Ga naar inhoud


veel niet werkende zenders met schotel


timhenning

Aanbevolen berichten

Ja beste timhenning, daar was ik al bang voor. Jij ontvangt de Astra 19,2 met de kop van de Astra 23,5. Hoe je dat met de diseqc-instelling hebt gedaan op je satellietontvanger weet ik ook niet.
Je moet de duo-lnb niet met de andere kop in de klem gaan zetten wat je nu gedaan hebt maar de schotel iets verdraaien naar het zuiden en wel zoveel, als de koppen hart op hart van elkaar staan en dat is ongeveer 4cm. Om optimaal signaal te krijgen, zul je de elevatie van de schotel ook 1 graad omhoog moeten stellen.
Dus eerst de duo-lnb weer terug monteren zoals die zat met de kop van de Astra 23,5 in de klem en zorgen dat die 11 graden schuin staat zoals de schuine lijn van de mal aangeeft. Dan zal het zeker goed komen.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 62
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik heb op de ontvanger bijna niets veranderd omdat ik er ook niets van ken... En paar dagen geleden heb ik fabrieksinstellingen terug gezet. Ik ga als ik terug thuis ben fotos nrmen van alle instellingen... En ook de schotel draaien zoals je hierboven vermeld...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is daarom dat ik de raad geef om voor te beginnen op astra 1 zetten.Die is het gemakkelijkst te pakken.Dan kan je de zenderlijsten inladen en de laatste nieuwe software inladen.Dan is het een kleine moeite om het achteraf als je dat wil op astra 3 uit te richten.Astra3 is veel moeilijker om te vinden.Als je op astra 1 uitricht moet de linkse lnb kop als je vanachter de lnb kijkt schuin naar boven staan volgens de mal die je hebt.

 

Mvg Abuelo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...