Ga naar inhoud


tvv-kaarten geblokkeerd wegens vermoeden van cardsharing/


Avalon560

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Dus die software of delen daarvan zou niet gepatenteerd en gelicenceerd kunnen zijn?

 

Google maar eens op softcams illegal?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ze zijn illegaal omdat voor de diverse coderingstechnieken in de softcam geen licentierechten betaald zijn aan het rechthebbende smartcard security bedrijf.

De coderingen die er nu inzitten zijn al vele jaren public bekend maar dat geldt zeker niet voor de laatste pairing en controlword postprocessing technieken. Sterker nog, stel dat iemand mij er een zou aanleveren en ik deze zou "committen" in de trunk van oscam is dat een garantie voor een stevige rechtzaak met celstraf en schadevergoeding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Een softcam emuleert een CI module.

Een CI module mag je ook niet zo maar namaken.

Daarom zijn sommige softcams illegaal.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet ik ben hier newbie, maar ben in andere forums al langer onderweg en ook ik ben vrij zeker dat softcams illegaal zijn.

Reden? Inderdaad het ontbreken van licenties voor de coderingstechnieken.

 

Voorbeeld: de vu+ boxen: de cardreader zijn officieel gelicenceerd voor 'xcrypt' en niks anders, dus eigenlijk mag je er enkel xcrypt kaarten in gebruiken.

 

MAAR: mijn mening is dat ze mogen blij zijn dat je een legaal abonemment hebt en dat ze daarom niet hoeven te klagen (ookal zouden ze dit wel mogen), daarom voel ik mij ook niet slecht bij het gebruiken van softcams. Bovendien kunnen ze als je geen poort openzet naar buiten niet op legale wijze zien dat je al dan niet een softcam gebruikt, anders zouden het illegale hackerspraktijken zijn. (Dus ze kunnen je dan niet aanklagen want ze hebben geen rechtmatig verkregen bewijsmateriaal) Daarom zou ik moest het mij overkomen dat tvvlaanderen mij blokkeert, direct dreigen met een klacht wegens deze hackerspraktijken. Indien je WAN-sharing zou doen (waar ik een AFSCHUW van heb, zo maak je het de TV-operators moeilijk en het is gewoon GIERIG zijn), kan TVVlaanderen mits wat zoekwerk zonder illegale Hackerspraktijken aan je ip-adres komen, en indien ze dan op legale wijze het woonadres achter de ip-adres opvragen wegens die bewijzen van illegale praktijken kunnen ze rechtmatig aan je naam komen en mogen ze je kaart ook blokkeren omdat je voorwaarden voldaan hebt.

aangepast door Clemens-vuplus

docendo discimus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet ik ben hier newbie, maar ben in andere forums al langer onderweg en ook ik ben vrij zeker dat softcams illegaal zijn.

Reden? Inderdaad het ontbreken van licenties voor de coderingstechnieken.

 

Voorbeeld: de vu+ boxen: de cardreader zijn officieel gelicenceerd voor 'xcrypt' en niks anders, dus eigenlijk mag je er enkel xcrypt kaarten in gebruiken.

 

MAAR: mijn mening is dat ze mogen blij zijn dat je een legaal abonemment hebt en dat ze daarom niet hoeven te klagen (ookal zouden ze dit wel mogen), daarom voel ik mij ook niet slecht bij het gebruiken van softcams. Bovendien kunnen ze als je geen poort openzet naar buiten niet op legale wijze zien dat je al dan niet een softcam gebruikt, anders zouden het illegale hackerspraktijken zijn. (Dus ze kunnen je dan niet aanklagen want ze hebben geen rechtmatig verkregen bewijsmateriaal) Daarom zou ik moest het mij overkomen dat tvvlaanderen mij blokkeert, direct dreigen met een klacht wegens deze hackerspraktijken. Indien je WAN-sharing zou doen (waar ik een AFSCHUW van heb, zo maak je het de TV-operators moeilijk en het is gewoon GIERIG zijn), kan TVVlaanderen mits wat zoekwerk zonder illegale Hackerspraktijken aan je ip-adres komen, en indien ze dan op legale wijze het woonadres achter de ip-adres opvragen wegens die bewijzen van illegale praktijken kunnen ze rechtmatig aan je naam komen en mogen ze je kaart ook blokkeren omdat je voorwaarden voldaan hebt.

 

Je vergeet één ding. Ze moeten ook nog kunnen bewijzen dat je jouw kaart nummer betrokken is bij sharing.

Jouw IP-adres kennen, en het detecteren dat er ergens een poort openstaat, en dan concluderen dat je een softcam gebruikt (en je dus de mogelijkheid hebt om te sharen) is er wel over.

 

Willy

 

PS: Als ze trouwens in hun voorwaarden zouden zetten dat het gebruik van een softcam niet toegelaten is, is zeer voor discussie vastbaar. want in het verleden steeds toegestaan.  En zelfs in het begin van CD/TVV ondersteund.

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog iets toevoegen, het woord softcam is ook misleidend, want alle boxen - ook die van M7 - gebruiken een gedeelte software om de signalen te decoderen.

Zij gebruiken dus ook een softcam als het ware.  Het enige verschil dat hun software afkomstig is van Kudelski.

 

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je vergeet één ding. Ze moeten ook nog kunnen bewijzen dat je jouw kaart nummer betrokken is bij sharing.

 

neen ze moeten niets

alles hier gaat over cardshare verdacht!!!

niets concreets (en dat zal men jullie ook niet aanleveren)

volgens het business agreement met TVVlaanderen of Canal Digitaal van de M7 group, kunnen ze eenzijdig altijd abonnementen wijzigen danwel abonnees royeren.

 

Dus: als M7 zegt >cardsharing verdacht< en daar U weet dat cardsharing bij wet verboden is dan kan M7 eenzijdig elke actie nemen die haar goeddunkt.

De makkelijkste actie is echt om U als "mogelijk foute" abonnee te royeren zonder aan derden te vertellen hoe dat verdacht tot stand kwam.

 

Het hele gedoe met wat voor receivers en of softcams is allemaal voor de kat z'n kont.

aangepast door Tonskidutch
  • Like 1

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iets voor TVVlaanderen of Canal Digitaal om te overwegen.

 

Royeer alle  klanten op verdenking van cardsharing, en schakel alle smartcards uit.  Drie vierden van de klanten kunnen geen kant op om op zeer korte termijn een alternatief te voorzien en kopen een nieuwe smartkaart en activeren die.

Opbrengst voor TVV/CD € 129 per klant.

Kassa, Kassa

 

 

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mochten ze dit doen,dan vrees ik,dat niet elke "klant" zomaar 129€ + activatie kost zou betalen.

Want mijn inkomen is zo laag,dat ik wel 4 maanden zou moeten sparen,vooraleer ik dit zou kunnen aankopen.

En zouden de content leveranciers daarmee blij zijn?want tenslotte verliezen ze zei ook potentiële kijkers.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wel meer kijkers, maar minder inkomsten.

 

Iets waar de officiële abonnees voor mogen opdraaien.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn vorige post was sarcastisch bedoeld.

En idd cardsharing is iets waar de officiële abonnees mogen voor opdraaien.

Maar wat TVV doet kan ook niet door de beugel, iemand zijn kaart blokkeren op een vermoeden kan niet.  Ik verwacht van een proffesionele organisatie dat die met deugdelijke en wettelijke bewijzen komt.

 

Willy

aangepast door Kabeltje87

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wat ik ervan begrijp, heeft Canaldigitaal een gewone internet zoekmachine een zoekopdracht gegeven in het WWW en kaarten gevonden die extern benaderbaar waren.

Die gegevens zie je alleen wanneer er poorten open gezet zijn, iets wat je kennelijk bewust moet doen, met andere woorden heeft de gebruiker ervoor gekozen de kaart extern toegankelijk te maken via het WWW.

Volgens de afgesloten overeenkomst is dit niet toegestaan.

 

Die kaarten zijn uitgeschakeld en de klant achter de kaart heeft de mededeling gekregen dat wanneer ze beeld willen hebben een nieuwe kaart moeten aanschaffen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik ervan begrijp, heeft Canaldigitaal een gewone internet zoekmachine een zoekopdracht gegeven in het WWW en kaarten gevonden die extern benaderbaar waren.

Die gegevens zie je alleen wanneer er poorten open gezet zijn, iets wat je kennelijk bewust moet doen, met andere woorden heeft de gebruiker ervoor gekozen de kaart extern toegankelijk te maken via het WWW.

Volgens de afgesloten overeenkomst is dit niet toegestaan.

 

Die kaarten zijn uitgeschakeld en de klant achter de kaart heeft de mededeling gekregen dat wanneer ze beeld willen hebben een nieuwe kaart moeten aanschaffen.

Zou wel heel gemakkelijk zijn, en diegene dan die niet benaderbaar zijn en toch hun kaart is afgesloten ?

 

In deze draad is toch (al) eerder verteld dat Canaal Digitaal doelbewust diegene laat controleren die vaker dan normaal gaan inloggen via "Mijn CanaalDigitaal" ??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...