Ga naar inhoud


kan ik upc ontvangen in terneuzen


jackovanharn

Aanbevolen berichten

@Alex1970,

 

 

Er is de laatste tijd veel veranderd, andere codering, andere uitzendnorm, andere sat posities enz..

In het verleden was na een scan op Astra 19.2 met behulp van een Dreambox onder providers informatie CanalDigitaal, TVV, maar ook UPC terug te vinden. Hier werden de zelfde zenders uitgezonden als ook op de kabel van UPC en gewoon met Nederlandse ondertitels.

 

Hoe dat tegenwoordig is weet ik niet, vandaar mijn vraag of deze info na een scan nog terug te vinden is.

De kans is groot dat er tegenwoordig misschien vanaf een andere satpositie wordt uitgezonden.

 

Proberen om hier een pakket op te krijgen heeft natuurlijk geen zin.

 

 

Gr.N

 

 

Zilverster.

Ik dacht, laat ik eens kijken, Zilverster. En ja hoor UPC NL staat nog steeds bij de providers....

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

LOL

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb gewoon de lijst van Hans gedownload.

Dat zijn kabelfrequenties van UPC.

Er is en was geen UPC NL op de satelliet.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@All,

 

 

Toppic starter vraagt :

 

 

kan ik upc ontvangen in ( in dit geval terneuzen, maar kan vanalles zijn, ik zit zelf ook niet in UPC gebied ! )

 

Enkele van de antwoorden hier boven :

 

UPC kan je niet bekijken via de satelliet.

Je kan wel veel programma's die je via de UPC kabel kan ontvangen ook via satelliet bekijken.

 

Er is de laatste tijd veel veranderd, andere codering, andere uitzendnorm, andere sat posities enz..

In het verleden was na een scan op Astra 19.2 met behulp van een Dreambox onder providers informatie CanalDigitaal, TVV, maar ook UPC terug te vinden. Hier werden de zelfde zenders uitgezonden als ook op de kabel van UPC en gewoon met Nederlandse ondertitels.

Ik zal deze regel nog even aanpassen om aan te geven wat de juiste volgorde is :

 

Er is de laatste tijd veel veranderd,  andere uitzendnorm, andere codering, andere sat posities enz.. ( Dit laatste zou kunnen ? )

Proberen om hier een pakket op te krijgen heeft natuurlijk geen zin.

 

Dat zijn kabelfrequenties van UPC.
Er is en was geen UPC NL op de satelliet.

 

Het is maar net hoe je iets wilt vertalen ( lees uitleggen ), kan zijn dat daar iets mis gaat :mellow:  .
Ik heb alleen maar antwoord gegeven op de vraag van toppic starter.

Beeld krijgen op een Dreambox 7020, die alleen maar SAT ontvangst heeft, van Kabel frequentie's is een beetje moeilijk.

Met de verandering van uitzendnorm zul je ook een andere ontvanger moeten gaan gebruiken.

 

Conclusie, er zit soms meer "verstopt" dan je zult denken, gr.

 

 

Zilverster.

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

@TS

 

Om een lang verhaal kort te maken:

 

De NL UPC kanalen bevinden zich niet op de satelliet! In Terneuzen wordt Delta TV doorgegeven op de kabel. De kabelfrequenties van UPC zul je dus niet kunnen ontvangen. Dat ze 'toevallig' in een zenderlijst terechtkomen is omdat degene die de zenderlijst maakt waarschijnlijk wel in het UPC dekkingsgebied woont. Zo zul je ook Ziggo lijsten vinden om dezelfde reden..

 

Ergo: puur het 'zien' van die kanalen in je lijst is natuurlijk geen garantie dat je ze daadwerkelijk op jouw locatie kunt ontvangen! Het is zoals de Engelsen zagge: "For the sake of completeness".

 

Je kunt dus kiezen voor een kabel abonnement van Delta (waar bijna dezelfe zenders in staan als UPC) of kiezen voor Canal Digitaal via de satelliet.. En deze keuze is geheel aan jezelf...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...