Ga naar inhoud


veel niet werkende zenders met schotel


timhenning

Aanbevolen berichten

goeiedag,

 

ik heb sinds gisteren onze schotel in orde gekregen (eindelijk na 3 dagen)

we kunnen één, vtm, canvas, 2be en natuurlijk de gratis zenders ontvangen.

We hebben het pakket genomen dat normaal alle zenders ter beschikking zijn.

 

Het probleem is dat we geen hd posten kunnen nemen en ook verschillende zenders niet ter beschikking zijn.

 

normaal kwam er iemand langs met een satfinder of hoe dat ook noemt. zo een toestel dat je op je schotel aansluit om perfect te weten hoe je moet richten. die heeft ons maar laten zitten en nu kunnen we het zelf oplossen.

 

kwaliteit van de gewoon zenders is: ontvangst 100% en kwaliteit 80%

Als ik dan ga kijken naar de hd ontvangst is dit : 100% en kwaliteit 0%

 

hoe kan dit? en is het te verhelpen door nog wat met de schotel te gaan draaien?

en als ik dat doe komen dan de hd zenders er ineens door of moet daar op gewacht worden?

kan je ook in het menu aan de kwaliteit zien dat er verandering in het percentage komt?

 

allé het zijn allemaal dingen die ik niet juist weet en ik zou het erg vinden dat ik aan de schotel ga prutsen dat ineens alles wet is en dat we opnieuw kunnen gaan zoeken. 

 

voor de mensen die mij willen of kunnen helpen gelieve ineens zoveel mogelijk vragen te stellen of oplossingen te geven want ik kan maar een bepaald aantal berichten posten op het forum.

 

mvg,

Tim Henning

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 62
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Gast Mimisiku

Lijkt erop (heel voorzichtig) dat je niet naar 23,5 graden kijkt maar naar een andere sat die die frequenties niet kent... 100% is gewoon het REP signaal en zegt niets over het type signaal. Controleer nog even de DiseqC settings van je ontvanger...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lijkt erop (heel voorzichtig) dat je niet naar 23,5 graden kijkt maar naar een andere sat die die frequenties niet kent... 100% is gewoon het REP signaal en zegt niets over het type signaal. Controleer nog even de DiseqC settings van je ontvanger...

Hoe moeten die dan staan? want ook dat weet ik niet :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

gisteren bij het opstarten kon ik alleen duitse zenders nemen en een paar nederlandse... nadien nog eens een scan gedaan en een software update en dan een kwartier ofzo af gezet en bij het opstarten kon ik dan meerdere posten nemen...

ik weet ni juist welke kanalen van tvv zijn en welke niet. 

 

ik weet wel dat er zenders zijn bijgekomen na de update maar dat we ze niet allemaal hebben.

van hd geen enkele.

en we hebben het pakket bij tvv dat we alle zenders moeten kunnen nemen die er zijn...

Link naar reactie
Delen op andere sites

lijkt me overduidelijk dat TS enkel kijkt naar astra1, en ofwel astra3 niet ontvangt ofwel de disecq instellingen van zijn m7 niet correct staan ingevuld. Ik ga er ook van uit dat TS niet eens weet wat een disecq is of hoe hij deze instellingen op zijn m7 moet aanpassen. Geen verwijt hoor, alle begin is moeilijk.

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

lijkt me overduidelijk dat TS enkel kijkt naar astra1, en ofwel astra3 niet ontvangt ofwel de disecq instellingen van zijn m7 niet correct staan ingevuld. Ik ga er ook van uit dat TS niet eens weet wat een disecq is of hoe hij deze instellingen op zijn m7 moet aanpassen. Geen verwijt hoor, alle begin is moeilijk.

dit zijn de antwoorden die ik wil se. lol... allé ik ben iedereen dankbaar voor de hulp hoor maar met een beperking van berichten die ik kan sturen hier is het nogal moeilijk om op alles te kunnen reageren natuurlijk...

ik kan bij de instellingen komen van de disecq maar weet inderdaad niet hoe ik deze moet zetten...

en als ik iets verkeerd doe ofzo dan kan ik wsl niets meer zien en dat is ook ni de bedoeling...

als ik in het begin keek naar ontvangst had de astra 19 bijna 8 blokjes, astra 23 bijna 9 en astra 28 had er 9...

dus ik begrijp niet goed wat het probleem is.

als ik dan via de instellingen ga kijken naar de kwaliteit van astra 28 staat deze op 0%

Link naar reactie
Delen op andere sites

@jean-claude: Tsja, ik denk dat je gelijk hebt.

 

Toch maar beginnen bij het begin, dus welke LNB heb je in de schotel ?

Misschien kan hier iemand die een m7 bezitter is even de TS door het menu loodsen ?

Te beginnen bij LNB instellingen (nadat TS heeft gemeld welke LNB in gebruik)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het probleem is dat hij vragen stelt op 2 verschillende forums en dan wordt het wel moeilijk

 

mvg Abuelo

daar weet ik niets van :-). ik had hier nog een topic maar heb deze nieuw gemaakt omdat het onder tvv komt te staan dan. van een ander forum weet ik niets...

Link naar reactie
Delen op andere sites

@jean-claude: Tsja, ik denk dat je gelijk hebt.

 

Toch maar beginnen bij het begin, dus welke LNB heb je in de schotel ?

Misschien kan hier iemand die een m7 bezitter is even de TS door het menu loodsen ?

Te beginnen bij LNB instellingen (nadat TS heeft gemeld welke LNB in gebruik)

het is een duo lnb. aangesloten met 2 coax kabels zoals het moet :-).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...