Ga naar inhoud


tvv-kaarten geblokkeerd wegens vermoeden van cardsharing/


Avalon560

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Ik zie even het verband niet.

 

Waarom zou iemand die extern zijn kaart beschikbaar maakt vaker ingelogd zijn bij mijn canaldigitaal?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik zie even het verband niet.

 

Waarom zou iemand die extern zijn kaart beschikbaar maakt vaker ingelogd zijn bij mijn canaldigitaal?

Ho, ho, we hebben het hier toch al vaak gelezen dat diverse TVV-abonnees hun kaart niet extern ter beschikking geven maar toch op "zwart" zijn gezet.

En op "zwart" omdat ze aan vermoedelijke cardsharing doen, dit alles op basis van een specifieke IP-check (die TVV//CDS op hun beurt op een presenteerblaadje krijgen aangeboden omdat ze gebruik kunnen maken van het Mijn CanaalDigitaal inloggen)

aangepast door Toppers
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik ervan begrijp, heeft Canaldigitaal een gewone internet zoekmachine een zoekopdracht gegeven in het WWW en kaarten gevonden die extern benaderbaar waren.

Die gegevens zie je alleen wanneer er poorten open gezet zijn, iets wat je kennelijk bewust moet doen, met andere woorden heeft de gebruiker ervoor gekozen de kaart extern toegankelijk te maken via het WWW.

Volgens de afgesloten overeenkomst is dit niet toegestaan.

 

Die kaarten zijn uitgeschakeld en de klant achter de kaart heeft de mededeling gekregen dat wanneer ze beeld willen hebben een nieuwe kaart moeten aanschaffen.

Als cccam info of oscam info,zichtbaar zijn van het www,en je ziet geen enkele gebruiker staan,vraag ik mij af,of dit ook strafbaar is,want met een zichtbare info van de softcam is het niet mogelijk,om misbruik te maken van die kaart.

Of je moet dan wel geheel dom zijn,om ook poort 21 open te zetten  :sick:

het lijkt wel,dat TVV de kaart kan blokkeren,op basis van punt 22.1.dit stelt dat het bewerken van encryptie software verboden is.

Maar daar staat dat het delen niet is toegelaten onder al of niet commercieel,maar eindigt dan wel,over het doorsturen naar andere huishoudens.Is eigenlijk dubbelzinnig.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ze zullen ergens het kaartnummer kunnen lezen bij deze scan.

Gebruikers met meerdere kaarten hebben slechts die kaart geblokkeerd gekregen die zichtbaar was.

De kaart was dus voor iedereen benaderbaar gemaakt vanuit het WWW.

Tja, en onwetendheid voorkomt niet dat er geen consequentie verbonden zijn aan je handelen.

 

Ik ben hier nog geen mensen tegengekomen die hun ontvanger niet met het internet hadden verbonden en waarvan de kaart is afgeschakeld.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@chatuliem   Juist  :)  eindelijk iemand die mij een beetje begrijpt.

Ik doe dit enkel voor de kwaliteit en de mogelijkheden van de decoders, en nu ook deels voor het leer proces. ;)

Zonder mijn doos, had ik nooit zo diep met linux in contact geweest, en daar ben ik wel blij mee.

 

TVV heeft de klant regelmatig in de val gezet, freq (= kost sat instalateur+lnb), sat (nog eens kost), decoder (= nog eens kost). 

Deze vorm van techniek is niet voor "normale" doorsnee mensen te volgen zonder 5x de kost van een ander systeem.

TVV zijn hoop en al 10 zenders, de rest hebben we gratis.

TVV moet ik niet aan mijn ouders geven, daar worden ze onnozel van.

Mensen die willen hacken en tijd hebben zulle alle systemen kraken, desnoods gewoon via hdmi naar ip .....

 

Zet de dieven in het gevang, niet de bestolen ! of ben ik mis ? :confused:

 

nog steeds geen antwoord

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Dat zou ik ook adviseren. Men kan namelijk niet bewijzen dat je jouw kaart niet volgens de wettelijke voorwaarden hebt gebruikt.

 

Als je wel jouw kaart via het internet aan andere aangeboden hebt zou ik dat echter niet doen. Dan heb je iets fouts gedaan (en ben je ook nog eens dom geweest door de boel niet afdoende af te schermen), ben je gepakt en moet je gewoon als een vent de gevolgen daar van accepteren.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ho, ho, we hebben het hier toch al vaak gelezen dat diverse TVV-abonnees hun kaart niet extern ter beschikking geven maar toch op "zwart" zijn gezet.

En op "zwart" omdat ze aan vermoedelijke cardsharing doen, dit alles op basis van een specifieke IP-check (die TVV//CDS op hun beurt op een presenteerblaadje krijgen aangeboden omdat ze gebruik kunnen maken van het Mijn CanaalDigitaal inloggen)

Het mag toch duidelijk zijn dat het niets met een IP adres te maken heeft. Ze hebben toch echt de kaartnummers ontvangen en die geblokkeerd.

Alleen al het feit dat bij mensen met 2 kaarten er maar 1 uitgezet is geeft dat al vrij duidelijk aan.

Als M7 naar open poorten zou scannen en vervolgens naar het IP adres zou kijken en de hulp van ISP's zou hebben (die zijn niet zo heel gemakkelijk met het vrijgeven van IP + klant data) en zo aan iemand z'n naam/adres zou komen dan zouden ze eerder alle kaarten uit zetten en niet maar 1..

Ze hebben dus daadwerkelijk kaart nummers en op basis daarvan zetten ze kaarten uit.

 

Het te pakken krijgen van een kaart nummer kan via een web interface, in dat geval gebruikt diegene dus bv. cccam/oscam en heeft die persoon totaal geen idee hoe het werkt.. jammer maar helaas.. volgende keer beter je huiswerk doen. 

maar het kaart nummer kan ook verzonden worden via de data van cccam/oscam. Is deze methode gebruikt dan word je kaart gedeeld buiten je eigen netwerk. weer jammer maar helaas.

Heb je iemand anders je ontvanger laten installeren dan zou het kunnen dat die persoon al dan niet bewust jouw kaart deelt..

Denk je echt dat je ten onrechte word beschuldigd.. dan weet je waar je moet zijn.. zou ik zeker doen in dat geval en laat het resultaat hier even weten :)

 

Overigens, die web interface kan je vrij gemakkelijk online zetten met zelf gemaakte data.. er is vast wel een mogelijkheid om geldige kaart nummers te achterhalen.. lanceer er een paar duizend (is vast wel een scriptje voor te genereren) en M7 heeft geen idee welke echt en welke fake zijn.. hebben ze in ieder geval de komende tijd iets te doen daar.. ;)

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probleem bij mij is mijn contract van x jaar geleden, deze heb ik nog, daar staat geen letter van delen, share enz.

Ik ben nooit ingelicht van contract wijziging, dus voor mij geld het niet.

Maar ja daar heb ik nog geen antwoord op. Wel al een maand geen tv !

 

JE hebt als klant geen enkel verweer, je ben als klant niets waard, je bent als klant bij TVV uitschot, en word als dusdanig behandeld.

 

Geen brief, telefoon of mail. geen antwoord niets. Ook geen hoodfzetel in Belgie meer, waar ik van mens tot mens kan gaan praten met de bazen!

Ik kan een proces sarten in Luxenburg, voor een luttel bedrag. EN DAT WETEN ZE AL TE GOED dat niemand gezond van geest OOIT een proces zal starten wegens de kosten/baten

 

Dus TVV doe maar , beslist maar, en vooral wees niet klantvriendelijk, daar zou je klanten met kunnen bij verdienen, en deze doen enkel maar aan card sharing, het zijn rotzakken!  Ze veroorzaken enkel last.

 

Betalen voor een simkaart, dat deed ik ook 20 jaar geleden voor mijn mobilofoon, Met wat concurrentie was dat snel gedaan. Kost prijs simkaart, 3Euro ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dat men kaarten blokkeert welke via internet geshared (kunnen) worden is ook in het belang van de betalende consument.

Of moeten die met nog meer beveiligingsmaatregels beperkt worden.

Het is ondertussen wel duidelijk dat men met een zoekmachine gewoon het internet afgegraasd heeft naar kaartnummers van openstaande kaarten.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begrijp niet in deze story dat er abonnees zijn met meerdere kaarten waarvan er slechts één uitgeschakeld wordt.

TvVlaanderen kan aan de hand van het kaartnummer zien wie de eigenaar is en kan ook zien hoeveel kaarten er geregistreerd en in gebruik zijn.

Als er aan CS gedaan wordt dan zijn er meerdere kaarten in het spel, dan verwacht je toch dat die allemaal uitgeschakeld worden.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Lees post nummer 73 van dit draadje nog maar eens door, alleen wanneer je de 2e kaart na het uitschakelen van de 1e kaart in je lekkende softcam stak, werd deze ook uitgeschakeld.

Alleen op internet aangetrofffen cardnummers worden uitgeschakeld.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die handelwijze van TvVlaanderen is juist zo vreemd.

 

Als klant heb je een abonnee nummer en daar staan alle kaarten op geregistreerd.

Daardoor is het voor TvVlaanderen met één klik te zien hoeveel kaarten er op dat abonnee nummer staan geregistreerd en welk pakket er opzit.

Als je dat weet, en dat weten ze, sluit je toch niet alleen de kaart af waarvan aangenomen wordt dat hij gebruikt wordt om te sharen.

Logies zou zijn dat de overige kaarten die geregistreerd staan op het abonnee nummer ook afgesloten worden.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Naar wat ik hier lees sluit men alleen de kaart af die werkelijk door TVV in het www kan worden waargenomen.

 

Een van de posters hier heeft beschreven dat eest een kaart in een bepaalde ontvanger welke ook aan het internet hing werd afgesloten en toen hij een paar dagen later een van zijn andere kaarten in die ontvanger ging gebruiken ook die kaart geblokkeerd werd.

 

Men heeft als criterium dus het door hun kunnen waarnemen en lezen van het cardnummer in het www.

 

Het probleem hierbij is echter dat bepaalde klanten zich niet bewust zijn van het al dan niet bedoeld naar buiten lekken van de kaartinformatie door de manier waarop ze hun softcam en router hebben geconfigureerd.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...