Ga naar inhoud


Hoe interne cardsharing instellen?


esreverse

Aanbevolen berichten

Hallo medesatters,

 

Tijdje geleden dat ik hier geweest ben met mijn IPBox9000 en die doet het nog goed met PGI1.3.

Echter wil ik graag via de laptop TV Kijken (XBMC) en heb ergens gelezen dat dit moet kunnen met de VU+ DUO2.

 

Ik maak gebruik van 2 CD kaartjes die nu nog in de IPBOX9000 zitten en ik heb nog een andere IPBOX9000 die via een interne share gebruikt maakt van die 2 CD kaartjes en dat werkt goed. Op de kinderkamer staat nog een OpenBox en die doet het ook via een Interne Share.

Hij staat hier nog in de doos en ik wil jullie advies vragen wat ik er nu het beste mee kan doen. Ik neem aan een andere Image erop maar welke? PLi of VTi? Dit is voor mij nog even allemaal nieuw maar daar zal de komende tijd wel verandering in komen.

Ik zal even vertellen wat ik graag wil. Het liefste wil ik een centrale TV Server maken van de VU+ en via een AsRock ION systeempje waar XBMC op draait TV kijken en de opnames terug kijken. Op mijn laptop wil ik ook via XBMC in de tuin het WK kunnen kijken.

Ik wil graag mijn OpenBox en 1 IPBox9000 via een interne share gebruik laten maken van de CD kaartjes in de VUO+.

 

Wie wil me op weg helpen?

aangepast door Michel
onduidelijke titel
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

haha, ja de ip 9000, dat waren nog eens tijden. Hoe vaak ik geen "EPIC FAIL" gezien heb, en mislukte opnames... Ik denk dat je met je duo2 veel plezier gaat beleven, en je vrouw ook omdat deze wel gewoon goed werkt vanaf het moment dat je klaar bent met instellen.

 

Pli of vti is afhankelijk van persoonlijke smaak. Beide image bouwers maken een goed image wat goed draait op een vuduo2. Als je met xbmc aan de gang gaat zul je gebruik moeten maken van de xbmc vuduo plugin. Intern sharen kan uiteraard prima, op je vuduo2 kan je gewoon oscam of cccam draaien. Je hebt overigens geen xbmc nodig om tv te kijken via je vuduo2, een laptop of courant tablet zou ook prima moeten werken.

 

Alvast veel plezier met je duo2, dat ga je ongetwijfeld hebben. Wat voor een tuners heb je erin zitten eigenlijk?

 

Overigens, beste wat je kan doen is hem aan mij geven, maar dat terzijde :)

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb er 1 twintuner inzitten en dus nog een slot open voor nog een twintuner mocht dit niet genoeg zijn.

Het installeren van OpenPLi is kinderlijk eenvoudig. Map unzippen op een Fat32 USB stick, de box aanzetten met de stick erin en dan op Power drukken. De installatie gaat lekker snel en...... het werkt ook nog meteen.

 

Het valt wel op dat bij de setup het bladeren wat hapert en dat er linksboven iets staat te draaien. Na de setup is dit echter verdwenen.

 

Alleen vergeten de 23.5 in te stellen en daarom opnieuw de setup gestart. Daarbij kwam ik ook zenderlijstype tegen en hier gekozen voor Astra 1 Astra 3.

 

Dan de Softcam CCcam of Scam? Heb maar CCcam gekozen, dit kunnen we later vast wijzigen als daar aanleiding voor is.

 

1e indruk. Wat een verademing. Zappen gaat razendsnel t.o.v. mijn IpBox.

 

Vanavond dus generale repetitie: In de tuin Nederlands Elftal kijken want Open Webif werkt ook prima. (VLC)

 

De volgende stap is de interne share instellen zodat mijn IPBox en OpenBox op de slaapkamer(s) ook gaat werken.
Daarna kijken we naar XBMC en vervolgens zou een Raspberry dienst kunnen doen als satbox vervanger?

aangepast door esreverse
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier hebben we al de 1e uitdaging :)

1. De Vu+ Duo als cardserver en de IPbox en OpenBox als Client. Volgens mij krijg ik de IPbox nooit niet aan de het werken op CCcam. Ik heb het vermoeden dat ik Newcs moet installeren op de VU+ Duo. De Openbox heb ik nog niet getest maar deze werkt volgens mij met CCcam en dat zal niet zo lastig zijn.

Het gaat mij nu even om de IPbox. Deze liet ik eerder via newcamd.list verwijzen naar de andere IPbox (NewCS server)

 

CWS = 192.168.1.151 32100 password password 11 12 13 14 15 16 17 18 19 10 11 12 13 14 lan cardserver
CWS = 192.168.1.151 32101 password password 11 12 13 14 15 16 17 18 19 10 11 12 13 14 lan cardserver

 

Nu heb ik NewCS al gevonden in de VU+ en geinstalleerd maar hoe kan ik deze instellen?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aangezien ik vroeger ook een IpBox 250s heb gehad wist ik mij nog te herinneren dat deze ook gewerkt heeft. Deze draaide CCcam en maakte gebruik van de kaarten in mijn IPBox. Ik heb daarop de CD kaarten weer in de IPBox gestopt en deze weer gebruikt als kaartserver. Zo ben ik even geholpen maar ik zou liever de VU als kaartserver laten werken.

http://ipnrvanipbox:9000 om in NewCS een gebruiker (Newcamd Users) en password aan te maken voor de VU.

 

Daarna de CCcam.cfg in de VU bewerken (WinSCP of TotalCMD om een ftp verbinding te maken) en 2 N: lijntjes toevoegen die verwijzen naar beide kaartlezers in de IPbox.

(Maak eerst een wachtwoord aan voor root in de VU, anders kun je geen ftp verbinding opzetten. Open dosprompt. Telnet ipnrvubox. Log in met root en typ pwd.)

N: 192.168.1.151 32100 user password 11 12 13 14 15 16 17 18 19 10 11 12 13 14
#
N: 192.168.1.151 32101 user password 11 12 13 14 15 16 17 18 19 10 11 12 13 14

 

De poortnrs 32100 en 32101 vindt je terug in de Newcs.xml van de IPbox alsmede de deskey. Ook vindt je het poortnr 9000 hierin terug, mocht je de webinterface voor het aanmaken van een gebruiker niet kunnen starten. Ipnr moet je natuurlijk aanpassen naar je eigen wens. Ik heb de IPbox een vast IP adres gegeven zodat niet per ongeluk door het modem iets anders kan worden.

 

Nu heb ik de 2 kaartlezers van de VU weer vrij. Misschien nog een extra Cable tuner aanschaffen en een Ziggo kaartje? :)
Ik heb het basispakket van Ziggo ook nog altijd voor 2 andere kinderkamers en die hebben gewoon een Ziggo kaartje met cammodule in de TV.

Sat TV regelen op 5 kamers met een 19.2/23.5 DUO kop met 4 uitgangen en willen opnemen/kijken tegelijk in de huiskamer is wat lastig. Daarom heb ik 2 kinderkamers voorzien van Ziggo basis. In de huiskamer staat dus de VU+ met TwinTuner en 2 coax kabels. Op zolder staat mijn IPbox met 1 coax kabel en deze dient nu als kaartserver en dan heb ik nog een kinderkamer (Oudste zoon) die een OpenBox heeft ook met 1 coax kabel.
 

aangepast door esreverse
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...