Ga naar inhoud


Audio Zap feature


Drs. IJzerbout

Aanbevolen berichten


Ja, zag het ook al, optie is 3 dagen geleden via de automatische update toegevoegd.

Zou inderdaad handig zijn om daarbij te vermelden wat de optie inhoudt.

Kan me daar niets bij voorstellen.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

de PIP = Picture in Picture weergave (bild in bild) kan qua weergave grootte sind kort worden veranderd nadat die opgeroepen wordt

dus hoe groot het PIP venster wordt kun je zelf voortaan kiezen

 

met lang drukken exit roept men PIP op met nogmaals lang drukken exit gaat PIP weg

 

er is dus een nieuwe optie met splitscreen mogelijk (zender a en zender x)

maar vooraf moet men ook de "skinparts" voor de splitscreen in je skin inschakelen

dan is het natuurlijk vervolgens belangrijk om ook het audio kanaal van de courante zender a naar de andere zender x over te schakelen.

 

ik heb het nog niet getest, opnames lopen nog... en ik was even zo zeer verrast

Maar het zal niet zo lastig zijn dat > Splitscreen/"AudioPiP" Thread für Duo², Solo², Ultimo, Uno, Duo < te vinden.

Sinds 1879 bij Sat4All

tonskidutch
:grin:

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, het is helemaal niet lastig om dit onderwerp op het VU+ forum te vinden mááááár

 

daarvoor moet je toch eerst wel de relatie zien tussen een nieuwe PIP tool / optie en de Audio Zap optie, ik zag dit althans niet zo 1-2-3.

 

Als deze optie nu direct zou zijn vastgeketend aan de PIP optie maar dat is niet het geval want bij mij staat in deze rij ook nog o.a CCCAM Info dus ik zag Audio Zap als een op zich zelf staande functie en niet aan de nieuwe PIP optie toebehorend.

 

Op zich zou het de bouwers sieren om bij een nieuwe functie dit door een korte beschrijving toe te lichten dan wel naar een toelichting te verwijzen want niet iedereen verkeerd regelmatig op het Duitse VU+ forum.

 

Maar goed, nu is het duidelijk dank zij jouw bijdrage.

Ik heb me trouwens op dit topic bij het VU+ forum geabonneerd want is is wel een boeiende optie.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi,

Audio zap werkt vooralsnog alleen met SD kanalen op de Ultimo. Je kan hiermee het beeld van Ned 3 op je beeld laten projecteren met het geluid van Ned 2. Als HD kanalen te gebruiken waren, zou het mogelijk zijn om een HD signaal (voetbal of iets dergelijks) te laten projecteren en het geluid van bijv een buitenlandse zender (SD) gebruiken ter ondersteuning van het beeld. Maar zoals gezegd dit werkt (nog) niet...

 

Splitscreen is een mooie toevoeging... Werkt goed! Alleen jammer dat je nog niet de layout kan veranderen. Misschien dat dit via een skin te doen is, maar vooralsnog niet zo flexibel als bijv PiP waarbij je zowel het formaat als de layout kan veranderen. (Dit is al geruime tijd mogelijk via VTI)

VU+ Ultimo - VTI 6.08 (2 x DVB-S/1 x DVB-C)


Wavefrontier T55 (13E - 28,5E) - Mutlytenne Quad twin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi,

Audio zap werkt vooralsnog alleen met SD kanalen op de Ultimo.

neen, dat klopt niet beste Ja4

want ; audio instelling moet ook even onder het voetlicht komen

heb je DD standaard ingesteld of heb je mpeg ingesteld

 

raadsels ?

ja misschien

maar je kunt je VU+ weldegelijk op MPEG audio instellen (audio toets op je afstandbediening) ook voor HD zenders

 

en als je enkel een TV hebt aangesloten die Dolby downmix aankan zonder AVR met 5 of 7 speakers moet je even je AV settings aanpassen

 

ciao ciao

Sinds 1879 bij Sat4All

tonskidutch
:grin:

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tonskidutch,

 

Strange ik krijg het toch echt niet aan de praat. Zowel met downmix als met dolby digital komt er geen beeld door. Sd beeld en hd geluid werkt goed. Bij Hd beeld en sd geluid krijg ik geen beeld...

 

Sjaak,

 

Thx zal het ff checken

VU+ Ultimo - VTI 6.08 (2 x DVB-S/1 x DVB-C)


Wavefrontier T55 (13E - 28,5E) - Mutlytenne Quad twin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...