Ga naar inhoud


Loewe faalt, maar wat nu?


TangoBravo

Aanbevolen berichten

Omdat we in het buitengebied wonen zijn we afhankelijk van satelliet-ontvangst. Ik zeg afhankelijk, omdat sat-ontvangst geen hobby (meer) is, maar gewoon een middel tot...

 

We wilden gewoon een TV hebben die twee dingen kon: satelliet ontvangen en opnemen, en tijdens de opname tegelijk een ander kanaal kijken, zonder met ingewikkelde losse ontvangers te moeten werken. 

 

Dus kochten we een Loewe Individual Slim Frame. Ontzettende duur, maar de enige die ik kan vinden die doet wat ik hierboven beschreef. Alleen zitten er bij Loewe kennelijk heel goeie designers, en wat minder goeie technici. We hebben het toestel nu 8 maanden, en in al die 8 maanden blijven we van de ene malheur in de andere terecht komen. Ik kan hier een heel verslag over schrijven, maar waarom zou ik daar nog veel energie aan verspillen? Het heeft mij genoeg ergernis gekost. Mocht iemand een Loewe willen kopen dan is in ieder geval mijn aanbeveling dat je van je dealer zwart op wit vraagt om hem terug te nemen als binnen een redelijke tijd het ding niet doet wat je er van mocht verwachten. Mijn dealer heeft mij gelukkig die garantie gegeven.

 

Maar nu mijn vraag:

 

Welk ander toestel is er op de markt waarin 2 DVB-S ontvangers zitten, en 2 CI modules in kunnen, zodat ik tegelijk naar het ene Canal Digital kanaal kan kijken, en het andere kanaal kan opnemen? 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Voor betrouwbaarheid denk ik dat je beter kunt gaan voor een losse twin tuner en TV, ook zal je op deze wijze nog goedkoper uit zijn ook.

Mijn TV heeft ook een satelliet tuner (LG) maar die gebruik ik niet vanwege het gegeven dat ik op de receiver openpli heb staan wat beter werkt en meer ondersteuning (tot op de dag van vandaag bijgewerkt) geeft dan een TV tuner.

Volgens mij is dit het overwegen waard en zou ik ook informatie aan anderen vragen hoe die er over denken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo TangoBravo,

 

Een tv met ingebouwde satellietontvanger en een losse eenvoudige satellietontvanger erbij?

Als je je abonnement aanpast bij Canaldigitaal krijg je meestal zo'n M7 Sat801, die kan trouwens ook opnemen op USB stickje of externe Hardisk

Dan een Samsung LED tv met triple tuner, die hebben fastscan en kunnen ook opnemen vanuit de EPG op een externe Harddisk.

Dan ben je 100 euro kwijt voor 2 stuks 500 GB externe harde schijven, de  M7 ontvanger is gratis, een duo of triple LNB met 4 (of 2) uitgangen.

Een extra smartkaart erbij en je kan kijken en opnemen naar alles wat je wilt.

Samsung Q75BA 65 TV / Quantis CI 1.3 voor Ziggo / Chromecast met Google tv HD  voor Telenet TV, VTM GO, VRT Max, NL Ziet en Prime / Samsung 40KU6470; Quantis CI 1.3 voor Ziggo en Chromecast Ultra / JBL Bar 5.1  / 2x JBL Link Music / Harman Kardon Citation 200 / Google Nest Hub v2 / Lenovo smart clock v2  / Philips HUE verlichting / Samsung Galaxy A52s 5G / Samsung Galaxy Tab A8 2022 /  Xiaomi mi band 7 / Tweak glasvezel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

We hebben in het verleden al lange tijd gewerkt met losse sat-tuners. Strong, Topfield, Humax, Rebox. De laatste heeft een twin-tuner. Die stond onder onze Sharp TV die ook een twin-tuner had en dubbel CI slot, maar niet om kon gaan met twee kanalen van Canal-Digital tegelijk.

 

Maar nu hebben we een bewuste keuze gemaakt voor de Loewe met twin-tuner, gewoon omdat het all-in-one concept véél eenvoudiger te bedienen is, vooral voor mijn ega. Die heeft de losse sat-tuner altijd gezien als noodzakelijk kwaad, maar in de praktijk als zeer onhandig tot onbruikbaar. 

 

Die laatste combinatie, Sharp en Rebox, toonde ook aan dat het erg moeilijk is vanuit beide bronnen een gelijkwaardig beeld te krijgen, het blijven componenten van verschillende fabrikanten, die ook nog eens totaal verschillende bediend moesten worden. En dat willen we nu dus niet meer.

 

De Loewe leek de perfecte oplossing, met een prachtig beeld, en bovendien ook nog eens een gemakkelijk aan te leren en vrij intuïtieve bediening. Alleen slaan de software ingenieurs van Loewe totaal de plank mis doordat ze het systeem niet zonder mankementen kunnen krijgen. In de 8 maanden dat ik hem heb heb ik meerdere versies van de software gekregen, de laatste werkt al behoorlijk anders dan de eerste (waarbij verschillende functies verdwenen zijn, andere zijn er plotseling bijgekomen en een heleboel werkt al niet meer volgens de gebruiksaanwijzing), maar vooral maken ze een zooitje van de opname-mogelijkheid. Vrijwel alle vormen van geprogrammeerd opnemen haperen zo nu en dan, zonder aanwijsbare oorzaak. 

 

De dealer is bereid het systeem weer retour te nemen, (verdient mijns inziens een pluim, mag ik hier helaas niet geven...) en nu zoek ik dus gewoon een TV die hetzelfde kan, gewoon op 1 kanaal opnemen, en een ander kanaal kijken. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon de Loewe behouden en een VU+Duo2 erbij nemen.

TV´s met al die ingebouwde sniksnak zijn meestal onmogelijk in de bediening, invoeren van settinglijsten, etc.

Mijn Samsung TV heeft ook een ingebouwde sattuner met prima beeld maar voor een leek onmogelijk te bedienen.

Verder kun  je met de AB van de VU+ zowel de TV als ook de VU+ bedienen zonder lastig omschakelen.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon de Loewe behouden en een VU+Duo2 erbij nemen.

 

TangoBravo heeft hierboven al aangegeven die Loewe graag weer kwijt te willen en ik kan dat volledig begrijpen.

Een losse twin tuner zou ik ook nemen, eventueel hardeschijf in te bouwen.

VuDuo2 heeft, dacht ik, een externe voeding, dus is voor het oog erg compact. 

En er kan gemakkelijk een hardeschijf aan toegevoegd worden.

 

Allemaal argumenten geen tv te kopen met ingebouwde sat-tuner.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor kijken en opnemen moet je twee aparte canaldigitaal kaarten (abbo's) gebruiken. Dit omdat 1 voor kijken en de andere voor opnemen. Dit omdat hij gelijk bij opname decodeerd. Tevens is er een software update laatst geweest waar diverse problemen opgelost zijn.

Anders een losse ontvanger met opname mogelijkheid.

 

Succes topie

Topfield TF5000ci met aston 1.05, Amiko alien 8900, 80cm schotel gericht op astra 1 en 3 (duo lnb)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toen ik mijn Samsung TV kocht had ik niet eens in de gaten dat er een sat-tuner in zat. Kwam er zogezegd als bonus bij.

Daarom kocht ik een VU+Uno met een enkele tuner. Dus zonder mogelijkheid om op te nemen van één zender en kijken naar een andere.

Als ik dat wil, dan kijk ik naar een programma van de sat-tuner van de TV en neem een ander programma op met de VU+Uno.

Ik zou persoonlijk de Loewe houden vanwege het prachtige design. Nogmaals mijn persoonlijke mening.

Helaas heb ik daar het geld niet voor (over) want die TV´s zijn inderdaad erg duur. Maar als ik ze in een winkel zie staan, sta ik er altijd bij te kwijlen. :grin:

Loewe is trouwens niet failliet maar vorige week overgenomen door een investeerder uit München.

De VU+Duo2 heeft een ingebouwde voeding.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou trouwens nooit meer een Samsung TV kopen. De AB heeft waardeloze knoppen die niet ergonomisch in de hand liggen.

Dus dat ding ligt al lang in de la ergens.

Het laden en editeren van settings lijsten is een grote katastrophe. Er is geen enkel goed settings programma te vinden dat goed werkt en begrijpelijk is.

Het met de hand zoeken, opslaan en sorteren van programma´s, daarbij heb ik me de haren (of wat er nog van over is) uit mijn hoofd gerukt.

In Radio mode kun je het beeld niet afschakelen.

Het beeld echter is uitmuntend. Geluid matig.

 

Dus ik bedien de TV met de AB van de VU+. In feite is het aan/uit, volume, ingangskeuze (indien nodig) en alle andere funkties gaan met de VU+.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik moet mijn vraag eigenlijk ook niet stellen op een forum van satelliethobbyisten  :D 

 
Ik heb eens gekeken wat de VU duo is, dat apparaat is voor mij nog een onbekende.  Op de eerste site die ik aanklikte las ik: "De VU+ Duo2 is geweldig voor de hobbyist.” Deze site verwijst naar een knipsel uit het tijdschrift Totaal TV en daarin wordt geschreven: "De DUO2 is het best te gebruiken met firmware van bekende hobbyfroepen als OpenPli".
 
Dat is voor mij een belangrijk criterium. Ondanks dat de VU een geweldige ontvanger zal zijn, de opmerking dat hij geweldig is voor een hobbyist weerhoudt mij. Ik ben namelijk geen hobbyist (meer). Voorheen leek het mij een uitdaging om steeds nieuwe functies uit te proberen bij dit soort apparaten. Vaak moest ik dan ook weer nieuwe firmware downloaden, installeren, en de diverse instellingen uitzoeken en aanpassen. Om diverse redenen kan ik dat niet meer, en daarbij komt dat in al de jaren dat ik verschillende soorten ontvangers naast de tv had staan, mijn vrouw afhankelijk was van mij om iets te kijken, dan wel een opname af te spelen van haar programma's. Ik geef haar gelijk dat ze dat nu zelf wil kunnen bedienen. Dus hoe mooi zo’n VU ook is, ik denk niet dat hij bij ons past.
 
De Loewe leek het perfecte antwoord. Zoals Drs. IJzerbout  terecht schrijft heeft hij een prachtig design. Beeld en geluid zijn ook uitstekend, maar daarvoor heb ik er wel een subwoofer en satellietspeakers bij moeten kopen. Het naar onze smaak instellen van die speakers kostte mij overigens ook al menig uurtje, het schrijven van handleidingen is erg moeilijk.... (Het lezen ook, grinnik). Dus als er een afscheid moet komen, dan is dat beslist met moeite.
 
Maar de ergernis neemt hand over hand toe. Toen ik de tv kocht stelde ik de eerder genoemde voorwaarden: eenvoudig te bedienen, op kunnen nemen, en tegelijk kunnen kijken naar een tweede kanaal, gewoon van de Nederlandse zenders. Toch niet zo moeilijk?
 
Een kort overzicht van de problemen waar we mee te maken hebben gekregen: Geprogrammeerde opnamen worden vaak niet opgenomen. Zo nu en dan wordt de hele inhoud van de timer gewist. Een tijdlang kon je alleen maar via de EPG programmeren, elke andere vorm van programmeren, of zelfs een kleine wijziging maken in de via EPG geprogrammeerde opname, ging fout. Dus als er twee afleveringen van een serie na elkaar werden uitgezonden dan viel er altijd een stuk tussen uit, hij moest het in twee losse delen opnemen. Toetste je vandaag in dat hij morgen iets moest opnemen, dan kon het voorkomen dat je de volgende dag in het timeroverzicht zag staan dat hij dat zou doen op 26 maart 2032, of dat hij 3 opnamen tegelijk zou gaan maken. Dat is nu verbeterd, alleen gooit hij zonder aanleiding nog steeds zo nu en dan het timer-overzicht leeg. En serieopnamen kan hij nog steeds niet. 
 
Bij het afspelen van opnamen, of bij het gebruik van time-shift, gaat het beeld soms schokken. Je ziet dan bijvoorbeeld om de paar seconden het beeld verspringen, soms vaker, soms weer bijna niet te zien. Na de laatste update is dat wel minder geworden, maar nog steeds zichtbaar. 
 
Een week of wat geleden reageerde de TV niet meer op de afstandsbediening, en niet meer op de knoppen op het toestel. Uitzetten, aanzetten, stroomloos maken, alle kabels loshalen en opnieuw aansluiten, enz. enz. Niets hielp. Half uurtje uit laten staan, opnieuw proberen. Probleem bleef. Weer een tijd alles uit, opnieuw aanzetten, en hij deed het weer gewoon. Uiteindelijk de hele avond mee bezig geweest en geen TV kunnen kijken.
 
Sinds de laatste firmware update hoor je regelmatig een klik in het speakersysteem, een zachte, maar duidelijk waarneembare tik. 
 
Ik schreef in het begin dat ik eigenlijk niet wilde schrijven over mijn ergernissen. Doe ik het toch…  maar nu hou ik daarmee op. 
 
Bottom Line is dat we geen losse ontvanger meer willen, en alleen een TV zoeken voor de NL kanalen met 2 tuners en opname mogelijkheid. Is de Panasonic wellicht wat? Die lijkt er meerdere in het programma te hebben.
 
T B
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Voor kijken en opnemen moet je twee aparte canaldigitaal kaarten (abbo's) gebruiken. Dit omdat 1 voor kijken en de andere voor opnemen. Dit omdat hij gelijk bij opname decodeerd. Tevens is er een software update laatst geweest waar diverse problemen opgelost zijn.

Anders een losse ontvanger met opname mogelijkheid.

 

Succes topie

 

Ik zeg niet vaak dat een bijdrage onzin is, maar het is pertinent onjuist dat je 2 kaarten met 2 abonnementen nodig hebt om bij Canaldigitaal tegelijk iets op te nemen en te kijken.

 

Je hebt wel twin LNB's  en 2 antenne kabels nodig.

We hebben in het verleden al lange tijd gewerkt met losse sat-tuners. Strong, Topfield, Humax, Rebox. De laatste heeft een twin-tuner. Die stond onder onze Sharp TV die ook een twin-tuner had en dubbel CI slot, maar niet om kon gaan met twee kanalen van Canal-Digital tegelijk.

 

M. 

Ik weet niet welke Rebox je had, maar de 8000,8500 en 9000 kunnen met een kaart uitstekend een kanaal opnemen en tegelijk decoderen en een ander kanaal op tv vertonen. Maar ook hier zijn 2 separate antenne kabels vereist.

Ik heb die ontvangers zelf in gebruik, en heb geen klachten over deze ontvangers.

 

Voor een tv met dubbele ingebouwde satelliet tuner en 2 CI sloten kan je op dit moment de Panasonic WT 600 eens bekijken.

Voor de opnamen kan je er een losse harde disc op aansluiten.

 

Een waarschuwing vooraf, dit toestel zien laat je alle andere toestellen vergeten.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor kijken en opnemen moet je twee aparte canaldigitaal kaarten (abbo's) gebruiken. Dit omdat 1 voor kijken en de andere voor opnemen. Dit omdat hij gelijk bij opname decodeerd. Tevens is er een software update laatst geweest waar diverse problemen opgelost zijn.

Anders een losse ontvanger met opname mogelijkheid.

 

Succes topie

topie; Bovenstaande geldt in het geval van gebruik met uitsluitend CI-modules en verschillende transponders he. (of zie ik het nu zelf ook al verkeerd?)

aangepast door dvbs

Groeten van dvbs,        

 

             UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Een Aston module is in principe dual decoding, maar niet veel ontvangers ondersteunen dit.

Normaal wordt in zo een geval het opgenomen programma op de schijf later gedecodeerd, of tijdens afspelen of gedurende de nachtelijke uren.

Dual tuner ontvangers hebben meestal een ingebouwde kaartlezer waardoor meerdere programma's tegelijk gedecodeerd kunnen worden.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ceesv, je hebt gelijk (was ik toch de mogelijkheid van het uitgestelde decoderen vergeten zeker)

 

bedankt om dit snel recht te zetten.

Groeten van dvbs,        

 

             UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je gaat met die nieuwe TV vrijwel zeker weer dezelfde, andere of meer problemen krijgen, TB. De makers van TV's zijn minder goed in het maken van satelliettuners.

Ik kan het je afraden het nog een keer te proberen. Als zelfs Loewe het niet fatsoenlijk lukt....

 

En overschat de moeilijkheidsgraad van een VU niet. Ze werken simpel en intuitief, de handleiding gebruik je eigenlijk alleen voor het eerste instellen. Daarna is het een paar simpele klikjes en de opnames zijn geprogrammeerd. Mijn vrouw heeft er geen enkel probleem mee.

 

Dat totaal TV de software van OpenPli aanbeveelt is logisch: die is verregaand geperfectioneerd.

En een hobyist is iemand die meer wil dan alleen ned 1, 2 en 3 kijken.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...