebt betaald ;).

 

Gebruiksaanwijzing TV op https://www.download.p4c.philips.com/files/6/65oled984_12/65oled984_12_dfu_nld.pdf

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Kijken en tegelijk opnemen van 2 gecodeerde kanalen zal zeker niet gaan.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
4 minuten geleden, ceesv zei:

Kijken en tegelijk opnemen van 2 gecodeerde kanalen zal zeker niet gaan.

Je cam module, voor het decoderen, kan in een tv slechts een stream tegelijk handelen.

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de VU+DUO2 ging het dus wel. Zelfs twee kanalen tegelijk opnemen en tegelijk een (beperkte selectie) kijken.

 

Dan maar terug naar good old VU+DUO2. Jammer. Maar zoveel 4K satellietkanalen zijn er sowieso nog niet. Ik heb er maar twee (FTA) kunnen vinden in de CD lijst en die zitten niet eens op de Astra sats.

 

Er is een VU+DUO2 die wel 4K aankan, toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, dat ding heet VU+Duo4K(se) of de VU+Ultimo4K...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie op dat de VU+ Duo 4K SE twee tuners met elk twee zenders aankan en de Ultimo 3. Houdt dat in dat de 4K SE 3 kanalen tegelijk kan opnemen terwijl er op 1 gekeken wordt? Dat is me op de DUO2 nog nooit gelukt.

aangepast door ceesv
Link naar winkel verwijderd. Denk aan onze huisregels!
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dat heeft ermee te maken dat de moderne ontvangers 8 virtuele tuners heeft per fysieke tuner

Wanneer de programma's in maximaal 2 kwadranten liggen, kan je 8 programma's per tuner tegelijk opnemen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt FBC tuners die met correcte LNB's (UniCable) of Quatro zelfs 8 kanalen tegelijk kunt opnemen... Met kabeltuners FBC kan ik hier 10 kanalen simultaan opnemen...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

zorg er dan wel voor dat je kijkt met een KAART en een softcam. Als je een CI gebruikt dan vallen al deze mogelijkheden in het water, wat je dus met je tv al ontdekt hebt.

het is die CI die géén 2 streams terzelfdertijd laat decoderen, ongeacht hoeveel tuners je zitten hebt.

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, Jean-Claude zei:

het is die CI die géén 2 streams terzelfdertijd laat decoderen, ongeacht hoeveel tuners je zitten hebt.

maar gecodeerd opnemen kan met de Vu+ wel met een CI+ (let op, met VTI image natuurlijk) ook op de oude DUO2

smartcard is handiger in oscam + twee coax ingangen => dus twin lnb's via switch of twin Duoblock lnb

 

 

Just Around The Corner

Cock Robbin

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Jean-Claude zei:

zorg er dan wel voor dat je kijkt met een KAART en een softcam. Als je een CI gebruikt dan vallen al deze mogelijkheden in het water, wat je dus met je tv al ontdekt hebt.

het is die CI die géén 2 streams terzelfdertijd laat decoderen, ongeacht hoeveel tuners je zitten hebt.

In mijn DUO2 werk(te) ik met alleen de kaart, geen CI. In de TV moest dat wel, die heeft geen kaartslot, alleen CI. Ik heb nu de DUO4 besteld, komt morgen. Ik neem aan dat die ook een kaartslot heeft?

En dan wordt het dus kaart+oscam+twee coax ingangen en moet ik tot 8 kanalen tegelijk kunnen gebruiken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...