Ga naar inhoud


tvv-kaarten geblokkeerd wegens vermoeden van cardsharing/


Avalon560

Aanbevolen berichten

5.4 Onverminderd het elders bepaalde in deze Voorwaarden, kan TV VLAANDEREN, naar eigen keuze, haar verplichtingen je- gens de Klant, uit het Abonnement of anderszins, opschorten of het Abonnement met onmiddellijke ingang opzeggen, mid- dels een schriftelijke kennisgeving, ....

 

ik dus niet gekregen !

Link naar reactie
Delen op andere sites


dit vind ik ook een goeie :

 

22.2 Het is de Klant niet toegestaan om verveelvoudigingen en/of signalen - ongeacht de gebruikte techniek - van televisieprogramma’s die uit hoofde van een Abonnement worden ontvangen,

op welke wijze deze ook gemaakt zijn, op enigerlei wijze te bewerken (ook in de privésfeer binnenshuis), exploiteren, aan of met derden door te geven of te delen of in openbare gelegenheden te vertonen.

 

dus hun eigen ontvangers zijn ook illegaal, want die bewerken het binnenkomende ge-codeerde signaal en zetten dit om naar een bruikbaar beeldsignaal, wat dus niet mag aangezien het verboden is om het binnenkomende signaal op enigerlei wijze te bewerken !

aangepast door Jean-Claude

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

Sowieso een beetje wazig verhaal aan het worden. Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik alleen vanuit Canal Digitaal oogpunt kan reageren.

 

Er is een nieuwe kaart met L4A software erop die maximaal 4 stations tegelijk mag/kan decoderen (anders gaat de boel op zwart). Deze optie is bewust door Canal Digitaal? gecreeerd om TV kijken op meerdere TV's mogelijk te maken. Immers waren ze er al pijnlijk van bewust dat het 1 TV principe per huishouding uit de tijd was. Er werden zelfs twin PVR ontvangers aangeboden om separaat kijken en opnemen mogelijk te maken. Dat alleen zou al indruisen tegen de regels van TVV die toch eigenlijk een volle dochter is en ook dezelfde apparatuur promootte...

 

Je mag dus gewoon op meerdere TV's kijken en opnemen met een maximaal van 4. Waarom dan plots het intern sharen niet meer mag is mij een raadsel. Of willen ze in Belgie nu ook de grijze kaarten gaan introduceren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Verzonden .

 

"-Bij deze brief , stel ik TV VLAANDEREN in gebreke van eenzijdig ontbinden van een contract van onbepaalde duur .

Vandaag 14-05-2014 geen beeld meer uit mijn decoder wegens moedwillig blokkering van mijn kaart door toedoen van TV Vlaanderen.

-Ik eis een onmiddellijke reactivatie MET vergoeding voor mindergenot en kosten, OF de terug betaling van mijn abonnement EN kaart met stopzetting van het contract.

-Om te zoeken waar het probleem is, log ik in op jullie online klanten dienst. Onder mijn abonnement zie ik geen kaart meer staan. Uit mijn domiciliering blijkt dat alle betalingen keurig uitgevoerd zijn, ook deze maand mei.
Bellen naar de klantendienst :

-Daar krijg ik te horen, dat er een of ander onduidelijk onderzoek loopt met onduidelijke termen, door een persoon of organisatie met een onduidelijk statuut.
TV Vlaanderen concludeert hierdoor mijn kaart te moeten blokkeren !
Meer kan de persoon aan de lijn mij niet duidelijk maken.

Mijn kaart is geblokkeerd door TV Vlaanderen ! Waarom ? Wat nu ?
Om de blokkering op te heffen moet ik een klacht naar een “ obscure” dienst van TV Vlaanderen sturen.
Ik word hier klaarblijkelijk persoonlijk beschuldigd , of zoals telefonisch uitgelegd “mijn kaart” wordt beschuldigd van iets zonder enig bewijslast ! Zonder enig mogelijkheid tot verweer. En dit zonder voorafgaande brief, telefoon mail of uitleg , punt uit ! Geregeld door TV Vlaanderen ten nadelen van mijn persoon.

-Ik voel mij geschonden in mijn privé sfeer doordat er blijkbaar een onderzoek gepleegd is op mijn eigendom en/of persoon zonder toelating. Dit onderzoek is ontegensprekelijk gekoppeld aan TV Vlaanderen en mijn kaart in mijn huis.

-Bij deze eis ik ook dat alle gegevens, onderzoeken en informatie in het bezit van TV Vlaanderen omtrent mijn persoon, mij terstond en volledig overhandigd worden ! 

 

"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er staat "behoudens wettelijke uitzondering", opnemen voor eigen gebruik valt m.i. onder thuiskopie en mag dus wel.

 

Ik zou me veel meer zorgen maken over het artikel waarin staat dat *intern* sharen niet mag. Ik heb maar 1 televisietoestel in huis dus het probleem stelt zich bij mij niet, maar TVV zou als ze dat verbod werkelijk hard willen maken, een wettelijke manier moeten voorzien om desnoods tegen betaling, maar niet voor een tweede keer de volle pot, op een tweede toestel *alle* kanalen te ontvangen. Dit zet natuurlijk de deur open voor misbruik omdat mensen dan hun kaart aan iemand anders gaan geven, en het is spijtig dat de goeien het dan weer met de slechten moeten bekopen. Intern sharen via een thuisnetwerk is dan inderdaad de 'properste' oplossing. Zoals de gebruiksvoorwaarden er nu staan is het gewoon van de pot gerukt.

 

De manier waarop TVV interne cardsharers opspoort is dan weer bijzonder laakbaar. Ik denk dat individuele brieven zoals die van Ltech hier (overigens bijzonder goed verwoord) het gaan moeten afleggen, ik denk dat de gedupeerden toch beter samen actie zouden moeten nemen, hetzij bij een organisatie als Test-Aankoop, hetzij bij de Ombudsdienst voor Telecommunicatie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoofd en slot zijn er af (privacy ;-) )

 

Testaankoop , ombudsman telecom en privacy-comissie zijn ook @mail ingelicht !

=> Als je op bewust op mijn staart trapt, dan bijt ik hard terug hoor. Ik heb mij absoluut niets te verwijten, wat denken die wel! ik ben geen slacht vee hoor.

Ben al wel 6 euro kwijt, en mijn tijd.

 

Ondertussen proef abo op stievie, via mijn apptv, gaat prima, mis aan Kwaliteit maar heb niets beter

Mijn vrouw kan "The Voice" kijken in redelijk condities. en ik ben dus wat gerust ;-)

 

Ik wacht nu geduldig af op antwoord.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is wel volgens mij technisch te realiseren,dat meerdere kaarten met hetzelfde abonnement thuis wordt gebruikt,en onmogelijk wordt op een ander adres te gebruiken,maar dan moeten we over naar hun hardware,en dat willen de meesten niet.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is wel volgens mij technisch te realiseren,dat meerdere kaarten met hetzelfde abonnement thuis wordt gebruikt,en onmogelijk wordt op een ander adres te gebruiken,maar dan moeten we over naar hun hardware,en dat willen de meesten niet.

 

volgens mij is het technisch te realiseren via een extra modem zonder internet aansluiting voor interne ip sharing. !!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon op de receivers de gateway niet of naar zichzelf instellen en je bereikt alleen je local lan en traffic naar buiten is onmogelijk... van Buiten naar binnen trouwens ook ;)

Ja dat is toch de bedoeling  voor  interne   sharing  een niet naar buiten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog een giller in de nieuwe voorwaarden.:

 

22.1 Op de door de Klant uit hoofde van zijn Abonnement ontvangen televisieprogramma’s en de gebruikte encryptiesoftware rusten intellectuele eigendomsrechten. De programma’s mogen alleen in België en in de privé-sfeer van de Klant worden ontvangen.


Op de website van TV-Vlaanderen wordt reclame gemaakt dat je ook een abbonement in  het buitenland kunt nemen.  
Maar volgens deze voorwaarden mag je niet kijken.

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...