Ga naar inhoud


Updaten naar open pli4.0 en zenderlijst


RKrijnen

Aanbevolen berichten

Beste vrienden, ik kom er even niet uit met 2 waarschijnlijk simpele dingen....

 

Ik wil mijn et9000 updaten naar open pli4.0, dus gedownload, uitgepakt en op een wat oudere usb stick gezet. vervolgens de stick in de ontvanger en opnieuw opgestart maar hij vraagt dan niet van "wilt U updaten?" hier gaat vast iets heel simpels mis, maar na een week tobben, heb ik geen idee wat.

 

Dan vraag 2, hoe kan ik zenders in een makkelijke volghoorde zetten zodat mijn gezin straks ook tv kan kijken, als je nu op p+ of p- drukt krijg je een complete lijst van alles wat los en vast zit, nou dat gaan ze hier nooit snappen.

 

Als je met de pijltjes links rechts gaat zapt ie wel, maar dan moet ik wel een lijst hebben waarin hij zapt zonder al die filmkanalen en hbo dingen.

 

Ik ga volgende week een family abo afsluiten bij cd, maar het is wel de bedoeling dat mijn family het snapt en ik kom er niet uit, zal ook wel weer iets simpels zijn....

 

Ik heb al wel via de ipad en laptop contact met de Et9000, maar verder krijg ik t niet voor elkaar ( open webif), en ik heb een universele ab die ik kan instellen voor het dagelijks gebruik.

 

Alvast dank voor het redden van mijn huwelijk.

( vorig weekend al 2 dagen op een ladder gestaan )

 

Excuses voor mijn lompigheid, ben pas 2 weken aan t tobben.

  • Like 1

Fuba Daa850 met multifeed , Vu+duo 4k se met dvb s en dvb c. Vti 15

Link naar reactie
Delen op andere sites


Je ingelezen zenderlijst is eigenlijk een database.

Als je de lijst op het scherm voor je hebt, kun je via de menuknop favorietenlijsten aanmaken.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laatste versie op fat 32 usb zetten, receiver uit zetten, usb plaatsen.

Knop channel up indrukken, receiver aanzetten en al je ziet dat de recever gaat inlezen nergens meer aankomen tot de reveier zelf restart.

Bij eventuele vraag om restart (in beeld) dat doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Eduard, zo simpel, zo over t hoofd gezien...

Held van de dag!

 

Maar de handeling van catw had ik al geprobeerd, en net weer, maar als ik m opstart en ch + ingedrukt houd dan start ie op en gaat ie gelijk omhoog zoeken in de kanalenlijst. Nu had ik gedacht (...) werkt de Usb poort wel op de ontvanger? Dus ik heb een foto op de stick gezet en in de ontvanger gedaan, maar ik kan die foto niet te voorschijn toveren. Als ik die stick in mijn tv stop dan komt de foto wel, de foto staat er dus wel op.

 

Normaal als je een stick in een apparaat stopt gaat er ook een lampje knipperen op de stick, doet ie ook niet op de Xtrend. Zou mijn probleem daar in kunnen zitten en hoe kan ik de Usb op de Xtrend testen?

 

Nog ter info: heb nu openpli 3.0, kernel 3.8.7 , enigma 2014-01-01.

Fuba Daa850 met multifeed , Vu+duo 4k se met dvb s en dvb c. Vti 15

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je gebruikt de USB poort aan de voorkant van de receiver?

En alle andere USB poorten zijn leeg? = de voorwaarde voor flashen.

 

Werkt het dan nog niet, probeer een andere USB stick, zijn ze nogal gevoelig voor.

It is my allegearre like folle as de ko skiet as de bolle...

ET9000, WaveFrontier 90, LT8700, Kathrein 120 cm Prime Focus draaibaar en nog wat speeltjes..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb nog geen poorten in gebruik, voorkant, achterkant, 3 verschillende sticks geen verschil.
mapje heet et9x00 ( dus met de x) en 4 bestanden. Alleen die .bin staat niet in de naam zie ik nu. het zijn wel bin bestanden.

aangepast door RKrijnen

Fuba Daa850 met multifeed , Vu+duo 4k se met dvb s en dvb c. Vti 15

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb net nog een stick gevonden, ( groeien hier in t wild lijkt het wel ) die er in gestopt en geprobeerd. Nog niks. Als ik probeer een backup te maken met de Xtrend dan meld ie vriendelijk ( met rode letters ) er is GEEN geldige USB stick gevonden, dus ik heb niks te doen.

 

Verder mompelt ie iets over een bestand wat er op moet staan met de naam backup, maar daar had ik ook al gedaan, in 3 varianten.

Fuba Daa850 met multifeed , Vu+duo 4k se met dvb s en dvb c. Vti 15

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan ga ik mij afvragen of je wel al de juiste drivers er in hebt, dit is dus wel noodzakelijk anders werkt het ook niet.

 

Bootloader 30.09.11 (Et9000)

ET9x00 New Drivers 2011.10.29

 

Volgens mij moeten (zie hier boven) dit de laatst goede zijn die je nodig hebt, de file's moet je dus zelf even downloaden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Pedro Newbie

Heb net nog een stick gevonden, ( groeien hier in t wild lijkt het wel ) die er in gestopt en geprobeerd. Nog niks. Als ik probeer een backup te maken met de Xtrend dan meld ie vriendelijk ( met rode letters ) er is GEEN geldige USB stick gevonden, dus ik heb niks te doen.

 

Verder mompelt ie iets over een bestand wat er op moet staan met de naam backup, maar daar had ik ook al gedaan, in 3 varianten.

Er wordt niet gemompeld "over een bestand wat er op moet staan met de naam backup" maar:

Er is GEEN geldige USB-stick gevonden, dus ik heb niets te doen.               

                                                                               

LEES DIT A.U.B.                                                                

Om direct een back-up op de USB-stick te maken MOET er een bestand op staan met

de naam:                                                                       

backupstick of                                                                 

backupstick.txt                                                                

                                                                               

Als je een USB-stick plaatst met dit bestand dan wordt de back-up automatisch op

de USB-stick geplaatst en kan dan gebruikt worden om de image te herstellen.  

Het programma sluit nu af.        

 

Lijkt me redelijk duidelijk (maar misschien komt dat omdat ik die tekst geschreven heb)                                           

Link naar reactie
Delen op andere sites

Euh.... Hoe kan ik zien welke bootloader mijn box heeft?

 

Menu, Informatie, uw ontvanger, derde regel van boven. Of via openwebif linker zijde in menu Box Info.

 

Maar het stond al in bericht 4 van jou.

 

De laatste heb je al (3.8.7).

 

Blijft nu over de (ver)werking met de USB s(t)ick en de reveiver dus dat moet als eerste uitgezocht worden.

 

menu, plugins, groene knop, als het geladen is naar drivers en daar wat uitzoeken...MAAR zelf heb ik nooit een driver hoeven installeren dus welke usb stick ik ook pak ze worden altijd gezien door de software, dus daar pruts ik ook nooit aan..

 

Als advies geef ik dan ook; aan vraag het even bij de mensen van openpli die hebben er verstand van.

aangepast door catw
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...