Ga naar inhoud


Slechts deel zenders Astra 19 in Scandinavië te ontvangen.


macfin
Ga naar oplossing Opgelost door BVN-TV,

Aanbevolen berichten


Ben zelf ook maar begonnen met Astra 3 op te zoeken  met een 2e LNB

2 vraagjes die ik niet 1,2,3,4 op het forum terug kan vinden

 

Vraag 1: bij het scannen van de kanalen krijg ik totaal 130 kanalen binnen waaronder diverse lokale zenders (FTA ) die goed binnenkomen en RTL 4,5,6,7, HD gescrabbeld.

NL1 ,2,3 HD worden echter niet gevonden. Zitten deze op een andere Beam /footprint?

 

Vraag 2

RTL 4,5, etc HD  zijn nog gescrambeld. . Ik heb een heel oud CD abonnement. Kan ik daar alleen de Astra 1 kanalen mee zien of moet ik wachten tot er een signaaltje vanaf de Astra 3 komt om mijn CD card te herkennen/activeren?

Triax 110, 2x Inverto Eco LNB, EMP Centauri DiSEqC 2.0 Switch, Clarke-Tech 6600 SST plus,  FW 1.28p

Locatie: Zuid Finland

Link naar reactie
Delen op andere sites

Macfin.  Ja, je kan als de oud cd abbonnement nog bestaat, dus is betaald, via de website van canal digitaal de kaart heractiveren. Tenminste als je er een HD abbonement op hebt zitten dus niet een basis zonder HD.  Kijk via nl.kingofsat.net voor eventueel de fequentie lijst voor de NL 1,2,3 etc.. succes..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ontvang de Ned1, 2 en 3 etc. op 23,5 wel maar met zo nu en dan storing. Andere kanalen hebben een beter signaal met minder of geen storing.

Dat je de Ned HD niet ziet ligt dus aan het té zwakke signaal. Dit alles zie ik met een gewoon basis abbonnement.

De RTL-en zijn gecodeerd dus daar heb je een HD abbo voor nodig.

Eerst binnenkort met een grotere schotel en betere LNB kijken hoe de ontvangst wordt alvorens te upgraden naar een HD-abbo.

Wel fraai hoor, dat HD. Als je het eenmaal hebt gezien ben je verkocht.

Ik ben niet boos op CD want je weet dat je eigenlijk niet mag kijken. Zoiets als boos worden op de agent als je fout geparkeerd staat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste LouisKramer

Je kunt nog wel meer Nederlandse gecodeerde zenders ontvangen van de Astra 19,2. Alleen transponder 12.515H kun je daar niet meer ontvangen.
Kijk maar in deze link http://www.canaldigitaal.nl/uploadedFiles/Content/Others/canaldigitaal-sd-zenderlijst-tv-radio.pdf welke zenders er nog meer in staan die op de Astra 19,2 zitten. Je moet dan wel kijken of je die met je abonnement kunt ontvangen (STD=Standaard zonder abonnement) (STBP=SetTopBoxPakket) of Basis. Verder als er mpeg4 of HD bij staat moet je beschikken over een HD-ontvanger.
Zo kun je zien dat je met een Basis-pakket in het noorden wel  de zenders MTV Hits, MTV Dance, MTV Rocks, MTV Music, VH 1 Classic en VH 1 kunt ontvangen met een SD-ontvanger.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch nog een vraag aan andere met een grote schotel van rond de 180 cm..

Kan je gewoon een lnb gebruiken die op kleinere schotel gebruikt? of  zou het beter zijn een juiste lnb die bestemd  is voor een grotere schotel erop te zetten?

Het hangt van het type schotel af.

Meest gangbaar is Offset met "normale LNB", 1e plaatje.

Prime Focus schotels, al van af 90 cm. hier in Turkije, vragen om een zogenaamde "Flens" LNB, 2e plaatje.

Laatste kan je met de "scaler" ring aanpassen aan de grootte van je schotel en geeft ook meer signaal.

 

post-59723-0-09312900-1394366317_thumb.jpg

post-59723-0-49629500-1394366337_thumb.jpg

 

Hier nog een Flens LNB:

 

post-59723-0-55667600-1394366474_thumb.jpg

post-59723-0-29017500-1394366500_thumb.jpg

aangepast door Emekli
  • Like 1

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een juiste lnb is niet afhankelijk van de schoteldiameter. Wel zijn de lnb's voor een offsetschotel anders dan van een primefocus schotel.
Heb je een offsetschotel, dan zou ik zeker de Inverto Black Ultra nemen. Die presteert voor zwakke signalen heel erg goed.
Bij primefocus schotels moet de scalarring afgesteld worden op de f/D-verhouding van de schotel door de ring te verdraaien zodat deze verder naar voren of achter verplaatst wordt (schroefdraad), zie bijlage. Je moet dus wel de f/D-verhouding van je schotel welen om hem goed in te kunnen stellen.
 

post-60869-0-08498200-1394367316_thumb.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Emekli schrijft

 

"En dan zijn er toch weer mensen die Can. Dig. de schuld geven. Er gaat veel fout bij deze firma, maar hier staan ze er toch echt buiten."

 

Leg eens uit.

 

Ik lees her en der dat mensen foute info krijgen van uit het call center en ook dat BVN niet op de hoogte is gesteld.

Dit is toch een fout van SES-Astra in Luxembourg en niet van CD of BVN.

 

Ben het wel eens met veel lezers dat het personeel bij CD totaal niet geschoold is voor  de job die ze moeten doen.

Dit geldt overigens ook voor de kabelfirma`s, KPN en andere providers en noem maar op.

 

En dan wordt er ook veel geklaagd in Kassa en Radar en er gebeurt dan verder niets mee.

Maar je moet wel op tijd je abo. betalen, daar weten ze wel!! alles van.

 

Door een fout bij CD, sta ik niet meer geregristreerd, betaal wel netjes elke maand, wat ik ook doe, krijg het met hun "hulp",

niet in orde.

Wat gaat er gebeuren als in augustus, waarschijnlijk het STB pakket komt te vervallen, ja dan ben ik de pineut.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb jij meer geld als ik Sprietje, je verhaal komt ver overeen met het mijne, maar van jou krijg je een gouden

"Flens".  :) .

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt Emekli

Ik zie dus op plaatje 2 dus precies de schotel die ik heb van 180cm

Heb hier een gewone lnb ingehad van de zomer en dat werkte wel maar niet echt volgens mij verwachting.

Dus de schotel is een prime focus en ik heb daar wel een andere lnb voor nodig om dus goed resultaat te krijgen

een flens lnb met scalarringen, zoals ook sprietje verteld.

Mannen weer bedankt morgen eens even bellen waar ik deze kan krijgen..

 

Mooie is deze schotel van 180 cm kreeg ik van de zomer gratis omdat de vorige eigenaar  niet wist wat hij er mee moest doen, stond achter huis wat ze gekocht hadden.. Ik deze opgehaald met gewone lnb erin, vandaar... Van de zomer even geprobeerd maar gewoon signaal, zelfde ontvangst als mijn schotel van 80 cm, dus dacht toen al dat er iets miste..of iets veranderd moest ..

Jeetje bedankt.

aangepast door LouisKramer
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Emekli

 

Ik kan me niet voorstellen dat als SES Astra besluit om de Nederlandse zenders van de Astra 1L naar de Astra 1N gaat overplaatsen, dat CanalDigitaal daar niet van op de hoogte wordt gebracht. Zeker omdat de footprint anders is, weet iedereen bij SES Astra en behoort ook CanalDigitaal te weten dat dit consequenties heeft voor de ontvangst in Europa. Ik mag aannemen dat we met professionele firma's te maken hebben toch?
Hoe die miscommunicatie is ontstaan, zullen we wel nooit te weten komen maar het getuigd al van een onbeschoft gedrag van CanalDigitaal dat ze via hun website hun excuses niet eens hebben aangeboden aan alle mensen die daar de dupe van zijn geworden en dat er naar een oplossing gezocht wordt. Daar hebben ze nu toch al dagen de tijd voor gehad.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste LouisKramer

Als je de gegevens van de primefocus schotel niet meer hebt, dan kun je ook zelf de f/D-verhouding van de schotel bepalen.
Gebruik daarvoor deze site: http://www.satlex.de/en/fdratio-params.html?diam=180&depth=30
Meet de diepte van je schotel op en vul die in. Je kunt dan ook nog controleren of de lnb op de juiste afstand van de schotel staat.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo ik heb me net ingeschreven op deze Forum omdat ik een Belg ben die in het zuiden van Finland woon!

Ik ben al jaren een TV vlaanderen gebruiker maar sind een paar dagen zitten ik en nog een paar ander Belgen met hetzelfde probleem.

 

Wij hebben wel nog een zwak signaal op Ned1 2 en 3 via Astra 1 (19.2) maar al de Vlaamse zenders zijn verdwenen.

 

Vanacht was er eventjes beeld maar vanmorgen was het weer verdwenen!

 

Ik heb een schotel van 110 cm met twee Lnb's en op de tweede waar ik de HD kanalen op ontvang is er geen probleem. Integendeel daar is het signaal sterker geworden.

 

Ik hoop dat er snel een oplossing komt want ik mis een aantal zenders.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste WillemAearts

Welkom op dit forum.
Tja, ook TV Vlaanderen is met transponder 12722H naar de Astra 1N gegaan, dus dezelfde problemen als bij CanalDigitaal.
Er gaan berichten dat TV Vlaanderen in België nu iets sterker doorkomt als toen deze nog op de Astra 1L zat.
Ik ben bang dat je met een schotel van 125cm ook geen stabile ontvangst hebt. Regelmatig wegvallen en geen beeld met wat sneeuw.
Of je zult een schotel van 150cm moeten nemen of de Vlaamse zenders op de Astra 19,2 moeten laten varen en dus alleen via de Astra 23,5 kijken.
CanalDigitaal en TV Vlaanderen moeten maar snel met een oplossing komen om ook de fastscanlijst via de Astra 23,5 in te kunnen laden met de CanalDigitaal goedgekeurde ontvangers.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...