Ga naar inhoud


Wie kan verschil kabeltv coax en satelliet coax goed beschrijven?


Mags

Aanbevolen berichten

Ja, zo zie je maar. Wil je bij aanschaf van satellietbenodigdheden een hoop problemen voorkomen, dan kun je beter maar voor kwaliteitsmerken gaan. Dat geldt voor lnb's, diseqc-switches en coaxkabel. Wil je goede spullen of wil je goedkope spullen.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 31
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Nou was tot mijn verbazing de kabel die ik gisteren heb gekocht half zo duur als de "zolderkabel" en dat terwijl ik die bij een in de regel duurder bedrijf heb gekocht. Ja, als ik had kunnen kiezen tussen een goedkope en een dure die beide "satelliet" in hun naam hadden, dan had ik gisteren echt wel de duurste gekozen. Als deze goedkope kabel nog niet het gewenste resultaat gaat geven, dan ligt de boel toch open en is er weinig geld verspild.

 

Grappig, onder de laatste reactie van Sprietje zie ik een advertentie voor een Hirschmann ding "de goedkoopste van Nederland" voor maar 84 eurotjes. Lijkt wel topic based... ware het niet dat het om een kabeltv versterker gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Handig he, die cookies op je computer die dat mogelijk maken.

Ik zie daar bijvoorbeeld een reclame voor grasmaaiers.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog even back to topic. Het is me gelukt zonder al te veel hak- en breekwerk de nieuwe kabel aan de oude kabel zonder knikken naar beneden te trekken. Om vervolgens tot de ontdekking te komen dat mijn F-connectoren een grotere maat zijn dan de nieuwe kabel. Ze zwabberen eromheen. Desondanks is de ontvangst op zolder nu perfect. Allemaal hartelijk bedankt.

 

He, er is hier geen dikke duim of pluim smiley

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lijkt wel of je een dunne coax variant opgedoken hebt, natuurlijk wel handig want die gaat wat soepeler door de "haakse" bochtjes.

Enfin, mooi dat het nu dan ook storingsvrij werkt!

 

P.S. Als ik het me goed herinner heb ik wel eens F-connectors voor dunnere coax in handen gehad dus als je het helemaal perfect wilt maken zonder kunst en vliegwerk zou ik daar eens naar op zoek gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

F-schroef connectors heb je in vele maten en wel in: 3,2mm, 4,0mm, 5,0mm, 5,5mm, 5,8mm, 6,0mm, 6,4mm, 6,8mm, 7,0mm, 7,5mm, 8,0mm, 8,2mm enz.
Op een coaxkabel moet dus wel de juiste F-connector gebruikt worden.
Is deze te groot van diameter, dan zit de F-connector niet goed vast en maakt deze geen goed contact.
Is deze te klein, dan snij je de dunne draadjes van de vlechtmantel door.
Koop je een goedkope F-connector, dan kan het zijn dat je wel de juiste maat hebt gekocht maar dat de schroefdraad in de F-connector te scherp is waardoor je ook de dunnen draadjes doorsnijdt. Een F-connector moet ronde schroefdraad hebben.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo zie je maar dat je een forumdraadje nooit te snel als afgehandeld moet beschouwen. Ja, de coax die nu naar boven loopt is opvallend dun, opvallend soepel, blijft niet aan een magneetje hangen :whistle: , zwart en van het merk Kopp. Komt van een andere bouwmarkt dan die Kabelkeur. Hij liet zich vrij makkelijk alle bochten om naar beneden wurmen (boven stukje duwen, beneden voorzichtig trekken, etc..)

 

De "10 meter" rol bleek helaas ruim minder dan 10 meter te bevatten en ik ben natuurlijk niet van plan om 'm nu weer uit zijn schuilplaats te trekken om bij de bouwmarkt te gaan klagen. Ach, het zit nu met een 2 meter stukje wit tot aan de muur, is ook nog mooier.

 

Ik ben nog niet direct van plan om op jacht te gaan naar de juiste maat F connectoren. Zolang ik er niet aan trek, werkt het. Ik frummel er nog wel wat latoenkoper tussen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, geen latoenkoper er tussen. Bekijk eerst de bijlage hoe je een coaxkabel moet aansnijden. In het vierde tekeningetje moet je de vlechtmantel achteruit vouwen. Voordat je dat doet, wikkel je eerst wat plakband over de buitenmantel van de coax zodat deze wat dikker wordt. Dan pas vouw je de vlechtmantel achteruit. Even uitproberen hoeveel plakband je erom moet wikkelen.
Isolatietape is misschien wat kneedbaar en glibberig van de lijm. Misschien kun je beter cellotape of Scotchtape nemen. Dat heeft wat meer body.
 

post-60869-0-38045500-1399390645_thumb.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het is en blijft prutswerk.

2 passende f-connectoren lijkt mij een beter idee.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat bij mij ook werkte bij een dunne kabel in een te dikke F-stekker:

 

Het stukje van de buitenomhulling die er voor de F-stekker af zou moeten er niet helemaal afhalen, maar eerst 3 insnijdingen geven in de lengterichting. Afhankelijk van de hoeveelheid benodigde opvulling eventueel 1 of twee van die stukjes verwijderen, en de andere "omklappen" naar buiten (net zoals je later met het vlechtwerk doet).

Dit zorgt dan ook voor de benodigde opvulling van het plugje; het toevoegen van plakband of iets anders is dan niet nodig.

 

NB Wel opletten dat de kern zo goed als mogelijk in het midden uit blijft komen!

 

groet, A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zijn de sattuners tegenwoordig beveiligd tegen sluiting? "Vroeger" was het behoorlijk fataal als je kern verbinding maakte met de mantel.

Lijkt me nog steeds niet gezond. Dit moet je gewoon niet willen. Die connectortjes kosten vrijwel niets, daar zou ik dat risico niet voor willen lopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...