Ga naar inhoud


Optical uitgang in VU Duo


flashcs

Aanbevolen berichten

Op de VU+ duo zit een optical uitgang, deze heb ik middels een optical kabel ( ze noemen dit ook wel een toslink kabel)

verbonden met mijn Denon AVR1600 tuner/versterker. 

 

Op de Denon zit maar 1 optical "in"  ingang dus dat moet goed zijn.

 

toch lukt het niet de radio functie van de VU spelend te krijgen op de versterker.  Moet je de optical out ergens activeren in de VU ?

 

In het menu vind ik hier niets van terug.

 

alvast dank. !

Vu+ Duo  / Gigablue quad / Maximum AMBQ 24 duo-lnb quad /  Triax 88 cm / 2x Philips HDTV Ambilight

Link naar reactie
Delen op andere sites


Erorm bedankt Tonsky,  enkel heb ik OpenPli en zie het menu er anders uit.

 

de optie "wanneer mogelijk dolby digital gebruiken heb ik helaas niet.  Maar aan de andere kant, moet je op de Denon nog iets instellen om geluid via de Vu te ontvangen ?

 

Ik zie nl in het display van de Denon een verlicht kadertje met "analog" erin en krijg dit niet op digitaal !

 

Nogmaals dank !

Vu+ Duo  / Gigablue quad / Maximum AMBQ 24 duo-lnb quad /  Triax 88 cm / 2x Philips HDTV Ambilight

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

waarschijnlijk ga je op je Denon moeten vertellen bij welke keuze hij de digitale ingang moet gebruiken

 

Het kan zijn dat je bij de keuze voor DVD de digitale ingang wil, of bij de bleuray ingang of satelliet.

 

Je zal de handleiding van de Denon er moeten bijnemen.

 

mvg

aangepast door jeevanhoof

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

zoals boven reeds vermeld werd heb ik een iets nieuwere denon gehad avr1603

maar ook die moest wel ingesteld worden op automatische input herkenning

als de 1600 zoals verkerkbr schrijft anders in te stellen is moet daar even naar gekeken worden, als die echter GEEN DD aankan (analoog), moet je downmix instellen opdat het PCM stereo aangeboden wordt aan de denon.

 

tiet veur een x1000 of x2000 zou ik zeggen (dan knallen je ramen uit de gevel) :D

The Voice Of Experience

Fatboy Slim

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tsja,  ik zal toch  ergens een handleiding moeten vinden want de denon blijft op analoog staan terwijl er wel een digitale functie op zit ....

 

toch bedankt en als het gelukt is post ik het zeker even.

Vu+ Duo  / Gigablue quad / Maximum AMBQ 24 duo-lnb quad /  Triax 88 cm / 2x Philips HDTV Ambilight

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag de handleiding gevonden van de Denon !

 

Inderdaad,  je moet via de menu functie aangeven welk apparaat op de optical ingang is aangesloten.

 

ik heb gekozen voor VCR want Satellite stond er niet bij.  Het werkt en geeft mooi geluid ...

 

dank aan allen !

 

mvg

 

Gerard

Vu+ Duo  / Gigablue quad / Maximum AMBQ 24 duo-lnb quad /  Triax 88 cm / 2x Philips HDTV Ambilight

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...