Ga naar inhoud


'k Moet een tv gaan kopen voor iemand


de mon

Aanbevolen berichten

80 à 90 cm diagonaal zou die moeten zijn.Maar ik vertrouw die winkel niet.

Plots was op alle tv's samen een cartoon te zien.Iemand zei me ooit eens dat een tekenfilm maar max 256 kleuren heeft.

Led kies ik al zeker,en waar let ik nog op ?

1*187;2*110;3*70 schotels-11*twin lnb;2*quad lnb;Sab Sky 4900

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als dit niet voor een cadeau is,zou ik als die persoon waarvoor je hem koopt,zich nog kan verplaatsen,toch zeker meenemen.

Een TV kopen voor iemand anders lijkt me een enorme moeilijke klus.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar ik vertrouw die winkel niet.

 

Naar een andere winkel gaan als je het niet vertrouwd? Zijn zat winkels waar je een tv kunt kopen.

 

 

 

Plots was op alle tv's samen een cartoon te zien.Iemand zei me ooit eens dat een tekenfilm maar max 256 kleuren heeft.

 

 

Geloof niet dat tekenfilms tegenwoordig nog maar uit 256 kleuren bestaan. Maar wat mooie HD-films laten natuurlijk wel beter zien wat de TV kan. Kun je om vragen in de winkel lijkt me?

 

Waar je verder op moet letten..tsja. Wensen van de gebruiker. Aantal/bijzondere aansluitingen. Wat voor tuners. Geluid kan nogal verschillen bij moderne platte televisies (maar is over het algemeen slecht omdat er nauwelijks ruimte is voor speakers): ga je voor een losse geluidsinstallatie of kies je een met wat beter geluid aan boord. Smart TV belangrijk ja/nee. Opnamemogelijkheden Ja/nee.

 

Zo kan je nog wel even doorgaan, wat sattv4iedereen al zegt, moeilijk voor een ander om al die keuzes te maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan er 3 dingen over zeggen:

 

1. Dat verhaal van 256 kleuren slaat nergens op.

2. Alle TV's in de winkel staan in de winkel mode. Dus van het beeld valt niets zinnigs te zeggen.

3. Die persoon heeft blijkbaar geen enkele interesse in de mogelijkheden van moderne TV's.

 

Conclusie: Lees wat reviews van betrouwbare merken en koop dan een niet te dure 32 inch. Bijvoorbeeld de Samsung UE32F5000 voor 254 euries.

 

Waarom kies je LED zeker?

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

80 à 90 cm diagonaal zou die moeten zijn.Maar ik vertrouw die winkel niet.

Plots was op alle tv's samen een cartoon te zien.Iemand zei me ooit eens dat een tekenfilm maar max 256 kleuren heeft.

Led kies ik al zeker,en waar let ik nog op ?

dan ga je naar de tweede derde vierde en zelf vijfde winkel.

 

of het nu een TV is of een wasmachine

binnen 14 dagen indien niet tevreden geld terug.

aangepast door Tonskidutch

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Echt slechte tv's zijn er niet meer van de bekende merken. Je moet dus meer naar de gewenste mogelijkheden kijken en de benodigde aansluitingen. Tussen de ruwweg 250 en 500 € moet je zeker kunnen slagen.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nieuwe, niet reflecterende tv's worden steeds lastiger om te vinden.

Ik heb mij dat helaas ook te laat gerealiseerd. De rolgordijntjes moeten hierdoor regelmatig onderuit.

Wellicht handig om dit eerst af te stemmen of dit noodzaak is of niet.

 

Als iemand nog een tip heeft voor een nieuwe led 32 inch hoor ik het graag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Merknaam begint met een S .Nu heb ik nog die twijfel van Full HD ,omdat......

1 tv-kijker ligt nogal dichtbij,ca 2 m .De andere kijker zit dan weer op 5 m.Mss daarom de 40 inch tv.

Voor die dichtbij-kijker dus geen muggendraad om naar te kijken.De andere kijker op 5 m zou toch de ondertiteling moeten kunnen lezen.

Omdat de mens in een rolstoel zit weet ik niet of die winkel wel rolstoel-vriendelijk is.De oude beeldbuis tv is stuk,dit wknd een nwe denk ik .

1*187;2*110;3*70 schotels-11*twin lnb;2*quad lnb;Sab Sky 4900

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet waar je woont,maar hier waar ik woon W-vl Belgie,valt dit zeer goed mee,om winkels te bezoeken met een rolstoel.

Omdat ik ook een kameraad hebt,die daarop is gewezen,gaan we dan eigenlijk "echt" naar zo'n winkel,omdat wij dan menen,dat zij ons als klant ook willen,en aanvaarden,en die mogen dan ook meestal wel de apparatuur die we nodig hebben verkopen.Een beloning,om hun winkel rolstoelvriendelijk te maken. :)

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

@de mon

Hoezo twijfel over full HD? Er is niet anders meer. En ja, 40 inch is natuurlijk hun keuze.

 

Ik moest even nadenken, een rolstoelvriendelijke internet winkel? :D

 

Maar ik begrijp dat je wil gaan kijken in een analoge winkel. Naar mijn mening een vrij nutteloze actie. Zoals gezegd, de kleuren staan verkeerd afgesteld en in een grote winkel vergis je je enorm in de afmetingen van een scherm.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

je kunt er allerlei argumenten bij slepen...

maar om dan ook nog eens de rolstoel vriendelijke winkel er in te betrekken...???

(dat spreekt voor zich, dat een winkel rolstoel vriendelijk is)

dus de tweede of derde winkel ga je dan wel binnen, etc

 

 

theparasol,

een Oude CRT glazen beeldbuis is nu niet echt ontspiegeld en dat weten we ook... (al jaren in gebruik)

ook als de west georiënteerde ramen met ondergaande zon ons belemmert

en

ook nadat we de schemerlampen inschakelen 's  avonds

 

haaks op de gevel openingen, nooit parallel aan (idem de arbo adviezen gezien beeldscherm werkplekken)

 

de kijk en luister ruimte voor multimedia wordt dus even belangrijk als de keuze van de apparatuur.

 

maar terug naar de vraag van de mon;

ook dat is nog steeds een ieder gelukt om een passend toestel te vinden

 

 

Led kies ik al zeker,en waar let ik nog op ?

 

als het voor iemand anders is, recht van reclame.

binnen 14 dagen geld terug

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

40" op 5 meter kijkafstand is niet optimaal te noemen.

 

Wil je alle details van HD televisie willen zien is 65" op 4 meter kijkafstand net voldoende.

 

(Aan de andere kant zijn er steeds meer programma's waar je liever geen details wilt zien) ;)

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag nog even bij een Telenet verdeler binnen geweest.Achter hun toog staat een 35 ".De mensen staan dan ook dichtbij het scherm wanneer hun kast wordt aangesloten.Om hun produkt te promoten moet het beeld ook perfect zijn.

Kost wel 400 .De grotere TV's zijn dan direct 110 cm diagonaal en ook meteen de dubbele prijs.

1*187;2*110;3*70 schotels-11*twin lnb;2*quad lnb;Sab Sky 4900

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...