Ga naar inhoud


tvv-kaarten geblokkeerd wegens vermoeden van cardsharing/


Avalon560

Aanbevolen berichten


Om te beginnen geen poorten openzetten in Uw router.

Ten tweede een login en password instellen in CCcam

 

WEBINFO USERNAME : <username>
WEBINFO PASSWORD : <password>

 

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om te beginnen geen poorten openzetten in Uw router.

Ten tweede een login en password instellen in CCcam

 

WEBINFO USERNAME : <username>

WEBINFO PASSWORD : <password>

 

Willy

 

?? Geen idee hoe dat moet. Ik heb m'm XTrend ET-6500 gekocht in de satellietwinkel met openPli en CCcam er al op. In het begin heb ik die een keer aan 't netwerk gehangen om via internet een paar plugins te downloaden. Daarna heeft hij altijd 'stand-alone' gewerkt, zonder netwerk. Loop ik nu 'gevaar' als ik hem eens terug aansluit?

Triax TDS-80, TVV duo LNB, Xtrend ET6500 (OpenPLi 4), SAB Titan Micro SE, VU+ Uno 4K SE (OpenPLi 7.2)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dit is weggevallen:

 

 

              We zijn de illegale activiteiten van deze klant op het spoor gekomen via een eenvoudige zoekopdracht in

              Google dat ons toegang gegeven heeft tot een publieke webpagina, op dewelke de nummer van de smartcard

              van de klant onmiskenbaar te zien was. Bij een zoekactie gedurende 6 maanden werden op deze manier

              maar liefst 500 kaarten aangetroffen in dergelijke servers. Deze kaarten werden in overeenstemming met

             onze algemene voorwaarden uitgeschakeld. "

 

Willy

500 kaarten opgespoord, en hier een fractie van dat aantal die zich hierover beklagen.

 

De essentie is dus dat je best intern mag sharen, maar wanneer je poorten op je router openzet de provider dit ziet als het toegankelijk maken van de kaartgegevens voor wan gebruikers.

Ik denk dat betroffen abonnees een harde dobber zullen hebben om hun val dan niet vermeend gelijk te krijgen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

"Wat men natuurlijk doet is zoeken naar netwerkjes door die te infiltreren en als je er 1 hebt, heb je zo de adressen van tientallen anderen."

 

Deze snap ik niet helemaal. Bedoel je hiermee dat je dus als client de andere clients op die server kunt achterhalen?

Nee, maar wel de andere servers. In genoemd voorbeeld zie je er wel 350 staan.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zijn geen servers maar kijkers, de kans dat daar iets te vinden valt is nihil

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Je hebt gelijk, bedoelde uiteraard de serverpagina, dat er ook zo'n 350 zijn, wel veel van dezelfde adressen.

Toch is het infiltreren de weg die cds/tvv volgt.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom denk je,dat het aan de ISP zou liggen?

En zouden bepaalden nu zo dom zijn om hun boxen aan een modem only te schakelen?

ik zou toch eerder denken richting dat michel aangeeft,met gericht zoeken met google,en als deze dan zo dom zijn,dat ze van buitenaf hun cccam info o.i.d. te zien is,is het mogelijk om de serial uit te lezen en deze te desactiveren.Of dit dan wettelijk mag,is een andere kwestie.Misschien is de info die cccam of oscam geeft over de kaart,al voor hen genoeg om te reageren,dat je hun algemene voorwaarden overtreed.Misschien zien zij dat als info die verkregen is door bepaalde bewerkingen,die niet naar hun zin (lees algemene voorwaarden) is.

Ik gis maar.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even op de links geklikt die michel aangaf,en zoals hij zegt,hoe dom kan je zijn,die zomaar bloot te geven.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals eerder aangehaald geeft Telenet aan apparaten een publiek IP adres.  Deze zijn dan zonder meer vanaf het internet te benaderen.  Er moeten dan zelfs geen poorten open staan in de router.

Ook bij Belgacom (en Scarlet, Dommel, EDPnet en zelfs TV-Vlaanderen)  was er een probleem.  Op de router stond geen paswoord.  Als je jouw publiek adres in een browser intikte, kreeg (van gelijk waar) je toegand tot de setup pagina's van de router.  Hierin kon je dus poorten open zetten of forwarden naar ieder intern apparaat van Uw thuisnetwerk.

 

Dus zowel bij Telenet als via ADSL/VDSL stonden standaard de voordeur wijd open voor inbraken.

 

Probeer het zelf eens:  Vind eerst jouw publiek IP adres: http://www.watismijnip.be/

Tik dit adres in de url van een browser, en zie wat je krijgt.

Zeer onlangs hebben ze dit veranderd en moet je nu een paswoord intikken (zie aangehecht voorbeeld)

 

Of dit serial nummer veilig genoeg is, moet ik nog ff checken.

 

 

 

Willy

 

 

 

post-45567-0-69040000-1401255779_thumb.jpg

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja,oftewel,moet je 2X ingeven admin .Dan kwam je er ook in.

Maar ik gebruik daarvoor 2 beveiligingen.Je kan op die modems van scarlet en belgacom,in de router aangeven,dat je geen toegang verleent aan adressen via een wan.Bij mijn kameraad en diens ouders die scarlet en belgacom heeft,staat dit steevast uit.Gecombineerd met een zolang mogelijk wachtwoord.

Ook raad ik de mensen aan,als de technieker weg is,om hun ssid en hun wpa2 key onmiddelijk te veranderen.Want als bepaalden doen zoals ex tele2 in belgie,dan is dit om problemen vragen.Ze gebruikten blijkbaar een bepaald algoritme van de ssid en het jaartal van de modem.Met dit verspreid programmatje op het net,was het een koud kunstje om dit te berekenen.

Maar ja,M7 of hun aangestelden,mogen dit niet doen om kaarten te bekijken.Ik weet zelfs niet,of je geen paswoord geeft op je modem,eigenlijk de toestemming hebt zomaar binnen te dringen,en gegevens te wijzigen,om zaken te gaan zoeken.

Want als ik mijn voordeur openzet om te verluchten,dan mag er niemand zonder mijn toestemming mijn pand betreden.

Maar als je dan ziet,hoe dom bepaalden zijn,om hun cccam info bloot te zetten,dan vraag je wel om problemen denk ik.

Want de serial van de kaarten,waren zo uit te lezen,en voor de provider is dit een paar muisklikken en beeld zwart.

  • Like 1

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om te beginnen geen poorten openzetten in Uw router.

Ten tweede een login en password instellen in CCcam

 

WEBINFO USERNAME : <username>

WEBINFO PASSWORD : <password>

 

Willy

 

Langs welke weg kun je dit beveiligen in CCam?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Dat is een vraag en die vraag hoort thuis in het juiste forum, met een duidelijke titel. In ieder geval niet in dit topic.

 

Bvd.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...