Ga naar inhoud


Slechts deel zenders Astra 19 in Scandinavië te ontvangen.


macfin
Ga naar oplossing Opgelost door BVN-TV,

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Dat is natuurlijk ook een verklaring voor slechts 300 zenders, daar had ik nog niet bij stil gestaan.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Van de zomer? Het is hier al zomer in Spanje. Ja, ik begrijp ook niet goed wat mensen in het hoge noorden zoeken, tenzij het voor je werk is natuurlijk maar in Spanje een strakblauwe lucht en boven de 20 graden. Afgelopen zondag zelfs 27 graden. En sneeuw is leuk om te skiën maar dan wel voor 1 of 2 weken en dan weer terug naar het goede weer.

Maar Louis, doe van de zomer maar eens goed je best met die grote schotel. Waarschijnlijk is er toch wel iets van op te vangen van de Astra 23,5.

 

 

Ik kan zelfs skien het hele jaar daar. Terwijl het buiten stralend mooi warm weer is. Bijvoorbeeld ´s morgens zwemmen in water van 35°C en ´s middags skien. En dat dag in in dag uit......hahahaha........ :D   leedvermaak...sorry.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik dacht dat Kingofsat altijd heel snel was bij veranderingen van transponders en satellieten. Het blijkt dat  de Nederlandse zenders die naar de Astra 1N verhuist waren, nog steeds op de Astra 1N zitten volgens Kingofsat, zie transponder 12515H: http://nl.kingofsat.net/pos-19.2E.php
Bij Lyngsat hebben ze de zaak wel bijgewerkt want daar staan ze weer op de Astra 1L, zie: http://www.lyngsat.com/Astra-1L.html
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij is de allersnelste>>  http://www.flysat.com/

Dan komt King of Sat en Lyngsat hobbelt er ver achteraan.

aangepast door Emekli

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@sprietje,

 

Waar je dit vandaan haalt weet ik niet, maar op 18 maart heeft Flysat de aanpassing gedaan.

Zie ook:

Re: BVN wijziging Astra 1L > 1N

icon_post_target.gifdoor BVN admin » di 18 maart 2014, 08:24

Vanwege (aanhoudende) klachten over het beperkte ontvangstbereik in Scandinavië heeft satellietbedrijf SES (op verzoek van M7) transponders 105 en 119 terug gezet van ASTRA 1N naar ASTRA 1L. Daarmee is ook het oorspronkelijke ontvangstbereik van BVN TV hersteld. Zie voor meer ontvangst informatie: http://www.bvn.tv/ontvangst/regio_infor ... aal_europa.
 
Deze mededeling kwam op dezelfde dag als van Flysat.

 

 

Ik begin altijd eerst bij Flysat te kijken en wijzig met hun info mijn zaplijst.

Dan ga ik naar KoS en zie wat daar voor nieuws staat.

Er staat dan bijv. dat Al Anwar op een bepaalde TP is gestopt.

Door op de naam te klikken, wordt je door verwezen naar andere satellieten en daar staat dan soms niets.

Kijk ik op mijn zaplijst en schakel ik deze zender in, je weet maar nooit,

dan blijkt dat ik hem nog WEL heb, maar andere freq. en/of andere satelliet.

Dit kom ik zelden of nooit tegen op Flysat.

 

Toen ik jaren geleden nog niet beter wist, ging ik altijd af op Lyngsat, die zijn echt achter uit geboerd, soms zit er meer als een week tussen.

 

Niet omdat ik het beter weet, maar mijn favoriet is Flysat, en dan KoS.

Laatste mist trouwens heel veel TP´s op de Nilesat, ik ontvang ze hier dus wel.

 

Maar ik laat een ieder vrij om voor zich zelf te kijken wat de beste is.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Emekli

Die lijst staat nog steeds op Flysat.
Ga naar de Astra 19,2.
Ga dan naar transponder 12515H
Klik op CanalDigitaal
Ga dan weer naar 12515H en je hebt de lijst waar op staat dat deze zenders nog steeds op de Astra 1N zitten, bijgewerkt door D.Shimoni Andrei op 05.03.2014.
 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Sprietje,

 

Zie: http://www.flysat.com/astra19.php

 

Ga daar naar 12515 H, NIET klikken op CD en dan zie je wel 1L moved to 1L again,

met dezelfde datum als van BVN, 18 maart.

 

Dus beide hebben we gelijk, toch ook leuk?.

aangepast door Emekli

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

D. IJzerbout, "wat langzamer"?, ik constateer dat het nu al 3 à 4 weken is in vergelijk met o.a. Flysat.

 

Verder, in deze discussie hoef ik niet te winnen, dus stop ik er mee.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om dit topic af te sluiten:

Ik heb mijn RG 59 vervangen door 70m RG 11 en alles werkt (uiteindelijk) zoals gepland.

Al mijn Nederlandse zenders terug via Astra 1 en Arte Français nu via Hotbird te ontvangen

 

Ben wel intussen ruim 3 weken verder :-)

aangepast door macfin

Triax 110, 2x Inverto Eco LNB, EMP Centauri DiSEqC 2.0 Switch, Clarke-Tech 6600 SST plus,  FW 1.28p

Locatie: Zuid Finland

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...