Ga naar inhoud


Loewe faalt, maar wat nu?


TangoBravo

Aanbevolen berichten

topie; Bovenstaande geldt in het geval van gebruik met uitsluitend CI-modules en verschillende transponders he. (of zie ik het nu zelf ook al verkeerd?)

Voor zover mij bekend is moet je altijd twee abbo's gebruiken. Ook als je binnen dezelfde transponder kijkt en op neemt.

Dit geldt voor de slimeline (sl2xx) chassis

aangepast door topie

Topfield TF5000ci met aston 1.05, Amiko alien 8900, 80cm schotel gericht op astra 1 en 3 (duo lnb)

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Dan is het geen erg slim chassis.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

"Slim" is dun. Duitse firma  :D  :D

 

Inderdaad de Loewe vraagt 2 abonnementen en 2 CI modules. Het zijn gewoon twee naast elkaar werkende tuners, de één verzorgt de rechtstreekse uitzending en de timeshift, de ander uitsluitend de recorder. Ook twee naar de lnb. Ik gebruik gewoon een 2e kaart van CD, kost een paar euro per maand extra, plus 5 euro om daar HD op te kunnen kijken.

 

T B

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het is voor het eerst dat ik zoiets hoor, ik kan het niet echt Schlau vinden. :D

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat het altijd een risico is om alles via de tv te doen, in het verleden is ook al gebleken met een Loewe dvb-c ook ineens niet meer werkte nadat de kabelaar de codering aangepast had. Als het werkt is het mooi, maar als er iets veranderd dan zit je.

 

In het geval van een verandering is een tuner vervangen minder kostbaar dan een tv, want het gaat hier bijna altijd om de top modellen die voor dit specifieke feature ( de rest krijg je erbij) een behoorlijke meerprijs hebben....

 

Zolang het werkt is het ideaal natuurlijk.

Fuba Daa850 met multifeed , Vu+duo 4k se met dvb s en dvb c. Vti 15

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb zelf enige tijd terug een Samsung led 8000 serie TV gekocht.

Deze heeft dubbele sat tuner,dubbele kabel tuner en dubbele digitenne tuner.

Ik vind het een goede TV met goede sat tuners.

Hij kan diseq 1.1 ,1.2 , en usals aan.

Kost een paar centen maar ik zou zeggen, DOEN.

 

Kan deze TV opnemen van Ned 1 en tegelijk kijken naar bijvoorbeeld Nederland 2? In mijn familie heeft iemand zo'n toestel en die beweert dat hij alleen maar kan opnemen van het kanaal waar hij naar kijkt (Canal Digital). 

 

T B

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik denk dat het altijd een risico is om alles via de tv te doen, in het verleden is ook al gebleken met een Loewe dvb-c ook ineens niet meer werkte nadat de kabelaar de codering aangepast had. Als het werkt is het mooi, maar als er iets veranderd dan zit je.

 

In het geval van een verandering is een tuner vervangen minder kostbaar dan een tv, want het gaat hier bijna altijd om de top modellen die voor dit specifieke feature ( de rest krijg je erbij) een behoorlijke meerprijs hebben....

 

Zolang het werkt is het ideaal natuurlijk.

 

 

Tegenwoordig heeft nagenoeg elke nieuwe TV een ingebouwde sat-tuner.

 

Mocht na verloop van tijd die tv om wat voor reden problemen met satelliet ontvangst hebben kan je altijd nog een losse satelliet ontvanger aanschaffen en via HDMI op je tv aansluiten.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben ergens in een topic tegengekomen, dat iemand het werkend heeft icm een aston dual cam.

Het wordt door samsung niet ondersteund omdat dit model maar 1 cislot heeft.

Topfield TF5000ci met aston 1.05, Amiko alien 8900, 80cm schotel gericht op astra 1 en 3 (duo lnb)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er komt wel een ultra hd model met twee ci sloten en twee sat aansluitingen. Men kon niet zeggen of je kan kijken naar een zender en opnemen van een andere zender op een usb hdd.

Topfield TF5000ci met aston 1.05, Amiko alien 8900, 80cm schotel gericht op astra 1 en 3 (duo lnb)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor een paar jaar terug  2012 was Dream-multimedia bezig met een inbouw Dreambox voor in de TV ze waren oa  bezig met div.fabrikanten van TV's  te benaderen waarschijnlijk ook met Loewe,of daar nog resultaten uit zijn gekomen weet ik niet ,ze waren vorig jaar niet aanwezig op de ANGA in Keulen de.misschien dit jaar.

Op zich zou dit een mooie oplossing zijn,samen werking tussen Loewe en DM.

aangepast door columbo
Link naar reactie
Delen op andere sites

Tegenwoordig heeft nagenoeg elke nieuwe TV een ingebouwde sat-tuner.

 

Mocht na verloop van tijd die tv om wat voor reden problemen met satelliet ontvangst hebben kan je altijd nog een losse satelliet ontvanger aanschaffen en via HDMI op je tv aansluiten.

mijn panasonic doet het prima (ondanks dat ie niet gecertificeerd is) met de ALLCAM TC Light DuoCrypt CI Modul Rev. 3,0

er zit echter maar één s/c/t tuner in

 

misschien moet je gewoon twee TV's kopen en boven elkaar plaatsen :grin:

  • Like 1

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Nee hoor, gewoon de Panasonic WT 600 aanschaffen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

misschien moet je gewoon twee TV's kopen en boven elkaar plaatsen :grin:

 

Eureka!!

 

Alleen ben ik al wel tot de ontdekking gekomen dat ik redelijk verwend ben door het beeld van de Loewe. Ik heb de eerder genoemde Samsung 8000 serie een tijdje in een huiskamer kunnen ervaren, maar hoe goed die ook is, het beeld van de Loewe is toch wel een stuk beter. En 't geluid ook.

 

De WT600 heb ik nog niet gezien.

 

Maar ik heb nu wel echt gemerkt dat je ook niet in een winkel moet gaan kijken, bij andere gebruikers thuis krijg je een betere indruk van de praktijk. In een winkel staan ze in één of andere superdemo stand, om de andere toestellen die ook in demo staan te overtreffen. Maar zo gebruik je hem thuis niet.

 

Ik was overigens gister in een winkel waar ze nog meer Loewe hadden staan. Mijn vrouw moest mij meetrekken, ik vond ze te mooi...  ;)

 

'T zal wel een haat-liefde verhouding blijven ben ik bang voor  :)  :angry:  :)

 

Dank voor alle inbreng!

 

T B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...