Ga naar inhoud


Slechts deel zenders Astra 19 in Scandinavië te ontvangen.


macfin
Ga naar oplossing Opgelost door BVN-TV,

Aanbevolen berichten


Beste Sprietje,

 

Dus je bent er 100% zeker van dat dit zo zal blijven en dat de enige oplossing is een schotel van 150cm tegen mijn muur knallen?

 

Dan ga ik er toch eens over nadenken om over te schakelen op bhaalu!

 

 

Op de site van CD staat (bij klantenservice)

 

• Ontvangstproblemen in Scandinavië

SES Astra heeft de transponders 1.105 en 1.119 van de satelliet Astra 1L naar de Astra 1N verhuisd op 5 maart j.l. Als gevolg hiervan zijn deze transponders (en een aantal zenders die via deze transponders worden uitgezonden) niet meer te ontvangen in Noord Europa.

M7/CanalDigitaal is met SES Astra in gesprek om een oplossing te vinden.

Wij vragen hiervoor uw geduld en bieden onze excuses aan voor het ongemak.

 

Dus afwachten maar....

 

Vandaag de 120cm channel master maar weer opgehangen (jaren in de schuur gelegen) voor de Astra 3 (eeeerrug lelijk zo'n enorme wok aan de muur) je moet toch wat...waarschijnlijk een 8+cm bestellen ziet er toch heel wat beter uit.

Je hoeft niet aan een boom te hangen om een eikel te zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat impliceert het helemaal niet. Het lijkt me onvoorstelbaar dat SES Astra bij een klant als de M7 groep veranderingen doorvoert zonder overleg. Het zal wel zo zijn dat CanalDigitaal de consequenties niet overzien heeft en daar nu pas achter komt omdat er zoveel klachten komen. Niet alleen van klanten van CanalDigitaal maar ook van BVN die nu niet meer in Noord-Europa te ontvangen is op de Astra 19,2.
 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk eens het volgende bericht kreeg ik vanmorgen van WEBCARE CANAL DIGITAAL op mijn eigen facebook tijdlijn.

Beter laat dan nooit zal ik dan maar zeggen..

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Webcare CanalDigitaal Beste lezers, SES Astra heeft de transponders 1.105 en 1.119 van de satelliet Astra 1L naar de Astra 1N verhuisd op 5 maart j.l. Als gevolg hiervan zijn deze transponders (en een aantal zenders die via deze transponders worden uitgezonden) niet meer te ontvangen in Noord Europa.

M7/CanalDigitaal is met SES Astra in gesprek om een oplossing te vinden.

Wij vragen hiervoor uw geduld en bieden onze excuses aan voor het ongemak.

Met vriendelijke groet, Webcare CanalDigitaal

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat impliceert het helemaal niet. Het lijkt me onvoorstelbaar dat SES Astra bij een klant als de M7 groep veranderingen doorvoert zonder overleg. Het zal wel zo zijn dat CanalDigitaal de consequenties niet overzien heeft en daar nu pas achter komt omdat er zoveel klachten komen. Niet alleen van klanten van CanalDigitaal maar ook van BVN die nu niet meer in Noord-Europa te ontvangen is op de Astra 19,2.

 

Maar ook dat is een gissing.

We weten  gewoon niet hoe die onderlinge communicatie verloopt. Wellicht worden aan de meeste transponder of sat-verhuizingen niet eens veel woorden besteed, omdat het per week en routinematig plaatsvindt. 

Daarnaast is Scandinavië voor Astra 1(en 3) sowieso toch een beetje exotisch terrein.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aha, ik had een (boos) berichtje gestuurd naar ses astra, ze hebben gereageerd, beetje tegen elkaar uitspelen?? paarse krokodil? iets met kluitje en riet?

 

-----------------------------------------------------------------------------------

Geachte heer ,

 

Vervelend om te horen dat informatie over de geplande wijzigingen u niet hebben bereikt. SES is beheerder van de ASTRA satellieten en verhuurt bandbreedte op de satelliet waar provider of broadcasters TV en radiokanalen op uit kunnen zetten. Een beslissing om een TV / radio kanaal te verhuizen en dit op de juiste wijze communiceren naar de markt. is dan ook een verantwoording van de broadcaster en/of provider.  Zo is voor het uitzenden van de Nederlandse publieke en commerciële zenders provider CanalDigitaal verantwoordelijk. Als u geen CanalDigitaal abonnement heeft zou Ik u willen adviseren om u aan te melden voor hun nieuwsbrief zodat u op de hoogte wordt gebracht van (toekomstige) wijzigingen. (Het feit dat CanalDigitaal niet op de hoogte zou zijn lijkt me sterk, want zij beheren hun eigen platform).

 

Hier ziet u het uitzendgebied van de Astra 1N-satelliet waarop genoemde Nederlandse zenders worden uitgezonden: http://www.ses.com/4628614/astra-1n

 

Met vriendelijke groet,

Arjan Wiertz

Goedendag,
Jullie hebben gister zonder aankondiging of andere informatie, zenders verhuist van Astra 1L naar Astra 1N. Nederlandse zenders dus en ook de BVN zender. Het gebied waar het te ontvangen is , is dus verkleind. Bhoorlijk verkleind!! Maar mensen in Nederland en belgië kunnen het goed ontvangen hoor, maar die kiezen meestal voor Kabel TV, toch??De reden van sat tv is omdat mensen regionale tv of tv uit hun eigen land niet op de kabel of gewone antenne kunnen ontvangen, begrijpen jullie dat? Nu op 1N hier in scandinavië, in wij in Finland en andere Oost/noord-oost gebied, Nederlanders in dat gebied zijn verstokken van Nederlandse zenders!! Eerst HD zenders naar 23.5 , dat is al moeilijk maar nu de overige naar 1N, helemaal weg. Ik heb contact opgenomen met BVN en canaldigitaal en die waren niet op de hoogte(zeggen ze!!) Dus  jullie worden bedankt met je geknoei!!!
 
Mvg
 

dm600pvr, dm7025+ maar komen te koop, ik ga over op HD vu+solo2 of gigablue quad+ . Het is Gigablue HD 800 UE plus geworden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de site van CD staat (bij klantenservice)

 

• Ontvangstproblemen in Scandinavië

SES Astra heeft de transponders 1.105 en 1.119 van de satelliet Astra 1L naar de Astra 1N verhuisd op 5 maart j.l. Als gevolg hiervan zijn deze transponders (en een aantal zenders die via deze transponders worden uitgezonden) niet meer te ontvangen in Noord Europa.

M7/CanalDigitaal is met SES Astra in gesprek om een oplossing te vinden.

Wij vragen hiervoor uw geduld en bieden onze excuses aan voor het ongemak.

 

Dus afwachten maar....

 

Vandaag de 120cm channel master maar weer opgehangen (jaren in de schuur gelegen) voor de Astra 3 (eeeerrug lelijk zo'n enorme wok aan de muur) je moet toch wat...waarschijnlijk een 8+cm bestellen ziet er toch heel wat beter uit.

 

 

 En straks kunnen ze dan wél in Scandinavië kijken en komen er weer klachten uit Spanje, Griekenland en Turkije.

 

Ik raad iedereen aan om nu al te inverstren in Astra 3 op 23.5 oost.

Dit omdat ik er van uit ga dat medio dit jaar, alles van CD/TVV naar die stek wordt verhuisd,( einde SD uitzendnorm).

 

En voor BVN, een niet te grote schotel op Hotbird uitrichten.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

snap jou verhaal maar voorlopig kan ik niets meer ontvangen heb een cd kastje 801 en heb op advies van cd fabrieksinst gedaan daarvoor had ik wel nog ned123 hd  maar dat hebben ze nu vanochtend op hun site gezet dat je dat vooral niet moet doen had zaterdag een medewerker van ze aan de lijn om 8 uur s avonds en die zei tegen mij : en nu voor de vijfde keer zeg ik u fabrieksinstellingen doen en dan verbreek ik nu de verbinding werd er gezegd en het gesprek was beeindigd op mijn mails gestart op donderdag nog steeds geen antwoord gehad zal het ook wel niet krijgen op vrijdag moesten ik ook mijn schotel ulaten uitrichten op mijn vraag waarom om dan meer mensen hetzelfde probleem als ik hadden werd gezegd zal wel door de wind komen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar CanalDigitaal nu eens haast mee moet maken is dat ze voor hun goedgekeurde ontvangers en TV's nieuwe software beschikbaar stellen zodat de fastscanlijst naar keuze ingeladen kan worden via de Astra 19,2 maar ook via de Astra 23,5. Het is al meer dan een jaar dan sommige mensen helemaal geen behoefte meer hebben om de Astra 19,2 te ontvangen, alleen de Astra 23,5 maar daar kun je op dit moment geen fastscanlijst op inladen.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Half in het donker gewerkt maar de schotel van 125 cm met nieuwe LNB hangt.

Godzijdank ontvangen we alles (Astra 23,5) nu wel storingsvrij :whistle: ! Signaalsterkte 90 en kwaliteit 100 geeft de ontvanger aan.

Laat De Wereld Draaid Doorrrrrr maar komen in HD. Helemaal blij!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...