Ga naar inhoud


tvv-kaarten geblokkeerd wegens vermoeden van cardsharing/


Avalon560

Aanbevolen berichten

Ik wil een TVV smartcard overnemen van iemand, en wou checken bij TVV of deze smartcard nog geldig is.
Als ik de smartcard nummer intoets zegt een stem "volgens onze gegevens kan u geen dienst afnemen van TVV" en wordt er opgehangen.

 

Is dit omdat de card geblokkeerd is wegens sharing?
Avalon560 of anderen van wie de kaart geblokkeerd is, krijgen jullie dezelfde melding als je belt naar 02 790 2 790?

aangepast door titaan
Link naar reactie
Delen op andere sites


@Johan45: Het gaat in dit geval om een kaart (in mijn bezit) die sinds enkele jaren in de kast ligt en waar geen abo meer op zit. In het systeem geeft de kaart dus geen reactie op een heractivatie of andere geautomatiseerde vragen via PC / telefoon. Als je naar het (andere) klantennummer van TVV belt ( 02 403 03 33) krijg je een medewerker aan de lijn en die kan het kaartnummer invoeren en controleren op betalingsachterstand of wat dan ook. In het geval van deze kaart was er dus volgens de TVV medewerker geen probleem en kan de kaart gerust overgenomen worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn excuus dan.

In dit geval kan titaan naar het door jou opgegeven nummer bellen en zelf horen of de kaart zonder problemen overgenomen kan worden.

 

Heeft dus niets met dit onderwerp te maken dus onderhandelen kan verder via PM.

Gaan we nu weer On Topic.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo , ook ik was verrast om te zien mijn abonnement op TVV geblokkeerd als gevolg van CS . Het enige wat ik heb gedaan is begin mijn abonnement met CCcam , omdat de visie van rechten is makkelijker ( in de module is traag ) . Maar dan heb ik de kaart via de module ... ik denk terecht CCcam is corrupt , dus ik denk dat hun geschiedenis, zoals de achterdeur route. Toch zou ik graag willen weten wat ik moet doen nadat je ... Omdat ze vertelde me telefonisch dat mijn zaak werd onderzocht door de juridische afdeling ... Dit maakt me bang , want in het contract ze praten over grote boetes! Vooral omdat ik ben niet verantwoordelijk voor CS ... Wat wel zeker is dat ik een lidmaatschap voor mij , hello Telenet TV , TVV tot ziens! Vooral omdat mijn abonnement van februari , kocht ik de module en de kaart voor de finale mijn abonnement hebben geblokkeerd !

Heeft u een brief dat dit handelen ontvangen ? oordeel van abonnement , etc..
Als dat zo is , heb je reageren ?
Ik betaal (ik betaalde ... lol ) mijn maandelijkse abonnement , zodat ze stoppen om te nemen denk ik, als het abonnement wordt stopgezet ?

Dank u voor uw antwoorden !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tijdens uitleg,voor iemand geheel anders,had ik om een screenshot te nemen een dos venster opengedaan,en een ping gedaan naar ik dacht mijn eigen vu.ik had gemist,maar kreeg antwoorden.

Dus ben ik maar lukraak gaan pingen naar 192.X.X.X adressen,waar een ganse rij openbare ip adressen blootkwamen van diverse providers.Dan is het (voor wie het kan) een koud kunstje te gaan poortscannen op die ip's,en hebben ze dan wel kans een antwoord te krijgen.

Zou dit een methode kunnen zijn,dat ze gebruiken,om te zien of er daar toevallig een linux op staat met een m7 kaart,of is dit nu helemaal te ver gezocht?

toch raar,dat ik verschillende publieke ip's zag,als ik pingde naar 192 enz adressen.

toch wreed,dat ze linux ontvangers op deze wijze kapot maken.Want nergens staat,dat een ontvanger niet aan het net mag hangen.Het enige dat ze misschien kunnen moeilijk doen,omdat je een softcam gebruikt,die misschien patenten schend,maar hier is daar nooit gesproken geweest dat het gebruik van een softcam een strafbaar feit is,en staat ook niet in hun voorwaarden.Tenzij ze dit zien als manipuleren van de encryptie technologie,waar wel iets staat in hun voorwaarden.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Enige opmerking in deze discussie:

 

Toen TVV opstarte stond de dreambox in de lijst van goede ontvanger voor het kijken naar TVV op hun website.

 

Mensen met een oude router van telenet krijgen idd een extern ip adres voor een box die aan hun netwerk hangt.

Maar telenet blokt ook alle poorten tot 1024 voor inkomend verkeer.

De standaart webif voor cccam staat dus open bij iemand met een oudere router van telenet.

Telenet is ook de enige provider in Belgie waar je jarenlang het zelfde ip adres kan hebben.

Maar dat doet niet terzake eigenlijk.

Dus heel simpel voor TVV.

Doe een portscan op poort 16001 op de ip range van telenet, en je zal een hoop boxen vinden met een open webif.

Zelfs interne share zal op de webif te zien zijn als extern, want alle boxen krijgen een extern ip adres.

Alle andere ISP hebben steeds gewerkt met interne ip adressen waardoor deze afgeschermd waren.

 

Plz correct me if I am wrong

aangepast door Edwin
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeft al iemand en antwoord van TVV gekregen?

 

Heeft er iemand van de briefschrijvers reeds een antwoord terug gekregen?

 

De telefonische klantendienst verstrekt hier ook geen verdere informatie/status-update over en je wordt met diverse verhaaltjes wandelen gestuurd

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op zo'n antwoord kan je lang wachten vrees ik. Ik herhaal nog eens: ik zie in een dergelijk geval alleen de Ombudsdienst voor Telecommunicatie en/of Test-Aankoop een uitkomst bieden. Dan kan TVV het zich namelijk niet langer permitteren om niet te antwoorden en met bewijzen op tafel te komen (als die er al zijn, en als die legaal verkregen zijn).

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Doe een portscan op poort 16001 op de ip range van telenet, en je zal een hoop boxen vinden met een open webif.

Zelfs interne share zal op de webif te zien zijn als extern, want alle boxen krijgen een extern ip adres.

Alle andere ISP hebben steeds gewerkt met interne ip adressen waardoor deze afgeschermd waren.

 

Plz correct me if I am wrong

 

Ze scannen ook op de share poort zelf.  Standaard is dat 12000 bij CCcam maar ook wijzigen maakt je nog niet veilig.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Enige opmerking in deze discussie:

 

Toen TVV opstarte stond de dreambox in de lijst van goede ontvanger voor het kijken naar TVV op hun website.

 

Mensen met een oude router van telenet krijgen idd een extern ip adres voor een box die aan hun netwerk hangt.

Maar telenet blokt ook alle poorten tot 1024 voor inkomend verkeer.

De standaart webif voor cccam staat dus open bij iemand met een oudere router van telenet.

Telenet is ook de enige provider in Belgie waar je jarenlang het zelfde ip adres kan hebben.

Maar dat doet niet terzake eigenlijk.

Dus heel simpel voor TVV.

Doe een portscan op poort 16001 op de ip range van telenet, en je zal een hoop boxen vinden met een open webif.

Zelfs interne share zal op de webif te zien zijn als extern, want alle boxen krijgen een extern ip adres.

Alle andere ISP hebben steeds gewerkt met interne ip adressen waardoor deze afgeschermd waren.

 

Plz correct me if I am wrong

Inderdaad,dat was/is zo.Maar ik veronderstel,dat als je werkt met een linux ontvanger,dus ook een beetje werkt met netwerken,en al hetgeen die erbij komt,je toch zou denken,dat ze dit weten.Kan mis zijn.Maar toen ik bij een kameraad jaren geleden de eerste dm7000 plaatste aan een telenet modem,die 2 publieke ip's gaf (was afhankelijk van je abbo),heb ik mij kameraad onmiddellijk vertelt,dat hij een router moest tussen steken.

Want weet je wat het geinige was van die 2 publieke adressen (bij hen toch) als je de ontvanger programmeerde,dat de data van je pc,naar je dreambox kwam op je telemeter,want je had zogezegd 50 mb versast van het ene publieke ip adres naar het andere.

Dit was eveneens zo,als je een filmopname verplaatste van je dreambox naar je pc.Of dit bij iedereen zo was,dat weet ik niet,en weet niet meer of dit nu nog zo is,omdat ze bij iedere nieuwe klant of als de klant verhoogd van abbo voor meer snelheid een docssis 3.0 modem krijgen met ingebouwde router.Dit is wel lang geleden,van toen de eerste dm's uitkwamen.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeft er iemand van de briefschrijvers reeds een antwoord terug gekregen?

 

De telefonische klantendienst verstrekt hier ook geen verdere informatie/status-update over en je wordt met diverse verhaaltjes wandelen gestuurd

 

Min of meer heb ik antwoord gekregen ja...

Ik had in mijn klachtenbrief "geëist" dat TV-Vlaanderen mijn kaarten binnen de week terug actief zou zetten. Gebeurt dit niet, dan moesten ze voor mijn part het abonnement per direct stilzetten.

Mail gestuurd op dinsdag, dinsdag erop geen beeld en woensdag volgende mail in mijn bus:

 

Geachte heer/mevrouw xxxxx,

Het spijt ons te horen dat u recent heeft besloten om uw abonnement bij TV VLAANDEREN te beëindigen. Wij hadden u graag als klant behouden en willen graag weten waar het precies is misgegaan. Daarom nodigen wij u uit om uw ervaringen met ons te delen door het beantwoorden van enkele vragen. Het invullen van het formulier neemt maximaal 10 minuten in beslag.

Klik Hier

Om objectiviteit te waarborgen hebben wij het onafhankelijke bureau Feeddex ingeschakeld om uw reactie te verzamelen. Uw respons wordt met de grootste zorg behandeld en zal, indien gewenst, anoniem verwerkt worden. U kunt dat in het formulier aangeven. Feeddex verstrekt uw persoonsgegevens niet aan andere partijen.

 

Is uw overstap mogelijk een vergissing in onze registratie en wenst u toch klant bij ons te blijven? Contacteer onze klantendienst via www.tv-vlaanderen.be/vragen of op het nummer 02 403 03 33.

 

Wij zien uit naar uw ervaringen!

 

Met vriendelijke groet,

 

 

TV VLAANDEREN

aangepast door Johan45
Naam verwijderd

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...