Ga naar inhoud


Loewe faalt, maar wat nu?


TangoBravo

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Ik gebruik tot volle tevredenheid Panasonics met ingebouwde Sat tuners, nog nooit problemen gehad.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik begon van mijn Samsung TV te balen, hoofdzakelijk omdat er geen enkele fatsoenlijke settings-editor voor is en ik er domweg tegenop zie om er een nieuwe zender in te programmeren en te rangschikken. Ik begin er niet eens meer aan.

Dat er goede Panasonics met dubbele tuners zijn is natuurlijk prima.

Om nog één keer op de VU´s terug te komen. Het is een genot om ze te gebruiken. Ik ontdek iedere keer weer nieuwe dingen die uiterst handig zijn. Dat het een ontvanger is voor hobbyisten is gedeeltelijk waar. Als je hem uit de doos haalt moet je er even wat tijd in steken en dat was het dan.

Mijn dochter woont nu niet meer bij me en heeft ook een VU+ gekocht. Toen ze nog bij me woonde heeft ze ook de voordelen van dit apparaat leren kennen. Natuurlijk heb ik hem voor haar even geprogrammeerd en ze wil niets anders. Ik ren ook niet iedere keer naar haar toe als er weer eens nieuwe firmware is.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Maar dan kan hij ook terug naar zijn rebox, tenzij dat een 4000 zou zijn.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ken het..gebruik(te) dit programma ook maar vind het waardeloos. Tenzij er nu een betere versie is die user friendly is.

Komt waarschijnlijk omdat ik Dreambox Edit gewend ben en dat is een hele andere wereld. :D

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als zelf Loewe het niet lukt ......

Loewe maakt sinds meer dan 20 jaar geen tv's meer, enkel kasten.

De laatste 10jaar van het beeldbuis tijdperk waren dit Pana's en Grundig tv's.

Daarna LG, Sharp ....

 

Daarom juist moet het toch mogelijk zijn een andere twin tuner TV te vinden?

Als je weet wie de producent van het paneel is, kun je misschien wat meer gericht zoeken.

 

 

We zijn twee pagina's verder, maar TS heeft nog steeds geen antwoord op zijn vraag !

;)

ET8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daarom juist moet het toch mogelijk zijn een andere twin tuner TV te vinden?

Als je weet wie de producent van het paneel is, kun je misschien wat meer gericht zoeken.

 

 

We zijn twee pagina's verder, maar TS heeft nog steeds geen antwoord op zijn vraag !

;)

Bij #16 lees ik anders wel degelijk een antwoord m.b.t. ingebouwde sat tuners.

Maar tegelijkertijd geven de andere reacties aan dat het antwoord niet zo simpel is. Zoals met de meeste zaken in het leven. ;)

De vraag heeft immers betrekking op ingebouwde twin-tuners. 

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je gaat met die nieuwe TV vrijwel zeker weer dezelfde, andere of meer problemen krijgen, TB.

 

 

Tsja, dat was voor mij de opmerking waardoor ik eens goed over mijzelf ben gaan nadenken. Want deze opmerking was gewoon recht in de roos.

 

Als 1 op de 25 mensen problemen met een apparaat krijgen, dan ben ik vaak die ene. Statistisch bewezen.

 

Voor mijzelf kwam er een vraag achteraan: Hoe belangrijk is TV voor mij en wil ik daar al mijn tijd en energie aan gaan besteden? Want met een nieuw apparaat ben ik sowieso weer heel lang bezig bezig. Oude uitbouwen, nieuwe opbouwen en installeren, bijstellen, leren bedienen, instellingen aanpassen, fouten maken en die weer verbeteren. Ik ben helaas een perfectionist.

 

Dus na er een nachtje over te hebben geslapen, het advies van mijn vrouw te hebben beluisterd, en deze thread nog eens te hebben doorgelezen, heb ik besloten de Loewe toch nog één kans te geven. (En we zetten in de slaapkamer een tuner die hetzelfde programma opneemt, als backup, een soort van “programma gemist”…)

 

Ik heb met de dealer gesproken over de Panasonic. Inderdaad heeft deze een twin-tuner, en op internet zijn enkele gebruikers die melden dat dit perfect werkt. Volgens mijn dealer zit er echter wel een risico in: Panasonic is in tegenstelling tot Loewe, niet Canal Digitaal gecertificeerd. Panasonic garandeert desgevraagd ook niet dat het blijft werken, ze garanderen zelfs niet dat het nu werkt. 

 

Verder nog een reactie op enkele opmerkingen en vragen die hier gesteld zijn:

 

Een paar keer wordt genoemd dat TV makers minder goed zijn in het maken van (sat) tuners. Technisch zal dat voor een deel misschien zo zijn, maar mijn ervaring is anders. Aan mijn vorige TV (Sharp LC-46HD1E) heb ik 3 verschillende sat-tuners gehad. Humax, Rebox, en één waarvan ik het merk vergeten ben. Geen van deze 3 gaf zo’n mooi beeld als de sat-tuner van de Sharp zelf.

 

Aan de Loewe heb ik ook de Rebox gekoppeld gehad. (Om die vraag tegelijk te beantwoorden: Het was een RE-8000 twin-tuner met 1Tb HD). Het beeld van de interne tuner was echt mooier dan dat van de Rebox.

 

TV-makers zullen wel goeie sattuners móéten maken, de ontvanger is immers een belangrijk onderdeel van een TV-toestel? De TV-maker kan hem juist veel optimaler integreren in het systeem dan welke losse tuner ook.

 

Het integreren van nuttige / noodzakelijke onderdelen is eigenlijk heel gebruikelijk. Ons fototoestel meet tegenwoordig zelf het licht (vroeger een losse meter) en mijn laptop heeft een ingebouwde wifi-zender/ontvanger, en tomtom verkoopt steeds minder losse navigaties omdat die steeds vaker ingebouwd zitten in auto’s enz.

 

Maar ik geef meteen toe dat lang niet alle TV’s goede sat-tuners zullen hebben. En met de losse tuners kun je hobbymatig zeker meer uithalen dan met een ingebouwde versie.

 

Verder allemaal hartelijk dank voor de gegeven adviezen, het heeft allemaal geholpen om te overzien welke mogelijkheden ik heb en te overwegen wat ik als prioriteit moet stellen.  

 

T B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als 1 op de 25 mensen problemen met een apparaat krijgen, dan ben ik vaak die ene. Statistisch bewezen.

 

T B

ach joh, dan ken je mijn 7 jaren durend ongeluk nog niet :blink::wacko:  en moet dus nog 2 jaar

 

denk je echt dat panasonic zo een paar CEO mannen bij M7 en Kudelski voor hun import in Benelux de rechten gaat betalen om seca3 en CI+ modules gecertificeerd te krijgen? Forget it. Dat is gewoon NOT DONE.

 

Maar goed, over Loewe TVś maar liever gezwegen sinds er al jaaaaaren geleden problemen waren met de dual tuners die nooit opgelost zijn.

 

Als je al twee tuners wilt (de twin oplossing voor iets kijken en wat anders opnemen) dan koop gewoon een moderne twin satelliet receiver.

 

de beeldkwaliteit van de moderne twin receiver is gewoon weg perfect

 

Aan mijn vorige TV (Sharp LC-46HD1E) heb ik 3 verschillende sat-tuners gehad. Humax, Rebox, en één waarvan ik het merk vergeten ben. Geen van deze 3 gaf zo’n mooi beeld als de sat-tuner van de Sharp zelf.

want die bovenstaande stelling, daar geloof ik niets van <> dat kan destijds enkel verkeerd ingesteld zijn.

 

zonder CI+ cam voor je TV bespaar je al direkt 65 euro en kunt die besteden aan een fatsoenlijke sat receiver enigma2

 

ciao

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb zelf enige tijd terug een Samsung led 8000 serie TV gekocht.

Deze heeft dubbele sat tuner,dubbele kabel tuner en dubbele digitenne tuner.

Ik vind het een goede TV met goede sat tuners.

Hij kan diseq 1.1 ,1.2 , en usals aan.

Kost een paar centen maar ik zou zeggen, DOEN.

Vantage 8000s,500Gig. Tuner1 ,draaibaar Gibertini 80cm schotel met Stab h100 en Alps lmb. Tuner2 ,vaste schotel Triax 78,multifeed astra 1-2-3 en hotbird met alps lmb's via diseqc 4-1.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb zelf enige tijd terug een Samsung led 8000 serie TV gekocht.

Deze heeft dubbele sat tuner,dubbele kabel tuner en dubbele digitenne tuner.

Ik vind het een goede TV met goede sat tuners.

Hij kan diseq 1.1 ,1.2 , en usals aan.

Kost een paar centen maar ik zou zeggen, DOEN.

Welk type heb je precies?

Meer dan de loewe zal het niet kosten lijkt me?

ET8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...