Ga naar inhoud


Slechts deel zenders Astra 19 in Scandinavië te ontvangen.


macfin
Ga naar oplossing Opgelost door BVN-TV,

Aanbevolen berichten

Heerlijk wat mooi is dat als je met z'n alle even gaat klagen er wel iets kan gebeuren.

Kreeg zowel van BVN en van Canal digitaal een bericht vanmorgen, dat alles terug gezet is zoals het was voor 5 maart.

Had tijdelijk al even hotbird met bvn op de schotel, maar was verder niks interesants op deze hotbird.

Nu gauw terug gezet en alles werkt weer zelfs de kaart deed het ook weer.

Heb de grote schotel 180 cm prime focus geprobeerd maar helaas geen astra 3b te krijgen.

Van de zomer maar weer eens proberen, nu met -10 en sneeuw geen pretje om even wat buiten te staan klooien met de schotel.

Wil wel sprietje en vele andere hier hartelijk bedanken voor het me werken en denken, echt te gek jongens .

Link naar reactie
Delen op andere sites


Van de zomer? Het is hier al zomer in Spanje. Ja, ik begrijp ook niet goed wat mensen in het hoge noorden zoeken, tenzij het voor je werk is natuurlijk maar in Spanje een strakblauwe lucht en boven de 20 graden. Afgelopen zondag zelfs 27 graden. En sneeuw is leuk om te skiën maar dan wel voor 1 of 2 weken en dan weer terug naar het goede weer.
Maar Louis, doe van de zomer maar eens goed je best met die grote schotel. Waarschijnlijk is er toch wel iets van op te vangen van de Astra 23,5.
 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja hier ook, kreeg pakweg een rond een uur of 10.30 (Finse of Nederlandse tijd?) een sms/facebook BVN boodschap op mijn telefoon met excuses en dat het signaal (voorlopig???) is terug gezet en ook hier werkt alles weer. Heb de bestelling trouwens de deur uitgedaan en ipv. de Vu+ solo2 toch maar de (goedkopere) giga blue HD 800ue plus besteld. scheelt toch 120 euro en dat is toch geld( 169 vs 289 euro). Moet toch lukken alleen bestaat er geen pli image voor, jammer maar er zijn andere. Gigablue meld dat gewoon (hun) of openvix image er op past met dreambox plugins die er op zouden werken, dus proberen maar.

Heb ook gelijk een stuk of wat nieuwe flatscreens(moeten) bestellen voor de hotel kamers want mensen begonnen te klagen over de ouderwetse kleine TV's van bijna 19 jaar oud. Dus het hakt weer even in.

 

Louis, het moet echt gaan werken hoor, als mijn NL kennis in Ivalo het lukt met een primefocus van 1.80 tot 2mtr daar moet het bij jou toch zeker wel lukken.

enfin laat het wel weten wanneer alles bij mij draait.

 

Nogmaals bedankt ons met zijn allen, met onze schrijven naar BVN, CanalDigitaal en ook naar SES dat het gelukt is en mogelijk een paar duizend mensen weer gelukkig kunnen zijn.

tot later.

Ron

aangepast door throw

dm600pvr, dm7025+ maar komen te koop, ik ga over op HD vu+solo2 of gigablue quad+ . Het is Gigablue HD 800 UE plus geworden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nooit gedacht dat dat ene berichtje zo'n groot (forum) item zou worden :-)

 

Rest me nog 1 off topic vraagje

Ivm met al die "heisa" had ik een triax flexiblock  voor mijn triax 110 gekocht (die ik nu (weer) wil gaan gebruiken om Hotbird (arte Francais) en astra 19.2 (nederlanders) te gaan ontvangen

 

Ik heb vorige week geprobeerd Astra 1 en 3 samen met dit block te ontvangen.

Wat me toen echter opviel is dat de LNB's daarbij onder een hoek staan (niet parralel) die me meer geschikt lijkt voor een 40cm schotel dan voor een 110 cm schotel

Zo was de "rail"afstand 63mm maar de hart hart afstand van de kop van de LNB's slechts 60mm

Vraag: Verlies ik veel signaal  (hoeveel?) als de LNB niet onder een hoek van 90 graden, maar bv 85 graden op de schotel staat?

Triax 110, 2x Inverto Eco LNB, EMP Centauri DiSEqC 2.0 Switch, Clarke-Tech 6600 SST plus,  FW 1.28p

Locatie: Zuid Finland

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste macfin

Als er een rail gebruikt gaat worden, dan moet het in principe zo zijn dat alle lnb's naar het midden van de schotel kijken. Nu is het natuurlijk ondoenlijk om verschillende rails te maken voor een Triax 64, 78, 88 en 110. Daarom heeft Triax de volgende methode toegepast:
Gebruik je de rail op een kleine schotel, dan moeten de lnb's in het midden die dicht bij elkaar staan onder een redelijke hoek t.o.v. elkaar staan. Gebruik je die rail echter op een grote schotel, dan moet de onderlinge hoek minder groot zijn. Als je ook goed kijkt naar een Triax multiblock, dan zie je dat in het midden de bocht in de rail een kleine radius heeft en verder naar de uiteinden die alleen bij grote schotels wordt gebruikt een geringe radius heeft.
Hiermee hebben ze de rail redelijk universeel gemaakt voor al hun schotelmaten. Dit geldt natuurlijk ook voor het Flexiblock. Ook dat is een compromis voor de verschillende schotelmaten.

Zelf ben is daar heel creatief in. Bij een Triax 110 zet ik de lnb-klemmen in het midden met de bevestigingen tegen elkaar aan (als dat kan i.v.m. de afstand) zodat de montage afstand minimaal is en dus ook het hoekverschil tussen de twee middelste lnb's gering is.
Verder buig ik de rail ook in een holle boog bij een Triax 110 om hem ook de Clarkebelt te laten volgen. Uiteraard wel door hem eerst flink te verhitten anders breekt de rail.
Dit universele gebruik voor verschillende schoteldiameters zie jij dus ook terug bij het Flexiblock maar de afwijking is altijd nog een stuk minder dan als je een duo-lnb of monoblock neemt, want daar staan de lnb's altijd precies parallel en de bijhangende lnb staat nooit precies naar het midden van de schotel gericht.
 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

HAHA Sprietje Hier ook een strakblauwe lucht, en alleen -10 graden en een heerlijk zonnetje.

Zomer begint pas officieel na 21 juni hier dus ook.. En ben hier al in 1998 heen verhuisd vanwegen de liefde, in tussen dus al heel gezin opgebouwt en werk hier dus ook al meer dan ik in Nederland deed. Eigenlijk ben ik dus meer Noor dan Nederland. Ik hoor wel dat jij nooit in Noorwegen bent geweest, het mooiste land om in te wonen, werken en als vakantie land volgens vele.

Groetjes vanaf een wit en schitterend Noord Noorwegen.

Laat je weten wanneer het zomer is en ik de schotel op 23,5 / Astra 3b staat met ontvangst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier -7 graad, was de afgelopen 2 nachten -23 maar zit te wachten op de spulletjes en moet ik toch het dak op, warm sneeuwscooterpak aan, handschoenen, muts en dan toch maar aan de slag. Als het zo koud is, is het toch iets makkelijker afstellen want het signaal is beter en mogelijk preciezer af te stellen. Het moet maar, hemel strak blauw zonnetje schijnt, dus ach....ergens op een strand in een warm land klinkt trouwens ook aantrekkelijk...

 

 

PS, behalve een nieuwe sat ontvanger, LNB's etc. Ook dus voor de hotel kamers nieuwe tv's gelijk maar gekocht, hakt er wel in maar de TV's die ik daar had waren van 1993 of 1994, Mitsubishi's zonder scart. Dus had ik 4 Digiboxen(Digitenne in NL of gewoon DVB-T box) in mijn kantoortje staan en via een Rf modulator op de coax gegooid, en 2 sat ontvangers er ook bijgezet, werkte aardig moet ik zeggen. Maar nu dus nieuwe TV's met elk een eigen DVB-T/T2 ontvanger er in. 

Dus nu moet ik het 'ruwe' antenne signaal naar de kamers brengen via de Coax ipv het gemoduleerde signaal maar wel daarbij het gemoduleerde signaal van de sat ontvangers die wel in mijn kantoor blijven. Ik hou de 'oude' dreambox SD ontvanger wel voor Duitse of Russiche kanalen. Dus het ruwe on gemoduleerde signaal samen met het gemoduleerde sat signaal, zal mij benieuwen of het gaat lukken.

 

De TV's die ik gekocht heb zijn Logik 19 inch 99 euro(mocht er maar 1 per klant) en een aantal blaupunkt van 23 inch voor 130 euro. zal mij benieuwen. portemonnee leeg nu....

aangepast door throw

dm600pvr, dm7025+ maar komen te koop, ik ga over op HD vu+solo2 of gigablue quad+ . Het is Gigablue HD 800 UE plus geworden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zal wel (weer) aan mij liggen, maar ik kan nog steeds niets ontvangen,

 

Ik ontvang op Astra 1 ruim 300 kanalen maar op 12515 heb ik geen ontvangst.

Zowel sterkte signaal 15% als quality 5% doen helemaal niets op die band. terwijl alle ander kanalen rond de 60% binnen komen

Ook met manual search komt er niets binnen,

 

Kan het zijn dat mijn nieuwe LNB juist op dat kanaal dienst weigert  of luistert de afstelling van het Triax Flexiblock zo nauwkeurig voor deze transponder

(ik kan de LNB meer dan 12 mm verplaatsen terwijl de "sterke" kanalen gewoon blijven binnen komen)

Aan mijn satfinder heb ik al helemaal niets, want zo gauw ik in de buurt van Astra kom, krijg ik Maximaal signaal binnen. Fijnregelen is er dan niet bij :-(

 

Meteen een 2e vraagje

Ik heb een 2-poorts switch achter mijn LNB's en de kabel voor de Astra zit op ingang 1, maar in mijn receiver komt ie binnen op 2,  en de Hotbird net omgekeerd.

Mis ik hier de logica?

Triax 110, 2x Inverto Eco LNB, EMP Centauri DiSEqC 2.0 Switch, Clarke-Tech 6600 SST plus,  FW 1.28p

Locatie: Zuid Finland

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Noem eens een paar van die 300 kanalen welke je op Astra 1 zou ontvangen?

 

Kunnen we eens kijken op die echt op Astra 1 zitten.

 

Heb je wel de modulatie soort, FEC en Symboolrate en polarisatie goed staan voor 12515?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

300 kanalen zegt eigenlijk al genoeg.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eureka!

 

Eerst even mbt tot de poorten uit de switch die omgekeerd binnen kwamen.. Ahum... De switch zat gedraaid in zijn houder.... 

 

Mbt tot het niet ontvangen van de Nederlandse zenders op 12515:

Na nog eens gecontroleerd te hebben dat ik de juiste satelliet had (astra 1), Antwoord: ja,  Nog eens specifiek gekeken naar wat ik wel en niet kon ontvangen.

Het bleek dat de frequenties boven 12.400 op zowel Astra als Hotbird niet binnen kwamen

 

Daarna de switch verwijderd: Daar kwamen de frequenties tot 12.500 er ook bij !

Daarna  het 1,5 meter verbindingskabeltje en de f-connnector verwijderd en zowaar... 12.515 en alle nederlanders weer terug!!!

 

Probleem was dus niet de Schotel afstelling,

maar de 70 meter witte "huis, tuin en keuken coax" die de hoogste frequenties er als eerste uitgooide.

 

Tijd voor een echte coax!

 

 

Iedereen van harte bedankt voor alle tips

Triax 110, 2x Inverto Eco LNB, EMP Centauri DiSEqC 2.0 Switch, Clarke-Tech 6600 SST plus,  FW 1.28p

Locatie: Zuid Finland

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...